Er wordt veel gezegd over Malaria…Dengue…en vooral de bescherming daartegen. Ik ben benieuwd of er iemand is die mij uit ervaring wat tips kan geven. Ik ga een rondreis maken zowel door noord als zuid-Thailand.
Is speciale tropenkleding aan te bevelen? (dunne kleding gaan muggen gewoon doorheen…?) Nog tips hiervoor…?
En wat betreft slapen…? Zijn er clamboes bij hostels etc waar je komt of toch wel nodig er vanuit hier één mee te nemen?
ik slaap altijd in guesthouses met airco en daar heb je weinig last van muggen en buiten het guest house smeer ik me altijd in met een anti muggen middel met een hoog deet gehalte en dit is voor mij voldoende
ok…denk dat ik zelf juist ook een keer bv buiten zal moeten slapen op een balkon ofzo. Maar buiten de nacht; overdag bescherm jij je dus niet met aparte kleding ofzo tegen Dengue mug?
als ik in thailand ben loop ik rond in korte broek en t-shirt
's avonds wil ik nog weleens een (dunne) lange broek dragen maar verder alleen een t-shirt
veel te warm voor meer kleding en de dengue mug is inderdaad ook overdag actief maar verder dan smeren met een anti muggen middel met een hoog deet gehalte bescherm ik me niet
en het lijkt mij inderdaad niet goed om lange tijd deet te gebruiken (voor vakantie geen probleem maar voor locals en expats)
Geachte,het is aangeraden om s’avonds een lange broek en een vestje met lange mouwen aan te doen,als je eventueel buiten op een terras zit!
Ikzelf spreek van ondervinding,was buiten aan het chatten(guesthouse) toen ik werd aangevallen door een horde muggen,heb mijn activiteiten moeten staken!Ook de vernoemde “Deet” zoals sommige het al hebben vermeld is ook een oplossing!Het beste wat je kunt doen als je ergens gaat overnachten = een kamer vragen op de bovenste verdieping van een hotel&guesthouse!Want muggen vliegen niet hoog,en dan ben je in één keer verlost van die nare muggen!Klamboes gebruik je als je ergens gaat overnachten(dorp)tijdens een jungletrekking!gegroet:georgessiam.:chin:
dengue is een beetje een loterij wat ik heb begrepen het schijnt alleen de vrouwtjes mug te zijn die het kan overdragen en niet elke mug draagt het dengue virus ook.
ik heb die loterij gewonnen of verloren het is maar hoe je het bekijkt.
heb het gehad 5 jaar geleden was geen pretje kan ik je vertellen.
wat ik al eerder schreef ik doe verder niets speciaals maar je dat komt ook je woont hier en dan wordt je minder voorzichtig, heb ook minder las van aanvallende muggen. misschien dat je lichaam zich aanpast weet niet.
In Thailand wat ik doe overdag word ik eigenlijk nooit gestoken en heb er meer last van als de zon onder gaat en in de avond. Ik draag altijd 3 kwart broeken en shirts en smeer mijn benen en armen in met Deet dan gaat het prima. Het is deet wat ik daar koop kost zo’n 95 bath voor 1 flesje werkt prima. Met slapen ik heb de airco aan en lig onder een deken en word niet gestoken.
Het is niet wetenschappelijk onderzocht maar ik ga het de volgende keer zeker gebruiken. Vitamine B!
Er zijn diverse niet-wetenschappelijke bronnen waarin beweerd wordt dat Vitamine B1 ook zou kunnen helpen tegen muggenbeten omdat het zwavelatoom het lichaam een geur zou doen afgeven waar muggen niet van houden. Wetenschappelijk onderzoek blijkt deze bewering echter niet hard te maken.
Heb her en der het eea er over gelezen, en baad t niet dan schaad het ook niet. Bij sommigen hielp maar bij sommigen ook niet.
Biergist tabletten schijnen ook te helpen, daar heb ik t fijne nog niet van opgezocht…
Ik ga beiden zeker proberen, behalve dat ik geen nare ziektes wil hebben ben ik ook nog eens allergisch voor muggenbeten.
Oh en over de Deet, koop het daar. Het spul schijnt veel beter te zijn dan hier uit NL (bij mij werkt het niet, zoek nog steeds Het middeltje)
Zou je dan ook gewoon multivitaminen kunnnen slikken daar zit ook namelijk vitamine B in. Of heb je een hogere dosis nodig. Ik heb trouwens nadat ik een 1 maand ongeveer in Azie ben er bijna geen last meer van het is bij mij alleen in het begin. Je kunt trouwens beter door muggen gebeten worden dan door zandvliegen die zijn veel erger ik ben in NZ daar echt vreselijk door gebeten en jeuken niet normaal.
Ik weet niet of multivitamine ook werkt. Misschien idd een te lage dosis.
Maar ik weet het fijne er nog niet van, google me ongans. Maar heb ook weleens gehoord dat iemand speciale injecties kreeg vanwege een andere aandoening en daardoor minder last had van muggen.
Ook is het me nog niet duidelijk wanneer hoe en wat. Dus hoelang van te voren gaan slikken. De één zegt een week, de ander zegt een paar dagen, weer een ander doet het pas terplekke en weer iemand anders begint 3 maanden van te voren! Zeeeeeer uitlopend dus!
Misschien maar eens contact opnemen met mijn ha, of straks met GGD, moet terzijnertijd toch weer voor mijn inentingen.
Zandvliegen ken ik gelukkig niet! Moet er ook niet aan denken.
Bleven muggebeten bij mij maar bij jeuken, ze gaan pijn doen, er ontstaan “schijven”, ze blazen op met als gevolg vocht en daar heb ik minimaal 2 weken last van.
En degene die mij ooit nog eens verteld dat er in Bangkok geen muggen zijn!:mad: 15 steken in 10 minuten!
Jemig heftig zeg nee geen last van gewoon word gestoken en niet gaan jeuken en na een paar dagen is het dan weer weg. Maar soms ga ik er toch aanzitten en dan krab ik het open. Daarom wil ik ook liever niet gestoken worden maar goed wie wil dat wel natuurlijk. Ik ga het toch eens proberen.
je zal zeker een paar keer worden gesteken-ook door kleding/sokken! heen. En zelfs/ook als je met DEET of wat dan ook insmeert of wat je dan ook eet. Niet meteen paniek-in NL wordt je ongewtijfeld ook wel eens gestoken door bloeddorstige muggen
Malaria komt echter maar heel weinig voor. Eigenlijk alleen in direkte grensstreken met Birma en Cambodia. Er is een zeer effectieve malariabestrijding in Thaild-met gratis behandeling in het geval dat. Je kan beter iets serieus lezen over waar je op zou moeten letten en wat dan te doen.
en nog maar weer eens de uitleg die elke reigids heeft; er zijn bijna geen hoStels hier in Thaild (in de juiste betekenis van datw oord-wat velen ook al niet schijnen te kennen). ALS er in een bepaald gebied echt wel gevaar is dan zijn er meest wel klamboes. Meestal echter zijn de kamers zelf met allerlei horren voor ramen/openingen beschermd. De Thai zelf branden dan die spriaalvormige stinkende verdrijvers. AC-units zijn berucht omdat in het plasje water erin juist muggen broeden-en als je ze aanzet dus eruit vluchten.
Goed te realiseren dat dus lang niet alle muggen gelijk de boosdoeners hoeven te zijn. Heb daar idd net ook over gelezen. Dat is toch al een geruststelling op zich!
Al blijven muggen natuurlijk vervelend (zeker als je er allergisch voor bent…) dus thx voor de tips!
Wij zaten op Koh Chang, dus zeker wel kans op malaria… Maar daar was ik nog niet zo bang voor (te nuchter denk ik) maar toch wel, een gewaarschuwd mens telt voor 2. Smeren, smeren en nog eens smeren.
En allergisch of niet! Muggen zijn gewoon k*t! :vak02:
malaria is niet het grootste probleem in thailand, dengue is een groter probleem en is niet behandelbaar.
als je een een paar dgn griepverschijnselen heb dan moet je alert zijn en blijven zeker als er na een aantal dgn geen verbetering optreed.
dan ff naar een dokter in thailand of thuis.
Ik vind deze tips allemaal erg boeiend om te lezen, vooral als je gaat surfen op internet, ik ga deze zomer een rondreis maken, met Fox reizen, de zg tempels en tuk-tuks reis, we hebben er zin in, maar het lezne over wel of niet slikken van malaria pillen word ik in de war gebracht, we gaan door binnenland, we verblijven in het noorden, allemaal hotels met airco. Maar de GGD zegt dat je malariapillen “moet” slikken, maar bijv. havenziekenhuis (tropenafd.) vermeld op hun site weer van niet…ik vind dit allemaal heel verwarrend, als het om mij alleen gaat is de keuse makkelijk te maken, niets slikken en smeren met Deet, maa rik heb ook kinderen, dus hoe groot is op een rondreis van een paar weken de kans op malaria als je niets slikt? Wat ik lees over malaria pillen, maakt mij niet blij, want als je toch Deet moet smeren vanwege de dengue…waarom dan ook nog slikken?