We gaan naar Bangkok, River Kwai, Ayatthaya en Koh Samet.
dit zou met een goede muggenolie (met deet) goed te doen moeten zijn zou je toch willen overwegen om bedekkende kleding te gaan dragen zoek dan in nederland naar katoenen kleding deze is te koop bij oa beversport en als ik het goed heb ook bij de perrysport
groet dirk :chin:
Nou ik zoek nog steeds Het middel! Ben helemaal lek geprikt. Heb vanalles geprobeerd, weet geen namen want alles weggegooid. Zelfs in Bangkok werd ik geplaagd door de muggen! Had trouwens op het eiland s’avonds wel dunne bedekkende kleding aan. Mijn man liep met shirt en korte broek, nergens last van!
Nou is het dus ook zo dat ik echt last heb van die bulten, ze worden hard bij mij en gaan zeer doen (en jeuken als de ziekte uiteraard) en zeker 2 weken later zien ze er nog uit als vers!
Dus als iemand De Tip heeft??? Graag!
p.s had iets gehoord over een bepaalde vitamine? Weet iemand hier meer van?
yep, vitamine b (b-50 of b-250)
Wat je ook eventueel kunt doen tegen een muggeplaag op je hotel kamer=is een stekker in het stopcontact steken.Door de elektriciteit verdampt vloeistof in een potje of insecticide op een plaatje.De werkzame stof is een perithroide(muggen gaan eraan dood)Het is aan te raden om de stekkers (vloeistof)te gebruiken in een goed verluchte kamer en alleen als je zeker weet dat er “muggen” zijn.Deet:is een insectenwerend produkt dat de sensoren van de mug verwart,het middel werkt maar 2 tot 3 uur!! Bij sommige mensen zal het produkt sneller uitgewerkt zijn dan bij andere(afhankelijk van hoeveel je zweet en de wrijving met je kleren)Het middel is niet geschikt voor “baby’s”,wel voor kinderen vanaf 2jaar.Het is ook aangeraden om niet te overdrijven met de zalf. gegroet:georgessiam.
zijn goede (geimpregneerde) klamboes makkelijk in bangkok te kopen? scheelt weer een paar gram in de backpack.
Het antwoord =ja!!Je moet maar eens een bezoekje brengen aan de chatuchak market(weekend)heb ze onlangs nog zien liggen(onlangs was in december)gegroet:georgessiam.:chin:
Mijn dank is groot! Enig idee hoelang je dat van te voren moet gaan slikken?
Ik heb zoiets baat t niet, schaad t niet…teveel word word weer uitgescheiden…toch? ![]()
Georgessiam, op de kamers geen muggen gezien! Lang leve de airco!
Die Deet hielp gewoon helemaal niet! Zelfs nog geen 2 a 3 uur. En heb me helemaal aan de gebruiksaanwijzingen op het potje/flesje gehouden. Dus ook eerst insmeren en dan even wachten. En zweten heb ik daar niet erg gedaan in de avond. T koelde daar best wel af. (niet dat ik het koud had hoor;-)) Misschien kleding idd, maar niet heel mijn lichaam was bedekt, denk aan voeten, enkels, handen en gezicht. Ok gezicht zat geen Deet trouwens, vond dat niet wat. Dus wat de wrijving was op mijn voeten, enkels, handen? Al kan ik de handen nog wel verklaren, tig x handen wassen.
Hoop nu maar gewoon dat Vit B mijn wondermiddel is!
Ik hoop het voor jou dat dit middel je vooruit helpt!Nu wel zien dat je s’avonds altijd een lange broek aandoet,want buiten is er geen airco!g.s:chin:
En als het niet helpt een duikpak:D
Ik zal ter zijner tijd zeker laten weten of de vitamine helpt! Er zullen vast meer mensen zijn die zo geterroriseerd worden door die rotmuggen…:mad:
tja de ene is meer aantrekkelijk voor muggen dan de ander ik ben voor hun blijkbaar niet aantrekkelijk (ja het is ook wel eens een voordeel niet aantrekkelijk te zijn)
wat ook aan te raden is, is om kleding te dragen met een lichte kleur daar waar muggen graag op donkere plaatsen gaan zitten en jouw zwarte t-shirt daar ook voor aanzien
groet dirk :chin:
je moet wel ongeveer 1 week van te voor beginnen met je vitamine.
wij waren een dag of 5 gestopt en toen begon het weer.
Inmiddels zijn we terug in Thailand. Ja er zijn muggen en ze steken ook. Maar ik heb er weinig last van gehad maar me wel veel ingesmeerd met DEET (wat ik echt niet prettig vond, maar je moet wat). Verder vitamine B geslikt van tevoren en de hele reis door. 's Avonds af en toe dunne katoenen wijde blouse en dunne broek aan maar eigenlijk is dat krankjorum. Het is 28 graden en dan wil je dat helemaal niet. Dus gewoon maar weer met DEET smeren en lekker in een shirtje met korte mouwen of leuk jurkje genieten.
Had er eergisteren enorm last van toen ik aan het internetten was op een terras in Chiangmai,ben moeten stoppen met surfen na 5 minuten,had men wel ingesmeerd met een product maar het gaf geen resultaat.gegroet;georgessiam (chiangmai)