Mooi Boek: Turkse vlinders (liefde tussen 2 culturen)

Dan zijn ze maar even minder vrolijk, jij hebt je boek. Toch?

Nou, volgens mij kunnen mensen die in de bieb werken nooit vrolijk zijn…Hier in mijn gemeente lopen er ook een paar rond, daarom dat ik tegenwoordig al mijn boeken zelf koop, heb dan tenminste geen boete meer als ik te laat indien, ik lees graag op mijn gemak wanneer ik zin heb en geen boek die al helemaal beklad is met choco, cola, …

**Haha **
**Jah idd… die boeken stinken ook altijd zo :S **
Maja ik zal mijn zusje lief aankijken,
want ik mag volgende maand niet meer gratis boeken lenen,
dan ben ik (eindelijk) 16 :stuck_out_tongue: en moet ik betalen voor mijn lidmaatschap,
**jah bekijk het even lekker :wink: **
Maar dat zie ik dan wel weer :stuck_out_tongue:

Groetjes Laurita…

Moeten jullie serieus betalen om lid te zijn van de bieb als je ouder bent dan 16 ?

Volgens mij wel…
Daarom deden ze zo moeilijk toen ik twee jaar geleden,
als klein verlegen meisje :P, volwassene boeken wilde lenen…
**Nou ja ‘volwassene’ boeken, **
maar ze kwamen van de ‘volwassene’ afdeling van de bieb…
**Maar jah…
Ik ga dus echt niet betalen, **
ik heb niet voor niets nog drie broertjes en zusjes onder me :wink:
die kunnen nog mooi gratis lid zijn (a) :wink:

Groetjes!

haha ja idd goed idee ! Nou, anders kom je maar in België boeken lenen, allemaal gratis, alleen zijn ze snel om boete te vragen als je een dagje te laat bent !

Ach welja…
Het is vanaf hier maar RUIM twee uurtjes rijden naar België,
***dus waarom ook niet :stuck_out_tongue: ***

Neem er dan eens file bij en tegen dat je thuis bent mag je terugrijden omdat je boek uitgelezen is :wink:

;)lol;)

Nog 2 boeken die best de moeite waard zijn:

Choga Regina Egbeme - 40 moeders
Choga, dochter van een duitse moeder en Nigeriaanse vader groeit op in een harem in Nigeria. In dit boek beschrijft ze haar jeugd.

Het vervolg - de verboden oase
Het leven van Choga als moeder in het huidige Nigeria. Conflicten tussen moslims en christenen spelen een steeds grotere rol.

Nou ik lees me wat af zeg, zo 's avonds bij de kachel. Ben nu in het volgende begonnen. Ook een mooi, interessant boek.

Hanneke Rozema - Grenzeloze liefde.
Westerse vrouwen vertellen over hun arabisch/islamitisch huwelijk. Hoe ze hun weg leren vinden in Egypte. Gaan ze inwonen bij hun schoonfamilie? In welke mate houden ze hun economische en sociale afhankelijkheid, krijgen zij zeggenschap over de kinderen en hun opvoeding. Kunnen zij een eigen vriendenkring opbouwen en regelmatig hun thuisland bezoeken. En wat zijn de gevolgen van het islamitisch huwelijkscontract dat zij bijna allemaal ongezien hebben ondertekend.
Aan het einde besluit ze met praktische en juridische suggesties voor vrouwen in een biculturele relatie met een moslim.

@Sevgilim: Ik betaal iets van 30 euro per jaar ofzo! Maar mijn ouders lenen ook op mijn naam… Dus we delen die kosten mooi!

X

Tip:

Verloren tijd - Andrea Rohloff en Anne Nürnberger
Verhaal van een jonge vrouw die door haar eigen naïviteit in een Turkse gevangenis belandde. Andrea Rohloff vertelt op een eerlijke en aangrijpende manier hoe het heeft kunnen gebeuren dat zij met 6 kilo heroïne op zak werd gearresteerd, en hoe zij haar tijd in de gevangenis wist te overleven.

Ja die is erg goed ja! Tenminste als het degene is waarvan ik denk dat je die bedoelt!!

x

Dat boek Turkse vlinders lijkt me wel leuk… maar van de zomer ga ik eerst SHOP Aholic lezen…:slight_smile:

O die zijn echt leuk :laugh: :laugh: :laugh: , op zo’n komische manier geschreven. Heb de hele serie al gelezen. Echt een boek voor mee op vakantie vind ik.

Had vorige week het boek: ‘De Turkse Bruid’ uit en eerlijk gezegd heb ik me soms doodgeërgerd aan de langdradige stukken in het boek… Ze spreekt over zoveel personages dat ze bijna niet bij te houden zijn, en al die koranverhalen! Ok, sommige moeten erin en zijn ook erg interessant, veel van bijgeleerd maar sommige dingen zijn gewoon té veel geschiedenis. Nou ja, ik persoonlijk heb het dan ook niet voor zovéél geschiedenis…
Maar heb toch al mooiere boeken gelezen !

Ik ga hem zeker opzoeken en lezen!! kijk er nu al naar uit haha :smiley:

Ik had Turkse vlinder toen in de kerstvakantie bij mn (inmiddels) ex-vriendje gelezen en die zei steeds tegen mij; Ja lees dat boek maar goed, dan leer je veel bij over onze cultuur ed! En ik moest steeds vertellen wat er nu weer was gebeurd (in het boek), echt leuk!

Ik vond alleen het einde wat minder, de laatste 2 hoofdstukken ofzoiets…

Ja, sommige delen, vooral naar het einde toe vond ik ook erg langdradig en zo, maar ben wel héél blij dat ik het gelezen heb!