Mijn vriend ver weg... en ik hier, deel 1

Hmmm ja oke, dan is dat begrijpelijk…
Jeetje mina…
Ja, als ik voorstel geld toe te sturen word die gepiceerd, dat hij dat allemaal zelf wilt betalen.
Vorig jr hadden we er zelfs een beetje mot over!
Dus ik vind het moeilijk om het weer voor te gaan stellen.
Maar, het wachten op antwoord… ( als je de paspoort en visum hebt, en de papieren hebt ingevuld) duurd dat lang?

ja zo zijn turkste mannen :teeth:
Ze willen het zelf betalen en dat begrijp ik wel.
Als je alles hebt en afspraak met nederlandse ambassade meestal paar dagen, hooguit een weekje.
Dus dat valt mee!
Hoop dat het lukt voor je!

Ja hoop ook dat het gaat lukken voor je hoor. Wij zijn hier nu nog niet mee bezig maar als het seizoen is afgelopen wil mijn vriend ook voor 2 weken naar NL komen dus dan gaan wij ermee aan de slag.

Ze moeten dan meestal naar de NL ambassade in Ankare en daar hebben ze ook geld voor nodig om naar toe te gaan. Hij maakt een afspraak op de ambassade en overlegt alle stukken. Vervolgens moet hij naar buiten om een ticket te kopen (daar bij de ambassade zitten allemaal reisburo’s). Met dit ticket (daar staan de data op) gaat ie weer naar binnen en krijgt hij voor die data een visum.
Soms moet hij als hij het ticket heeft laten zien weer naar huis en krijgt ie pas later bericht dat ie een visum krijgt.
Dit duurt allemaal meestal niet zo lang dus als het allemaal voor elkaar is. Of hij krijgt het gelijk mee van de ambassade of een week later.

Succes !

ohh,mij is verteld dat het wel een weekje of 4 kan duren minimaal…Ja ik weet het ook niet hoor haha.Maar hoop dat t lukt!!

ohhhh 4 weken is nog vroeg zat! hahaha

Ik heb hem vandaag aan de telefoon gehad, en ik vroeg toch voorzichtig, wanneer hij dacht zijn paspoort en visum voor elkaar te hebben… toen zei die augustus of september!

Nou, in de winter wilt die hier komen…

Mja moet te doen zijn!

Een zorg minder… nu eerst nog de zorg of ik hem in september wel kan zien :cry:

Wat het visum betreft,ze moeten van te voren al een ticket reservering kunnen laten zien,de ticket moet dezelfde periode bevatten als de datum dat hij wil komen.Ze krijgen niet gelijk het visum mee,maar kunnen het binnen een paar dagen ophalen of het paspoort wordt naar zijn adres gestuurd met of zonder visum.
Succes !!!