snik Turkse vlinders was niet aanwezig in de bieb
haha andere x beter ![]()
@Missy. ik heb hem wel in m’n thuisbieb staan hoor, dusse mocht je wanhopig worden stuur ik hem wel ff op naar je.
Absolute must als je Turkse vriend hebt hoor hahaha
@Rien&Beps. Inderdaad de eerste helft is een stuk ‘beter’ dan de tweede. vond het een heerlijk boek maar idd soms ook wel beetje langdradig.
@Beppie, volgens mij ben jij een echte boekenverslindster. Heb je leuke aanraders, liefst natuurlijk boeken die met andere (Turkse) cultuur te maken hebben, en niet té zwaar als je begrijpt wat ik bedoel. Je noemde laatst wat titels maar kan ze niet meer terugvinden. ‘verloren naam’ of zoiets.
@von : dankje hahah maar ik zal eerst nog even doorzoeken ![]()
je hoort het vanzelf haha ![]()
xxx Mayra
bedoelde ook als je echt wanhopig wordt haha:embarrese
Hihi ik begrijp het hoor
![]()
@Von: Die van ‘Verloren naam’ heb ik je gezegd, geschreven door Thea Halo. Héél mooi boek ! Gaat niet echt over vriendjes maar wel over Turkije en Atatürk en zo .
Andere boeken die ik al heb gelezen:
- De Turkse Bruid van Necla Kelek over uithuwelijken
- Turkse Vlinders van Stine Jensen
De rest gaat niet over Turkije maar meestal wel over Islam en tradities en zo:
- Geschonden van Souad Over eerwraak (echte aanrader!)
- Fatwa van Jacky Trevane ook over eerwraak (aanrader ! )
- Heldin van de woestijn van Donya Al-Nahi over kinderontvoeringen door een islamitische man waarvan hij met een europse vrouw is getrouwd. (aanrader !)
- Dochter van de Jungle van Sabine Kuegler over haar jeugd die ze meemaakte in de jungle en op latere leeftijd terug naar europa moest om ‘manieren’ te gaan leren.
Liggen nog op mij te wachten:
- Dochters van het zand van Ana Tortajada
- Geheim geweld van Hameeda Lakho
- Samir en Samira van Siba Shakib
- De naakte bruid van Anoniem
- Vlucht over de Himalaya van Maria Blumencron
- Op de vlucht voor de eerwraak van Ay§e
- Monddood van Doris G.
- Strijden om mijn land van Senait Mehari
- Naar afghanistan komt God alleen om te huilen van SIba Shakib
- Weken van Angst van Mariane Pearl
- De Vliegeraar van Khaled Hosseini
En ja, heb dan nog andere boeken gelezen maar gaan meestal over iets anders zoals
- Ik was 12 en ik fietste naar school van Sabine Dardenne (slachtoffer van de zaak Dutroux die het overleefde) Héél aangrijpend !
- Een middag aan zee van Marianne en Theo Hoogstraeten (Fictie)
Dusja, heb het echt in de boeken gezien en aangezien ik niet graag leen van de bibliotheek, heb ik maar mijn eigen bib aangemaakt. Moet er nog zoveel lezen maar in de zomer gaat het snel !
Ik hoop dat jullie wat aan deze lijst zullen hebben, ik weet niet of deze die ik nog moet lezen, allemaal goede boeken zijn maar dat weet je nooit op voorhand!
enjoy !
Sev
x
@Sev, dank je wel morgen ff rondje bibliotheek . XXXX
hehe, ok , laat je me ff weten welke boeken je hebt meegenomen ? Vind het altijd leuk om te weten, ben niet nieuwsgoerig hoor ![]()
Tuurlijk.
tot morgen ga nu maar es m’n bed opzoeken zit alweer veel te lang achter de PC haha.
XX
@Von: alsje een berichtje uit je inbox verwijderd kanik je een antwoord schrijven :whistle:
haha xxx Mayra
@sevgilim
Erg handig dat je wat titels hierop hebt gezet. heb namelijk 4 boeken uit je lijstje uit de bieb meegenome: monddood, dochters van hte zand, naar afghanistan komt god alleen om te huilen en op de vlucht voor eerwraak.
ben nu het boek dochters van het zand aan het lezen. Dat is echt een mooi boek.
Als nog iemand aanraders heeft, laat het even weten ![]()
Groetjes yvonne
@Sev, ik heb je boekenlijst even uitgedraaid. Dat zoekt wat makkelijker in de bieb.
Bedankt voor het opstellen hiervan.
Liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
Leuk dat jullie toch nog iets aan mn lijstje hebben ! Nou, véél succes met lezen meiden, ik ben momenteel bezig met ‘De naakte bruid’, ben nog niet ver geraakt maar leest wel vlot, heb alleen wat weinig tijd momenteel.
groetjes xxx
@Sev: Monddood en op de vlucht voor eerwraak zijn hele mooie boeken!! Of nou ja niet mooi, maar wel echt boeiend om te lezen! Ik ga je lijstje ook uitprinten en na mijn vakantie ff naar de bieb!
Heb zojuist een boek gelezen over een man die gevangen zit in de cel in India… Erg indrukwekkend.
x
He hallo allemaal,
Nou door dit te lezen heb ik eergisteren het boek gekocht turkse vlinders.
Ik heb nu al moeite om hem te laten liggen, want hij is voor de vakantie.
Heb even de achterkant gelezen en de eerste pagina’s en dat stukje wat ze beschrijft over die turkse soap haha dat heb ik gezien op televisie. Ben aan die turkse soap verslaafd sinds dat op nederland 3 wordt uitgezonden.
Groet jac
De terroristenjaagster van een annonieme schrijfster is ook een heel mooi boek
Eventjes een update :
Heb van vannacht het boek: ‘De Naakte Bruid’ uit van anoniem en ik vind het echt een aanrader. Leest héél vlot, is spannend, echt leuk om het te hebben gelezen !
Vandaag begin ik het boek : ‘Mijn status is positief’ van Annemie Struyf te lezen. Heb het van mn baas gekregen en ga er eerst in beginnen lezen. Mn andere kan ik meenemen op reis, boeken van een ander wil ik niet meenemen in mn valies, als er dan iets mee gebeurd…
Nou, jullie horen het wel als het mooi is of niet !
![]()
ik heb Turkse vlinders ook gelezen. er staan wel een paar herkenbare dingen in.
Sinds gisteren is ‘Mijn status is positief’ ook uitgelezen ! Ook een prachtig boek ! Leest vlot (in 2 dagen uitgelezen :D). Het verhaal is zo leuk, ontspannend, verdrietig, enz… Beetje alle gevoelens zitten erin, en zeker leuk aan het boek is de mooie fotoreportage van Lieve Blanquaert !
Ik heb het boek gister besteld, maar laat hem nog even liggen voor de vakantie, zal denk ik wel moeilijk worden!!!