reisgenootje gezocht vanaf augustus naar Azie

Hoi allemaal!

Ik ben Hester, 24 jaar en woonachtig in Groningen. Vorig jaar heb ik twee maanden gereisd door Indonesië, Maleisië en Thailand en sindsdien is het gaan kriebelen om nog meer van Azië te zien. Op het moment dat ik in het zuiden van Thailand zat was het erg slecht weer en heb ik weinig gezien. Daarom wil ik nog erg graag terug naar Zuid-Thailand. Ook sta ik open om andere plekken in Thailand te bezoeken. Verder wil ik graag naar Laos, Cambodia en Vietnam. Mijn idee van reizen is cultuur snuiven, genieten van de mooie natuur en relaxen op mooie strandjes. Ik hou van zowel actieve dingen (jungletochten etc) als rust. Af en toe een feestje vind ik leuk maar dit is niet waar reizen voor mij om draait. Ik ben een spontaan en gezellig persoon en kan me goed aanpassen. Dit verwacht ik ook van mijn reisgenootje:) Ik sta open voor het bezichtigen van andere landen en ben benieuwd naar jullie reacties!! Het liefst vertrek ik in augustus en ik wil zo’n 2 maanden reizen.

Groetjes Hester

Hi Hester!

Ik ben Annemiek en 21 jaar. Ik woon in een klein dorpje naast Leiden. In 2011 heb ik 3 maanden door Nieuw Zeeland & Australie gereisd en van Okt. 2012 tot afgelopen Okt. 2013 heb ik een jaar in Australie gewoond. Nu orienteer ik mij op Azie, maar doe dit toch liever met een reisgenootje dan alleen. Al mijn vrienden zijn of al gesetteld of studeren nog dus die hebben er geen tijd/geld voor. Ik ben sinds mijn thuiskomst alweer hard aan het sparen dus ik ben erg flexibel in de bestemming en het budget, ben erg avontuurlijk (mijn vorige reizen heb ik ‘‘alleen’’ gedaan), sociaal en spontaan. Ik vind het erg leuk dat je zegt dat voor jou reizen niet om feestjes draait. Ik heb die periode namelijk al gehad in Australie en ga dus meer voor de cultuur en actieve dingen nu. Mijn werk is erg flexibel, ik werk fulltime op oproepbasis (omdat ik zo reislustig ben heb ik geen vast contract zodat ik weg kan wanneer ik wil) dus de vertrekdatum maakt mij ook niet erg veel uit!

Ik heb facebook dus je kunt me een priveberichtje sturen als je wilt!

X

Hoi Annemiek,

leuk dat je een berichtje stuurt! En wat leuk dat je al zoveel gereisd hebt/weg bent geweest! Blijft toch aantrekkelijk he om nog weer een reisje te doen! Heb je een beetje een idee waar je heen wilt in Azië? Ik vond Azië erg mooi! Maar heb natuurlijk nog lang niet alles gezien. Ik zit sinds 2 dagen zonder werk dus kan nu nog even weer lekker weg:) Tijdens mijn vorige reis merkte ik dat het backpacken toch wel heel erg draait om feesten en dat vond ik wel jammer. Ik hou echt wel van gezelligheid en af en toe een drankje maar dat vele stappen hoeft van mij niet:) Cultuur en natuur vind ik erg leuk en ik ben ook een grote strandliefhebber. En jij? Bij mij is het ook zo dat mijn vriendinnen werken of nog studeren. Vorig jaar heb ik ook via hier mijn reisgenootje leren kennen. Beviel erg goed!

Groetjes Hester

Hey wat een snelle reactie!

Ben op dit moment aan het werk… Dus kan niet te uitgebreid reageren. Ik had een keer een plannetje in mijn hoofd, beginnen in Nepal en letterlijk elk lang richting Indonesie door… Maar dat zou ik willen als ik eeeeeerg lang op reis ga. Ik wil ook wel eens wat korter weg, zoals jij! Ik weet dat ik erg goedkoop naar Bangkok kan vliegen via Oslo, en Bangkok ligt natuurlijk ook centraal dus dat leek mij in ieder geval dan een goed startpunt. Het maakt mij echt niet uit of er per bus, boot, fiets, brommer, trein of vliegtuig gereisd word, en of we in een hutje, hostel, hotel of resort slapen. Zo lang we maar genoeg outdoor zijn, veel leuke dingen ondernemen en lekker eten! Ik wil heel graag naar Vietnam en Cambodia, Thailand en Indonesie… Noem maar op. Ik wil uiteindelijk de hele wereld zien! Ik vroeg me af waarom je aan 2 maanden dacht? Vind je dat lang genoeg, of kun je niet langer weg blijven uit Nederland? Ik zou persoonlijk namelijk wel gewoon met een enkele reis gaan, dit heb ik altijd gedaan en geeft mij een groot gevoel van vrijheid om te gaan en staan waar ik wil. :slight_smile:

Groetjes

Hoi!

Sorry voor de late reactie. Ik hoor dat je nog lang niet uitgereisd bent! Leuk! Leuk ook dat je dezelfde plekken als ik wil bezoeken. Ik ben ook best flexibel maar vind het leuk om nieuwe bestemmingen te doen:) ik had twee maanden in mijn hoofd vanwege financiën en omdat ik ook weer moet gaan werken straks. Ik ben niet van plan om een retour te boeken en de kans is groot dat ik langer wegblijf. Ik vind het moeilijk om het vast te leggen aangezien je nooit weet hoe het loopt:) hoelang zou jij weg willen?

Groetjes hester

Hi Hester ik heb je een prive bericht gestuurd! :wink: