mooie niet te toeristische eilanden

Maar het bier is zo duur in Maleisie en toch wel streng islaam.

Hangt er vanaf waar. In ‘hippe’ cafees in Kuala Lumpur kan het bier erg duur zijn. Ik heb gehoord dat het op de Perhentians ook duur (en moeilijk verkrijgbaar) is. Maar op Tioman, een tax-free eiland, is het niet duur (happy hour: 3 voor 10 ringgit = iets meer dan 2 euro) en overal verkrijgbaar (ook als het niet op het menu staat). Ook in eenvoudige Chinese kantine-achtige restaurants en buitenterrassen is het niet duur. Deze vindt je zelfs in kleine stadjes met overwegend moslimbevolking. Vooral in het westen zie je ook erg veel Chinezen op straat (en Indiers) en die zijn niet islamitisch en drinken graag een biertje.

Maar ik neem toch aan dat je de keuze van je vakantiebestemming niet af laat hangen van het feit of het bier er duur of goedkoop is ?!?!

De eilanden in Thailand zijn helemaal niet duur vind ik (in vergelijking met de europesche prijzen).
Het zijn niet alleen de zweden op Langkawi, maar ook de Russen komen in grote stromen (dus dan moet het wel goedkoop zijn)

Nee daar laat ik het natuurlijk niet van afhangen.
Ik drink took wan song bia jy. (twee grote flessen per dag).

Maleisië vind ik ook te modern en te duur geworden.

Twee jaar geleden was ik op doorreis via Penang naar Medan en we werden twee keer door douane en soldaten binnenste buiten gekeerd.
Opzoek naar oa. wat wij vinden onschuldige weet.
Ik rook al jaren niet meer, maar neem wel eens een trekje van iemand.
In Maleisië is er een “mandatory capital punishment” voor als je meer dan 450 gram weet bij je hebt.
Ik heb dat weliswaar nooit bij me in ZO Azië, maar dat 2 keer bagage doorzoeken gaf me een heel onaangenaam gevoel destijds.
Op de terugweg van Medan naar Penang vroeg de douane expliciet do you have any drugs with you, met een grote glimlach,
Als je het hebt of in je bagage hebt dan kost het je je kop.

Ik vind de Thaise mentaliteit leuker en meer ongedwongen, veel meer een samenleving van evenveel mannen en vrouwen in het openbaar.

Ook ben ik een beetje uitgekeken op de islam (manen) cultuur.
In Maleisië overigens maar 50% en Chinees 40 % en Indiërs 10 %.

En dan is ook het bier nog duur.
Groetjes Gert .

Ik heb te lang al niet meer op de site gekeken, maar zie dat jullie blijven reageren. Helemaal Super!!!
Ko Mak ziet er geweldig uit en geloof dat het wel een bezoekje waard is. Ik heb het idee dat we niet eens meer naar het zuiden gaan, want de oostkust is ziet er helemaal prima uit.

Nog 1,5 week en dan gaan we eindelijk. We gaan eerts naar Cambodja: Ankor wat en Phnom penh. Verder hebben we niets gepland. In ieder geval nog naar het noorden: chiang mai, sukothai, mae sot/umphang, jungle trekking. Verder zien we wel wat er op ons pad komt. In ieder geval de laatste 2 a 1,5 week relaxen op de eilandjes.
Ik zal zeker laten weten hoe ik het heb gehad in Thailand.
Bedankt allemaal!!!
groetjes Janneke

Ales je echt paradijs wil dan ga je naar Pattaya beach…

Hehe nee dit is geen grap ik bedoel niet in Pattaya maar op Koh Lipe.
Het is het kleinste eiland van het Tarutao National Marine Park, 80KM van het vaste land af in de provincie Satun (zuid thailand).

Hoe kom je er? Vanuit Hat Jai naar Pak Barra Met minivan (100 bath) of taxi (750-1000 bath) (90! min) en dan een ferry ticket (2 uur) naar Koh Lipe.

Zorg dat je optijd aankomt de ferry vertrekt maar 1 keer per WEEK op vrijdag 13:00 uur

telefoon nummer ferry tiger line 66 (0)74 732 510

hmm is dit een beetje teveel info… anders voor wie wil, ff googelen dan.
Maar het is een topper, kwa water helderheid en shoonheid kan phi phi hier niet aan tippenen en dan natuurlijk het feit dat “niemand” het eiland kent.

Ramon

zoek ook op Koh Similan (similan island) l

Ja prachtige eilanden (zijn er 9 ) maar er is maar 1 eiland waar je kan overnachten volgens mij en dat is dan in een tent ofzoiets.

Ze liggen ook niet dichtbij die eilanden ik was vanuit phuket gegaan 4 jaar terug op een liveaboard (super trouwens) maar dat duurde een hele nacht om daar te komen. Paradijs voor duikers en snorkelaars, maar de eilanden op zich zijn echt een nationaal park de meeste mensen slapen op een boot.

Dan heb je nog de Surin eilanden iets verderop naar Myanmarr toe.