Midden Amerika of toch weer Azie? (behalve thailand)

Vietnam of niet? Even een samenvatting van dit draadje:

Reden genoeg om Vietnam te bewaren tot een volgende keer en je nu te beperken tot Laos of Laos en Angkor Wat!

1 like

Lees antwoord #3, #5, #14, #16 en #19.

ZUCHT! :retard:
Alleen maar omdat je negatieve berichten hoort over Vietnamezen? Of misschien toch omdat 3 zwaar ervaren reizigers je afraden om teveel in 1 reis te proppen?? (Lees je onze berichten eigenlijk wel?)

1 like

Zeker weten wel hor, dat is juist de reden dat de combinatie van de landen lastig te kiezen is. Vietnam-Laos, Laos-Cambodja Cambodja-Vietnam…

Maar oke ik weet genoeg bedankt voor de hulp hor.

En vergeet de optie alléén Vietnam, alléén Laos of alléén Cambodja niet…:slapen:

Nou… eigenlijk komt het tot nu toe hierop neer: je zet graag andere mensen gratis aan het werk om ontzettend veel nuttige informatie en links voor je op een rij te zetten, je vraagt ze om advies maar negeert vervolgens wat zij je adviseren en leest niet de links waar ze heen verwijzen, en vuurt doodleuk weer nieuwe of precies dezelfde vragen op ze af. En je lijkt dan verbaasd als ze afhaken / moedeloos worden.

Ik vraag me werkelijk af of je alle antwoorden wel gelezen hebt. Misschien weer eens van boven af aan beginnen.

Het lijkt bijna wel een troll.

Als je, zoals je aangeeft, zo graag de tempels van Angkor zou willen bezoeken, dan gaan 2 dagen echt te kort worden. Ik ben in 5 keer al meer dan een week in Angkor geweest en heb nog steeds niet alles gezien. Vergelijk de stad Angkor maar kwa grootte met Manhattan en het geheel met de provincie Utrecht. Goegel maar eens waar de beroemde tempel Banteay Srei ligt. Deze ligt 25km van Angkor Wat, Angkor Thom en de Bayon af!

In de periode dat jullie willen gaan is het zeer warm in Cambodja en kun je op het midden op de dag maar beter rustig aan doen. Tussen de muren staat geen wind en kan de temperatuur flink oplopen.

Dan zal je de verkopers bij Angkor ook gezellig vinden… :dag:

Ik ben inderdaad ook een week in Angkor Wat geweest. Zie ook de links in mijn reisverslag om een idee te krijgen van de grootte van het complex.

Ook de opdringerige verkopers die Robert in de post hierboven noemt, heb ik zo ervaren. :mad:

Interessant, zo te lezen is daar inderdaad genoeg te zien bij Siem Reap! Heb gisteren de bestemmingen die bij een bezoek aan laos interessant zouden zijn.

We willen vientiane, luang prabang en pakse bezoeken met de daarbij in de omgeving interessante bezienswaardigheden. Vooral de Green Discovery tour vanuit Pakse spreekt me aan.
In totaal ongeveer 2,5 weken denken we.

Een 4 dagen Siem Reap zou dan goed kunnen.

(lijkt het erop dat ik toch nog luister naar jullie ;))

Interessant, zo te lezen is daar inderdaad genoeg te zien bij Siem Reap! Heb gisteren de bestemmingen die bij een bezoek aan laos interessant zouden zijn op een rijtje gezet.

We willen vientiane, luang prabang en pakse bezoeken met de daarbij in de omgeving interessante bezienswaardigheden. Vooral de Green Discovery tour vanuit Pakse spreekt me aan.
In totaal ongeveer 2,5 weken denken we.

Een 4 dagen Siem Reap zou dan goed kunnen.

(lijkt het erop dat ik toch nog luister naar jullie ;))

Ik raad je aan eerst naar Laos te gaan, en als je eenmaal in Pakse bent dan een vlucht naar Siem Reap te boeken. Dat kan op de dag van vertrek (je moet wel vroeg op het vliegveld zijn, het is een vroege vlucht). Voordeel van deze volgorde is dat je op je gemak naar Pakse kan reizen, en dat je je niet hoeft te haasten voor je vlucht.

Houd er rekening mee dat het een hele lange zit is van Vientianne naar Pakse. Ik heb besloten de zit te breken in Savannaketh, maar daar hebben jullie waarschijnlijk geen tijd voor.

Nagpur,

Jij bent echt grappig…in je besluiteloosheid!
Ik heb deze topic vanaf het begin gevolgd en echt elke keer in een deuk gelegen. lol2

Ik vind het toch heel knap :o van al die leden die jou zovéél advies en informatie blijven geven, terwijl een ieder meteen kon zien dat je oorspronkelijke plan helemaal niet realistisch was!

Vergeet niet je aankomst en vertrek. Vanuit Europa vliegen naar Vientiane of Luang Prabang is duur. Dus kom je waarschijnlijk toch uit op Bangkok, en moet je nog 10 uur met een nachttrein naar Vientiane (en dan het stuk Vientiane - Luang Prabang dubbel reizen, heen 11 uren en terug 11 uren??), of een niet zo goedkope vlucht van Bangkok naar Luang Prabang boeken.

En waar vandaan ga je terug naar Europa vliegen?

Je zegt dat je maar een maand per jaar kunt reizen. Als je niet zo snel zou reizen en gewoon wat meer tijd per plek zou nemen, is het veel goedkoper en kun je voor hetzelfde budget ook twee maanden reizen.

Pakse zelf is niks aan. In omgeving wel veel te zien. Dat kost tijd.
Vientiane - Pakse is een superlange busrit. Ik heb Thakhek - Pakse gedaan, dat was volgens mij 7 uren + 2,5 uren panne.

Nee. Het lijkt erop dat je bij 3 nieuwe posts telkens alleen maar de laatste leest (en ook categorisch negeert). Echt, heb je wel eens alle antwoorden opnieuw gelezen van boven naar onder?

Cecilia, Jenny en Roberts,

Dit is een compliment aan jullie, hoor.

3 likes

Als je Laos Airlines bedoeld, dan is dat gewijzigd, want deze vlucht heb ik afgelopen november net na de middag gehad. De vlucht was overigens volgeboekt.

Kijk eventueel om te vliegen op Kuala Lumpur ipv Bangkok, want vanuit KL kun je met Airasia veel meer bestemmingen bereiken. Het ticket op KL is misschien duurder, maar erna heb je wellicht veel minder kosten met korte vluchten, wat onder de streep wel eens gunstig uit kan vallen. KL is trouwens een erg leuke stad.

1 like

Handig om te weten, ik wil misschien over een paar jaar een aantal maanden gaan reizen in Azië. (Maar kan ook een ander gebied worden). Is Singapore ook zo’n handige hub of KL toch handiger voor ZO-Azië?

Ik zal eens kijken wanneer we een binnenlandse vlucht pakken en wanneer de bus. Voor Kl ipv Bangkok zou ook een goede optie zijn! Daar ben ik nog niet eerder geweest.

Het enige nadeel van de binnenlandse vluchten is waarsch de prijs. We moeten een afweging maken of we dan over land of via de lucht reizen.

De tussenstop van Jenny zou ook kunnen. Qua tijd komen we wel uit in 25 dagen als we het zo doen.

Ja, ik denk dat het inderdaad een grote grap (een troll) is en die Nagpur ook helemaal in een deuk ligt van onze pogingen. Gelukkig dragen wij dan nog bij aan wat lol in de wereld!
Of het is een journalist die het gaat gebruiken voor een satirisch artikel.

Andere redenen kan ik niet bedenken waarom iemand wel adviezen vraagt maar geen enkel advies aanneemt. :slight_smile:

Tja, ik weet ook niet waarom ik het blijf proberen. Misschien in de hoop dat andere meelezers er wél wat aan hebben. Maar ik geef het zo langzamerhand echt op met Nagpur. Die wil kennelijk graag veel uren in bussen en vliegtuigen doorbrengen maar daar kan ik niks mee. En meer dan de helft van de dingen die ik suggereer of voor waarschuw, daar reageert hij niet eens op.

Nee, want KLIA ligt op 15 minuten van het oude vliegveld (bij Sepang), welk gebruikt wordt door Airasia op alle bestemmingen. KL - Vientiane en Siem Reap - KL waren samen geen 100 Euro afgelopen jaar :slight_smile:

1 like

Nou vertel. Ik ben benieuwd waar de keus op is gevallen. Misschien hebben anderen dan ook nog wat aan je bijdrage.

Ja, echt, ik ben ook echt benieuwd naar zijn reisplan!