**Dengue fever spreading in the North and Northeast **
BANGKOK (NNT) – Dengue fever is found to be spreading in many provinces, especially in the North and the Northeast, prompting public health officials to urgently destroy breeding sites of mosquitoes to prevent further spread of the disease.
Nakhon Ratchasima Public Health Office has dispatched officials to spray chemicals to kill mosquitoes in many community areas, notably at schools and temples. There have been 486 patients found thus far in the province, and an eight-year-old girl has recently died from the disease.
The situation in the northeastern province of Buri Ram was similar to Nakhon Ratchasima as the number of patients has rocketed to 360 people with one fatality reported, one fold higher than the same period of last year. Most of the patients were found to be children aged between 5 and 14.
Public Health offices in many provinces have sent out officials to spray suspected sources of mosquitoes and inform people on a door-to-door strategy on how to eradicate mosquito larva.
Anybody with high temperature is advised to wipe the body with towel to reduce the temperature and beware of convulsions, particularly in infants. Only paracetamol is recommended as medication to reduce body temperature while aspirin must not be used to avoid bleeding.
Patients must be sent to hospital immediately upon observation of any further severe conditions such as agitation or cold hands and feet.
bron:thaivisa.com
zoals je dus kunt lezen is dengue fever zich weer aan het verspreiden in het noorden en noordoosten.
je kunt er weinig tegen doen dan zorgen dat je niet gestoken wordt.
de symptomen zijn te vergelijken met een beginende griep en hoge koorts dus als je dat na 3 dgn nog hebt ff laten testen.
je bent doodmoe je kunt helemaal niets meer je kunt nog geen stap zetten
als je het hebt is het enige wat je kan doen is paracetamol slikken(absoluut geen asperine of ibuprofen) om je lichaams temperatuur omlaag te brengen en veel blijven drinken.
koud douchen en in een airco kamer blijven is het beste.
Haha, nee ik hoop het ook niet! Maar áls ik het nu zal krijgen zal ik het waarschijnlijk herkennen, en als je het niet had gepost zeer waarschijnlijk niet. Dus zo is het toch handig cheer.
Jongens,er is alleen maar gevaar om de dengue fever op te lopen,als je aan een beekje of aan stilstaand water verblijft.
Daar vertoeven deze nare muggen,in groot steden is de kans om gestoken worden en dengue op te lopen nihil!!
kan dus ook een emmer met water zijn die al een tijdje er staat of een watertank die niet is afgesloten of waterplanten die in een pot vol ,met water staan
ik heb het zelf gehad woon niet bij een beekje.
kans is niet groot maar wel aanwezig, toen ik het had 5 jaar geleden waren er in thailand al 90 mensen aan overleden en in maleisie nog meer.
Ik had toen ik terugkwam uit Thailand zware keelonsteking en hoge koorts (40graden) waarschijnlijk ook door dengue… (ze dachten eerst aan Malaria) Heb 2 antibiotica kuren gehad, en toen is het uiteindelijk afgezakt…
Ik had zelf rond de 25/30 muggenbeten… En ben door een groot deel van Thailand gereist, ook bij stil staand water etc…
Dus goed smeren met deet, ook al prikken ze rustig door je shirt heen… haha
er zijn geen antibiotica tegen dengue fever het enige dat ze geven is paracetamol,om dat asperine en ibuprofen bloedverdunnend werken en dengue kan een hemmoratic fever worden(je krijgt interne bloedingen.
de paracetamol is er tegen de pijn en koorts, ze gaven mij ook een tablet om maagbloeding te voorkomen.
Werd mij ook verteld, in Bangkok zijn er GEEN muggen! Nou ben er finaal lek geprikt! In 15 minuten meer bulten dan in 9 dagen Koh Chang! Echt waar, ik overdrijf niet! Het was ook wel een agressieve soort, want mijn man die normaal nooit geprikt word had er nu ook een stuk of 3 te pakken.
Ik weet dat er geen antibiotica is tegen Dengue… maar nogmaals ze dachten aan Dengue, en hebben me antibiotica gegeven omdat ik ook een zware keelontsteking had… (hoort ook bij Dengue)
Geen muggen in Bangkok? Ik stond op de luchthaven, en toen was ik al 3x gestoken…
Toen ik overlaatst in Thailand was(februarie)was ik ook gebeten door muggen,op dat moment was ik aan het internetten met wwz,heb van armoede de computer moeten sluiten(15min heb ik het vol gehouden)
Open terras in Chiangmai,waar de computers stonden!!
Nu sinds mij thuiskomst ben ik altijd extreem moe na het werken,heb wel geen hoofdpijn of koorts,maar toch??
Ik denk dat ik mij de komende dagen een dokter gaat raadplegen,je kunt het nooit weten of dat die nare muggen er iets voor tussen zitten.
je zal geen dengue hebben want daarvoor is het te lang geleden dat je thailand was.
en je zou geen eens je bed uit kunnen komen zo moe ben je dan maar er zijn nog veel andere dingen die je evt opgelopen kan hebben
Overal waar enigszins water is en de temperatuur het enigszins toelaat, komen muggen voor. Als er 100 meter van je verblijfplaats een autoband ligt met een bodempje water in, kan je gestoken worden… zo simpel is het. Volgens mij is er geen 1 plaats in de laaggelegen tropenzones waar je geen muggen tegenkomt. En i.v.m Dengue denk ik (na veel inlezen) te kunnen besluiten dat het een beetje zoals de nationale loterij gaat…: Als je meespeelt (cfr. als je geen DEET gebruikt) is er zelfs dan nog maar bitter weinig kans dat je de jackpot haalt…
Bij mij werkt DEET niet:( Ze zien DEET bij mij als het sausje op het eten!
Ben nog steeds op zoek naar HET middel! Want behalve dat je van alles kunt oplopen ben ik ook nog eens allergisch voor muggensteken.
(ik heb trouwens verschillende soorten gebruikt, spul uit NL maar ook spul uit Thailand)
Maar heb het eea gehoord over een bepaalde vit B vitamine. Zit al een poosje te zoeken om een echt duidelijk antwoord te krijgen/vinden. De één zegt bijv 2 weken voor vertrek beginnen, de ander zegt je kan gewoon beginnen als je er bent en weer een ander zegt, min 3 maanden van te voren. Dus als ik niets vind dat speel ik op save en begin ik eerdaags. T is gelukkig niet schadelijk.
Skipak lijkt me beter!lol2 Ze kwam zelfs op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik ze had! Zodra die krengen me ruiken, pakken ze me! Met of zonder blote armen, benen of whatever. Gelukkig nooit in mijn gezicht!
het probleem is dat de dengue mug dacht ik overdag actief is en de malari mug avonds, kan ook omgedraaid zijn maar het punt is dat je de hele dag muggen hebt.