mooie niet te toeristische eilanden

Wij gaan eind juli voor 5 weken naar thailand. De eerste 3 weken gaan we richting het noorden. De andere twee weken willen we verschillende eilandjes zien. We willen de toeristische eilanden als Phuket, Ko Samui over slaan. Welke eilanden zijn aan te raden ook gezien het weer in augustus. Bedankt alvast voor de tips.

Ko Samet is een topper…wel aardig wat toeristen, maar voornamelijk backpackers. Ook geen hoge toeristenhotels, maar simpele bungalowtjes aan het strand.
's Avonds eten op het strand, erg romantisch…

Hoi
Koh Samet is duur, bungalows tussen 500 en 2500 Bath .
Ook het eten is er duur.
Er zijn twee Koh Changs (eilanden) een bij Trat en een bij Ranong.
Koh Chang Trat is leuk maar wordt wel steeds duurder.
Het laatste leuke simpele eiland met leuke toeristen is Koh Chang Ranong
Ook het op 5 km ten zuiden liggende eiland Koh Payam is heel leuk.
80 % van de toeristen spreken Duits, dat komt omdat het alleen maar in de Duitse reisgidsen genoemd wordt.

Het is in augustus wel regentijd.
Gr. Gert

Je kan Ko Samet zo duur maken als je zelf wilt. Er zijn een aantal duurdere resorts waar je idd zo’n 2500 THB zal betalen, maar er is ook een ruime keuze uit bungalows die zo rond de 300 a 400 THB per nacht kosten, omgerekend zo’n 6 a 8 euro per kamer, wat ik persoonlijk niet duur vind.
Ik heb tevens vaak op het strand gegeten van Ko Samet en ook dit vond ik niet duur itt wat Gert zegt.
Meerdere (Thaise) gerechten + drankjes was bij ons zo rond de 500/600/700 Baht (voor 3 personen).

Hoi,
Ik kom al meer dan 18 jaar op Koh Samet en de laatste keer was 2 weken geleden.
De vraag was waar is een leuk niet toeristisch eiland in Thailand!.
In heel Thailand is het enige nog niet zo erg toeristische eiland nu Koh Chang, Ranong.
Koh Samet is zeer toeristisch
De laatste keer was het een Thai feestdag en 85% van de bezoekkers was Thai.
Ik ben in drie uur het hel eiland afgelopen langs het strand en heb overal gevraagd hoe duur zij de bungalows!
Bungalows voor 300 Bath zijn er alleen nog maar een paar buiten het seizoen.
Het goedkoopste ontbijt was 150 Bath.

Ik ben ieder jaar 5 a 6 maanden in Thailand en denk dan niet in Euries.

In Thailand heb ik in 30 jaar nog nooit een interne vlucht genomen.
Als je gebruikt maakt van het goed georganiseerde tot zeer luxe (VIP) bus systeem dan leer je ook meer van het land.
Gr. Gert.

Ik heb zelf een aantal maal in Naga Bungalows gezeten, zowel in december als in juni; prima schone bungalows die destijds 400 Baht per nacht kostten. Uiteraard is het mogelijk dat dit in de tussentijd veranderd is.

Het klopt idd dat Ko Samet toeristisch is; echter Ko Chang begint dit ook steeds meer te worden, maar aangezien het het 1 na grootste eiland is van het koninkrijk valt de drukte hier minder op. Volgens mijn vriendin die recent op Ko Chang gewerkt heeft, komen hier tegenwoordig ook hordes toeristen muv het regenseizoen.

Andere mogelijkheden zijn wellicht Ko Lanta of Ko Racha.

Hoi,
Ik bedoel Koh Chang uit de kust van Ranong niet het Koh Chang uit de kust van Trat.
Het Koh Chang uit de kust van Trat wordt inderdaad steeds toeristische, zeker nu er overal Electra is.

“Mijn” Koh Chang heeft niet alleen bungalows van 150 of 200 Bath maar ook het gezellige opschrijf boekje waarin je de verteerde consumpties opschrijf en dan na 1, 2,3 weken van verblijf afreken.
Het personeel bestaat meestal uit illegale Birmese en de Thai familie die het complex runt.

Wat mij het meest stoort van al die ander eilanden in Thailand is de “Amerikaanse films”.
Film 1 die om 7 uur begint en film 2 die om 9 uur begint, meestal met een slecht geluid zodat ik het Engels niet versta.
De toeristen,backpackers zitten dan meestal de hele avond te kijken en hebben weinig contact met elkaar.

Op een niet toeristisch eiland zoals Koh Chang Ranong of Koh Payam heb je geen TV en mensen die wat meer tijd hebben om er te verblijven.
Als de generator er om 11 uur mee ophoudt dat is het bed tijd,. Geen party time.
Phom mai pen lai paksida dick mak.
Groetjes Gert

ok

bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Het duurt nog 1,5 maand voordat ik ga dus ik zal het nog eens even uitzoeken. Ik hoorde ook dat je op de toeristische eilanden nog leuke plekjes kan zoeken waar het toerisme een stuk minder is. We gaan er gewoon heen en zien wel waar we uitkomen.

Hebben jullie zo ie zo nog tips over plekken die je echt gezien moet hebben, want 5 weken leken mij veel maar als ik zo lees wil ik alles wel zien en dat lukt natuurlijk niet in 5 weken.

Als ik het zo hoor en hier lees is Thailand ook een plek waar je naar toe blijft gaan. Waarschijnlijk kom ik er dus vast nog wel eens terug.:yes:

bedankt.

Hoi,

Wat ik zelf leuk vind is met openbaarvervoer naar Ankor Wat in Cambodja gaan van uit Thailand.
Vanaf de grens met Thailand, Aranjapratep kun je dan naar Seam Reap (Ankor Wat) gaan.
Vandaar met de boot naar Phnom Pen en dan met luxe bus naar Sihanouk Ville aan de golf van Thailand, waar ook strand genoeg is.
Vanuit Sihanouik Ville uit kun je weer een snelle boot nemen naar het oosten van Thailand
( Koh Kong) en dan ben je met openbaar vervoer vlakbij Koh Chang en Koh Samet.
In de LP gids staat daar alles over geschreven.
Als je hier 7 of 8 dagen voor uit trekt dan kun je alles rustig zien tot dat je weer in Thailand terug bent.
Gr. Gert

Ik ben net terug van een week Koh Chang (Trat). Het was er erg rustig, en eenvoudig om een bungalow (3 nachten voor 500 B0 te huren.
Ook hier echter kan je het zo duur maken als je wilt.
De regentijd was al flink begonnen, elke nacht feest tot in de ochtend zo 10 uur hevige regen met omweer.

zie ook mijn website, http://reizen.atspace.com, voor reisverslagen (binnenkort ook thailand)

hoi,

Zo iets hadden wij zelf ook al in gedachten. Maar is het nodig om dan malaria tabletten te gebruiken want dat doen we namelijk liever niet.

Dan nog een vraagje. Je krijgt in Thailand een visum voor 30 dagen. Wij gaan 36 dagen en dachten inderdaad om dan naar cambodja te gaan en hebben daarna weer een nieuw visum. Nu hoorde ik ergens dat je ook moet kunnen aantonen dat je het land nog uit gaat voordat je op schiphol het vliegtuig in kan. Dit kunnen wij niet aantonen want we willen dat regelen in thailand zelf. Wordt hiert door de vliegmaatschappij echt zo goed naar gekeken. Wij vliegen met China Airlines.
Bedankt,

Groetjes Janneke

Hoi,

Nee malaria tabletten heb je niet nodig.
Maar als je het de GGD en je huisarts vraagt dan zeggen ze waarschijnlijk ja je hebt ze nodig.
De GGD verdiend aan het consult en de huisarts gaat voor de zekerheid.
Het middel Lariam (generische naam Meflocine) wordt gebruikt als therapie en als profylaxe .
Malaria medicijnen hebben veel bijwerkingen.
Je kunt in Thailand als je dat wil als therapie, goedkoop voor de zekerheid 5 Lariam tabletten kopen en die gebruiken voor het geval dat je “het” krijgt,.
Dosering: dag een 3 dag twee 2 en dag drie 1.

Ik heb in Afrika drie keer malaria gehad maar ik ben in heel Azië in 30 jaar nog nooit een toerist tegen gekomen die malaria had gekregen en zelf gebruik ik het in Azië nooit.

Visum:
Officieel, maar dat is echt alleen uit het boekje moet je voor Thailand als je geen visum hebt,
Een reconfirmed return ticket hebben en dan mag je 30 dagen in het land blijven.
China Airlines doet nooit moeilijk daar over.
Ik vlieg 3 maal per jaar met ze en blijf altijd langer.

Gewoon je visum voor 1100 Bath met een foto aan de grens kopen van Cambodja en als je weer naar Thailand gaat mag je weer 30 dagen blijven .
Tip van de dag:
Als je de nacht doorbrengt in Aranjapratep, wat heel gezellig is met night market enzo dan ben je de dag erna de eerste die aan de grens staat voor je visum.
Er komen hele busladingen aan de grens voor een “visa run” en daar hoef je dan niet op te wachten.
Gr. Gert

Hartstikke bedankt voor de tips. Hier heb ik zeker wat aan. Toch handig zo’n forum met mensen die zoveel afweten van Thailand.
Nog meer handige tips zijn altijd welkom.

Groetjes Janneke

Hoi, Koh Chang is nog redelijk rustig, vergeleken bij veel andere plekken en heeft toch een bijzondere sfeer omdat het nationaal park is. Ga ver genoeg naar beneden langs de westkust, daar vind je prima betaalbare plekken om te slapen en is het r heerlijk toeven, lekker relaxed!
Wat ook een aanrader is om met dolfijnen te gaan zwemmen in chanthaburi. Voor weinig geld ben je een heel uur alleen in een groepje v max,8 met vier dolfijnen kunstjes aan het doen en natuurlijk mag je met allevier zwemmen, heel bijzonder! Wij hebben het als dagtrip geboekt van uit koh chang.
Veel plezier!

Hoi,
Dit is helemaal waar over Koh Chang als je ver genoeg langs de west kust naar beneden gaat.
Het wordt veel goedkoper en rustiger.
Three House Beach is er ook nog heb ik gehoord met “Frau” Pamela aan het hoofd, maar ze gaat verhuizen.
Ze moet plaats maken voor al weer een duur resort.
Maar er is een ander Koh Chang , zelfde naam.
In het zuiden tegen over Ranong .
Het is de helft kleiner en staat in geen enkel Engels talig reisboek (wel in Duitse en Franse reisboeken)
Dit vind ik echt een niet al te toeristisch eiland , volgens mij het enige nog samen met het 5 km. zuidelijker gelegen Koh Payam.
Een half jaar geleden is besloten om er geen elektriciteit kabel naar Koh Chang Ranong toe te brengen, hopelijk blijft dat zo.
Gr Gert

Als je een “niet toeristisch eiland” wil, moet je naar de moeilijker te bereiken plaatsjes, of naar die eilandjes waar je in de reisgidsen niets over vind. Want eenmaal als hun naam in een reisgids staat, is het gedaan met de rust.
Ko Mak, een eilandje tussen Ko Chang en Ko Kut staat “net” in de reisgidsen, maar het is er verschrikkelijk saai … want er zijn bijna geen toeristen :slight_smile:
Er is weinig tot niets te beleven. Je slaapt er voor 150 bath in een rieten hutje, hangt wat aan de bar van het restaurantje dat bij je bungalowcomplex hoort, je gaat de zee in, komt er weer uit, enz …
Ik heb er wel m’n PADI open water gehaald (teken dat er dus toch wel iets te doen is).
Klinkt dit alles je als slechte reklame in de oren, bekijk dan m’n fototjes … de zonsondergangen zijn er prachtig …

http://img101.imageshack.us/img101/9537/pict04250ah.jpg http://img521.imageshack.us/img521/3506/pict04177gr.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/9710/pict04707le.jpg http://img521.imageshack.us/img521/8427/pict04127hz.jpg

Het ziet er goed uit Koh Mak.
Ik ben er nog nooit geweest, je kunt er waarschijnlijk vanuit Leam Ngop komen?

Op internet toch wel informatie met mooie foto’s http://www.komak-divers.com/ehome.html

Die hutjes staan me wel aan, mooie zonsondergang met “pretsigaretje” erbij.
Gr. Gert

Je geraakt er inderdaad vanuit Laem Ngop en je vaart zo langs Ko Chang.
Ik deed dit eilandje aan toen ik van Cambodja kwam. Leuke stop.
Maar er zijn natuurlijk een massa van zulke leuke eilandjes. Ik hou dit topc dus in 't oog :wink:

In Thailand zijn nu helaas alle eilanden en stranden toeristisch en duur. Op het ene strand is het allemaal backpackers, op het andere allemaal Zweedse families, op het andere allemaal Duitse families of hoerenlopers. De beste opties zijn nog wel de backpacker-eilanden (zie daarvoor de bovenstaande antwoorden): daar heb je nog de minste chaos, verkeersdrukte, rondhangende prostituees etcetera.

Wil je naar rustigere eilanden, ga dan naar de oostkust van Maleisie. Naar wat ik gehoord heb zijn de eilanden aan de westkust (Langkawi, Penang) daar nu ook ‘bezet’ door Zweedse toeristen.
Maleisie is normaal gesproken duurder dan Thailand, maar omdat de eilanden in Thailand nu zo duur geworden zijn door de vele toeristen, geldt dat verschil voor de eilanden niet.