Muggen, wat zijn het toch een nare beesten !!! Mij moeten ze ook altijd hebben. Waarschijnlijk heb ik heerlijk bloed…
Welke middelen met Deet kun je in Thailand kopen en wat is het beste ?
Ik neem natuurlijk ook spul uit Nederland mee .Maar om nu voor vier weken,voor vier mensen mee te nemen is een beetje veel.
Kun je hiervoor het beste naar een apotheek gaan of kan je het gewoon overal kopen ?
Tijdens onze rondreis raadde onze Thaise reisleider ons aan om “Off” te smeren tegen de muggen, te verkrijgen in de zeveneleven winkels. Ik zie dat het maar 15% Deet bevat, maar het werkte effectief. Het was ook niet duur, ik meen me te herinneren ongeveer 1,5 euro.
Ik zou niets meeslepen uit Nederland. Op iedere hoek van straat vind je daar een 7eleven. Ze verkopen ze trouwens ook bij Apothekers. Dit is misschien beter omdat ze daar ook voorlichting kunnen geven. En net als wat Fleurtje zei, t kost niets in vergelijking met NL! Hier betaal je rustig zo’n 7 of 8 euro voor een busje met “goed” spul.
Verder kan ik je geen tips geven over wat het beste is. Ja een skipak!lol2 Maar das ook zo wat. Ben zelf nog steeds op zoek naar Het middel!
Wij zitten er in ieder geval aan te denken om die vitamine-B kuur even te volgen voor we vertrekken… Baadt het niet, dan…
Antoinetta, 't is niet je bloed dat die beestjes lokt, 't is je zweet! Ze ‘ruiken’ je als het ware. En aan de hand van de geur, kiezen ze idd voor wat hun het meest bevalt: complimentje uit de insectenwereld, lijkt me… ![]()
Grts,
Jelle
OK , mijn zweet is dus aantrekkelijk voor die prikbeesten!!!
En zweten zal ik… Misschien toch maar een kuurtje Vitamine B nemen.
Ik heb echter ook gelezen dat dat onzin is maar ach, dan is het vast ergens anders goed voor :dag:
Ik zal straks eens opzoeken in welke voeding Vitamine B veel voorkomt… Misschien moeten we niet eens naar de apotheker voor dit kuurtje! ![]()
Als ik het goed heb de B2 vitamine. Maar ik weet het niet zeker meer. Moet ook nodig weer eens op onderzoek uit.
Had ook ooit gehoord van biertabletten! Niets voor jou Jelle?lol2
Wel, het ziet er naar uit dat we veel vlees, vis, granen (niet verwerkte, dus brood bevat weinig B) ei en bladgroente moeten eten. Deze bevatten vitamine B. Ah, en een extra kuurtje kan zeker geen kwaad, Vitamine B is wateroplosbaar, dus bij een teveel, scheidt je lichaam het zo weer uit via de urine. Gevaarlijk is het dus niet. Wanneer vertrek jij, Antoinetta? Als je een kuur zou nemen, interesseert het me wel of het werkt!
Grts,
Jelle
Ha Ha Es. lol2 Tjah, in België hebben we lekker bier, moeten we niet zoals in Nederland extra tabletten voor innemen, hé…lol2lol2lol2
Trouwens, Esther, die bierpillen, is dat zoiets als waterzuiveringspillen? Moet je in Heineken of Grolsh gooien om het drinkbaar te maken…?lol2lol2lol2
Sorry, nogal off-topic aan t gaan,
B2 dus:
Riboflavine speelt een fundamentele rol in de afbraak van proteïnen, aminozuren, vetzuren en koolhydraten. Ook is vitamine B2 nodig voor het gezond houden van huid en haren.
Bij grote eters is er meer behoefte aan deze vitamine omdat deze samenhangt met de hoeveelheid energie die men eet. Vitamine B2 komt voor in melkproducten, vlees, groente, ei en lever. Ook wordt vitamine B2 gebuikt als oranje-gele kleurstof, E101.
Tekorten komen niet veel voor en zijn merkbaar door rode schilferige huid bij de ogen, neus en oren, kloofjes aan de mondhoeken en een ontstoken tong. In een erger stadium gaan de bloedvaatjes in het hoornvlies groeien, wat uiteindelijk tot cataract kan leiden. Riboflavinedeficiëntie kan secundaire ijzer-deficiëntie teweegbrengen.
Een overmaat aan vitamine B2 wordt snel geëlimineerd in de urine. Toxische effecten van vitamine B2 zijn nooit vastgesteld, ook niet bij zeer hoge dosissen.
auteur/bron : Voedingsaanbevelingen 2003, Hoge Raad voor de Voeding en Universiteit Wageningen
verschenen op : 31-03-2004 | bijgewerkt op : 20-08-2008
En hier: een interresante link over verschillende middelen tegen muggen (waaronder de kuur). Volgens de professor zou het toch niet werken…:mad:
http://www.ruudoleo.com/weblog/pivot/entry.php?id=24&w=weblog_title_1
mijn vrouw zegt altijd gewoon veel knoflook eten houden muggen niet van.
jellebowski mooie post in de discussie bardames trouwens
Tjah, moest er even uit… Mensen mogen van mij hun mening uiten, maar als ze de racistische/fascistische toer opgaan voel ik me toch geroepen om even weerwoord te bieden…:chin:
Look? Dan ben ik sowieso al helemaal safe…lol2
ben er maar mee gestopt met sommige mensen valt nu eenmaal niet te discusieren
voor vertrek wat extra look en dan is het gewoon een kwestie van bijhoudenlol2
wie weet heb je dan in het vliegtuig ook een paat extra stoelen
Dat is een feit, maar op zichzelf zo erg nog niet. Dit verandert als men nazi-propaganda begint te spuien… Daar ga ik loeihard tegenin.
lol2lol2lol2
Tjah, met de huidige terugval van toeristen in Th, vrees ik dat we sowieso al wat meer vrije stoelen zullen zien de komende maanden…:mad:
helaas wel ja:mad:
hoop stiekem dat je ongelijk hebt