reisgenote(n) gezocht voor een nog te plannen reis naar Azie 50plus

Ik ben een 60plus vrouw die nog graag reist en zou het leuk vinden met iemand samen te gaan.
Azië is voor mij special maar ook Zuid-Amerika is een optie
Het lijkt me ook mooi om ergens vrijwilligerswerk te doen en daar een toer aan te plakken

Ik houd van fotograferen , culturen beleven. Ben een rustig persoon die wel in is voor gekke dingen.
Reis graag dicht bij de bevolking in budgetvriendelijk

Voel je hiervoor laat dan wat horen :dag:

Dag kreetje,
Ik reis ook graag. Heb in het verleden veel met mijn zoon gereisd, door omstandigheden.
Ben nu sigle en weer deeltijd als zzp’er.
Azie (ken ik een beetje) en Zuidamerika hebben ook mijn specifieke interesse.
Evenals de cultuur, de mensen daar (ajb geen highlights), ook daar iets doen.
Reis ook graag met mijn overland landrover (voor alles geschikt).
zou het fijn vinden kennis te maken om elkaar naar elkaars reiswensen te luisteren.
MHg Lee

Hallo Perspectief

Het lijkt mij ook leuk om kennis te maken.

MHG

Elly

Hoi Kreefje,
Ben denk ik nu meer dan 10 keer in Thailand geweest,en ondek steeds nieuwe leuke plekken.
Wat ik zelf graag doe is een scooter huren terplekke en dan van A naar B reizen via binnen weggetjes en de landwegen.
Mooi om te doen is te starten in chiangmai dan te reizen naar viantiene ( Laos) en dan door naar Cambodga maar daar doe je dan snel 4-6 weken over.
Lijkt me leuk om dit een keer te doen met iemand erbij…
Mijn huidige partner heeft geen tijd om te reizen,gezien ze een eigen praktijk heeft,dus zoek ik ALLEEN een reismaatje dus geen relatie ofzo.
Hou van “stoere” dingen dus raften,scooter cross,maar wel op een verantwoorde wijze en niet als een 20 plusser.
Met groet,
Hans

Hoi Hans

Wat leuk jouw manier van reizen.
Wil zelf begin december richting Laos en/of Cambodja.zou heel graag op de scooter reizen en ben niet ang aangelegd.Hou wel van verantwoord rijden. Heb vorig jaar in Vietnam en gedeelte Laos gereden. Zou tevens graag in Laos de Gibbon trail doen( kijk maar op internet).Heb 3 weken tot mijn beschikking. Zoek een reismaatje omdat alleen op de scooter niet leuk is.
Laat maar horen of je interesse hebt

Groetjes Mar :slight_smile:

Hoi hoi,
Tja dat is nu jammer,ik bedoel van de periode.
Ik ga pas na de kerst die kant weer op,en blijf dan meestal een week of 8.
Maar ik vind je reactie leuk,en zou graag met jou een keer willen toeren door ZO Asia.
Miamar staat ook nog op mijn lijstje,maar daar kom je moeilijk in,en is relatief erg duur.
Hou jij van treinen? Ik bedoel niet op een manier van op een zolderkamertje spelen, maar om mee te reizen.
Wil nog een keer met de trein van Bangkok naar Bali reizen.
Wel moet je natuurlijk een paar bootjes nemen,maar je komt een heel eind.
Eerst man Bangkok naar buttersville,dan dwars boor Maleisië naar Singapore,dan de boot naar Java en dan naar Bali.
En dan weer terug vliegen.
Kan met de east Oriënt expres maar dat is erg duur, maar ook met de " normale" tweede of derde klas.
Is wel een hoop gepuzzele,maar dat is dan ook weer voorpret.
Laat maar even weten.
Dit keer gaat niet lukken omdat je al ( denk ik) weer terug ben als ik ga, maar we kunnen wel iets gaan plannen als je dat ook leuk vind natuurlijk.
Met groet,

Hoi Lee

Heb al een paar keer geprobeerd om je te bellen maar krijg geen reactie
Gr. Elly

Hoi Mareft

IK zou w.s. wel begin december kunnen en 3 weken lijkt me voor mij genoeg op een scooter Heb wel interesse om je plannen te horen

Groetjes

Elly

Hoi Kreeftje

Wat leuk!
Ik hoef trouwens niet 3 weken op een scooter te zitten :slight_smile:
Mijn plan is om naar Bangkok te vliegen en dan een vlucht door te nemen naar de grens met Laos.
Daar wil ik graag de Gibbon experience doen. Van daar zou de Thakekloop met de scooter een optie zijn.
Vervolgens naar de duizenden eilanden en via Cambodja terug naar Bangkok.
Ergens een stuk fietsen, wandelen of… Is ook leuk.
De Gibbon experience wil ik ECHT heel graag doen, de rest is niet zo heel belangrijk, dus ik sta open voor andere opties!
Wel wil ik degene met wie ik eventueel ga reizen van tevoren ontmoeten.
De ervaring leert dat dan duidelijk wordt of er een klik is.

Laat maar horen wat je hiervan vindt of andere suggesies hebt!
Groetjes Mar

Hoi Hans

LEUK! Ja hoor,ik ben ook in voor treinen. Weet dat de oriënt express heel duur is. De reis van Bangkok naar Bali lijkt me wel erg leuk.
Myanmar staat hoog op mijn lijstje, maar ik heb begrepen dat je als toerist een bepaald bedrag per dag uit MOET geven en dat maakt de reis ontzettend duur.
Zoals het er nu uit ziet ben ik inderdaad terug als jij gaat.
Zou wel graag een keer met je afspreken om te kijken of de reisklik er is. Dan is een reis in de toekomst mogelijk en soms moet je goed plannen. trouwens de voorbereiding levert al heel veel positieve energie op.Ik woon trouwens in de buurt van Amsterdam

Ik hoor het wel!
Groetjes Mar

Hallo Kreeftje,
Je oproep dateert al van half augustus. Is die nog actueel?
Zo ja, dan lijkt het me leuk om te zien of we samen iets kunnen ondernemen.
Ik oriënteer me nu op een rondreis van 4 à 5 weken door Vietnam.
Ik heb al rondgereisd in diverse landen van Midden- en Zuid-Amerika.
Ben ook 60+, heb goede conditie en wil van een land vooral natuur en het gewone dagelijkse leven meemaken.
Groetjes, Ton

Hallo Ton

Ik heb redelijk ver gevorderde plannen om naar laos te gaan in december met iemand die ik hier ontmoet heb we gaan 5 december naar Bangkok, daarvandaan naar laos waar we de gibbonexperience doen en verder nog kijken hoe verder.
Willen ook nog op een brommer/motor rond gaan rijden
Als je hierin geïnteresseerd bent zal ik eerst moeten overleggen . We hebben ook al diverse acc. geboekt
Vr.gr.

Elly

Hallo Kreeftje en …,
Leuk dat jullie aanbieden om aan te haken, maar ik blijf me richten op een reis door Vietnam.
Ik wens jullie een mooie trip!!
Groetjes,
Ton

Hallo Ton

Ik lees je berichtje, ik weet niet of het nog actueel is
aangezien je voor het laatste 16 oktober online was ?
Wanneer ga ja naar Vietnam ?
Ik ben in veel landen in Azie en Zuid Amerika geweest voornamelijk alleen als backpacker
Ik ben 60 jr. en woon in Maastricht, ik wil niet met een organisatie vast gebonden zijn , omdat ik hier geen ervaringen mee heb
maar alleen reizen staat nu ook niet meer op mijn vakantie lijstje
Ik ben niet meer werkzaam en heb de vrijheid om te gaan reizen
hoor graag wat je plannen verder zijn ?

Groetjes Giesje

Hoi hoi, pfff je zal wel denken… Reactie beetje laat.
Ben alweer aan het plannen voor 2017 en zoals het er nu naar uitziet eerst Thailand ( heb begrepen dat er nu wel een beetje een grafstemming is) dan naar Myanmar een rondtip terug naar Thailand en dan op de scooter naar Laos .
Is goed te doen heb ik begrepen,wel wat regelwerk maar mooi om te doen of samen uit te puzzelen.
Wil eind januari vertrekken en half april weer terug.
Groetjes
Hans

Hoi Mar,
Ik las dat je naar de grens tussen Thailand en Laos wilt gaan vliegen.
Ik heb deze trip met de trein gedaan, duurt natuurlijk wel langer, maar wel aan te bevelen,omdat je een stuk onontwikkeld Thailand doorkruist,
Je komt dan tot de vriendschapsbrug bij Viantiene uit in Laos alleen even de bus nemen over de brug.
Groetjes Hans

Hoi, Misschien een tip voor degenen die richting Azie willen reizen?

Ik ben in 2014 4 1/2 week naar Maleisie, KL geweest, van daar uit naar Jakarta gevlogen, daarna met de trein dwars door Java gereisd en een paar leuke bezienswaardigheden bezocht zoals de Borobodur en nog andere plaatsen, een heilige grot waar ik je gezegend wordt, te veel om op te noemen.
Aan het eind de grootste shoppingmol van Java? in Soerabaja bezocht. We hebben diverse binnenlandse vluchten genomen, die waren best betaalbaar en goedkoop want het reizen per trein, hadden we inmiddels wel gezien.

Geen overbagage meenemen want dat kost geld in Indonesie! Neem Indonesich geld mee voor de Bellboys, die dragen je koffers omdat alles per trap gaat en als je een zware koffer hebt, dan ben je blij met ze. we moesten gemiddeld tussen de 10.000 en 20.000 rupia’s betalen, dat is normaal daar. Ze leven ervan.
Kijk eerst goed wat een taxi ongeveer moet kosten in Indonesie want je wordt ontzettend afgezet! Alles is op Internet te vinden, leer wat woorden voordat je op reis gaat, is altijd handig! Let op je spullen en sluit eerst een deal met ze voordat je met ze in zee gaat!

Op Bali ging dat veel efficienter! Dat ging ook veel eerlijker… daar zit een mannetje en die wijst de taxi aan die je moet hebben, de kortste route, zo komt iedere chauffeur aan zijn trekken/inkomen, dat zouden ze hier ook moeten doen!

Van Soerabaja naar Bali gevlogen voor een week, het was prachtig! van van daaruit weer naar KL gevlogen om vervolgens naar Pangkor Island te gaan om te relaxen voordat we terug vlogen.
Daar is er weinig verkeer en veel natuur en een oase van rust, Daar een Honda scooter gehuurd en enkele dagen getourd door het eiland, Geweldig
Jongelui gaan daar vanuit de stad massaal feesten in de weekenden, wij waren helaas doordeweeks maar we gingen voor de rust, dus het was genieten, We zagen diverse soorten apen langs de weg, de jungle was prachtig.

Pas op! de mensen zijn erg vriendelijk maar ze hebben wel mijn camera en mijn mooiste jurken gestolen!
Ik had alles afgesloten in mijn koffer bewaard, maar 1 dag vergat ik dit, omdat ik camera nog wilde opladen.
Ik had het heel erg goed verstopt, ze hebben net zolang gewacht totdat we vertrokken, ( midden in de nacht om 4 uur want de boot vertrekt maar 1 keer per dag!)
Ik kon geen aangifte meer doen en toen ik mij beklaagde bij de balie, toen lachten ze me gewoon uit… Bah!

Weer naar KL met de boot terug en daar de TWIN TOWER bewonderd! Adembenemend!
Het eten op Pangkor Iland was erg goedkoop en goed en bijzonder lekker zo ook in Maleisie.

Ik ben heel erg ziek geweest op Java, de ziekenhuizen daar zijn zeer goed! Je hebt binnen een uur uitslag en de medicijnen hielpen veel beter dan hier in Nederland!
Alles is daar veel efficienter en het is bijzonder schoon! Medicijnen en ziekenhuisrekening waren erg goedkoop!

Ik heb alles vanuit Nederland geboekt.
Goedkope ticket, 9 maanden eerder dan datum van de vlucht geboekt via Skyscanner.com en Cheaptickets.
Elke dag kijken naar aanbiedingen, je kan heel veel geld besparen. De binnenlandse vluchten daar geboekt behalve de belangrijke vluchten zoals van KL naar Jakarta, dat hebben we vanuit Nederland geboekt omdat we maar 1 dag in KL bleven alleen om te overnachten.
Als je nu al weet dat je volgend jaar weg gaat, begin met zoeken naar goedkope tickets.
Alles is die 4 en een halve week volgens plan gelopen en de hotels waren redelijk voor de prijs. Op die ene diefstal na, geen gekke dingen meegemaakt en we, 2 dames alleen, hebben ons nooit bedreigd gevoeld noch waren we in onveilige situaties. De mensen zijn bang voor de politie in Indonesie, heb ik gemerkt.

De totale reis heeft ons pp ongeveer 2.000.-- euro gekost.

Ik sta open voor mensen die richting Miamar, Cambodja en Vietnam reizen. Is het veilig voor 2 dames alleen?
Moeten we ons aan speciale regels houden mbt hoofddoek en andere gebruiken?
Ik weet dat je in heilige tempels niet al te bloot moet gaan etc. Dat mag je in Europa, Italie ook niet…
En wat zijn we ongeveer kwijt aan de reis, inclusief ticket en vlucht?
Dank voor je informatie.

Grt Peggy
Hebben jullie betrouwbare logeer adressen voor ons?