Ik ben vorig jaar voor 680 euro een retour met Emirates van Dusseldorf naar Jakarta gevlogen met een wel vrij lange stop in Dubai, maar verder vond ik het een prettiger maatschappij vergeleken met KLM, Garuda en Singapore Airlines. Onbegrijpelijk dan zoveel mensen Singapore Airlines zo prettig vinden, want ik heb nog nooit zulke chagrijnige stewardessen meegemaakt.
Het verhaal over Emirates van Hendrik de vierde kan ik bevestigen. Emirates is een prettige maatschappij/ Singapore Airlines: ik blijf het een heel prettige maatschappij vinden met top service. Maar andere maatschappijen zoals de genoemde en geroemde Emirates is ook heel prettig. En Dusseldorf is goed bereikbaar en een zeer moderne luchthaven. Beter dan Schiphol, is mijn mening. Je kunt op het vliegveld van Dusseldorf sowieso je auto beter en goedkoper parkeren. De laatste keer dat ik daarvan daan vertrok met Emirates was oktober 2008. Ik trof in de vertrekhal daar nota bene de puur Amsterdammer Oger Lusink (“Oger”) samen met vrouw en kind. Dus ook hij vindt het blijkbaar de moeite waard om vanuit Amsterdam (of onder de rook van Neerlands hoofdstad) de moeite te nemen om vanuit Dusseldorf de wereld vliegend in te reizen. Volgende keer ga ik het avontuur toch metAir Asia aan: Amsterdam - Londen Stansted / Londen Stansted - Kuala Lumpur en vandaar uit naar Jakarta of Solo of Denpasar.
Ik zou wel eens een objectief verslag over zo een vlucht met Air Asia willen lezen, van de luchthaven van vertrek tot die van aankomst in Indonesië. Vaak zijn het soort mensen die dit soort vluchten maken zo gefascineerd door de gedachte dat iets goedkoop is dat ze daarbij allerlei ongemakken voor lief nemen. Met ongemakken bedoel ik het slepen van koffers van de ene naar de andere terminal, bijbetalen voor overwichtige bagage, je eten zelf moeten betalen, dure drankjes en maaltijden op allerlei luchthavens en bij al dat ongemak de lange vluchtduur. Ik wil aan al die ellende niet denken en ben bereid dat ongemak af te kopen. Dat is de reden waarom ik voor SIA / Silk Air kies. Vanaf Schiphol naar Solo ben ik 17 uur onderweg met een minimale wachttijd op Changi. Ik heb ook nog eens het geluk dat ik op 20 minuten van Schiphol woon, dus denk ik er niet aan om een ander vertrekpunt te kiezen. Ik moet daarbij stellen dat ik deze lange vluchten een kwelling vind die mij geen enkel plezier opleveren, afgezien de aankomst op de plaats van bestemming die bij mij een grote zucht van verlichting teweeg brengt.
Ditzelfde geldt ook voor mij. Deze keer reis ik met MAS naar Medan, in Kuala Lumpur heb ik 2 uur om de vlucht naar Medan te halen. De totale reistijd komt met in- en uitchecken op rond 15 uur. Geen gesleep met koffers, die worden doorgelabeld. Het is en blijft een lange reis en ik moet er niet aan denken om al dat gedoe te ondergaan voor een goedkoop ticket.:slapen:
Er zijn nog veel landen die ik wil bezoeken in Azie!! o.a Idonesie,moest ik een vliegmaatschappij uitkiezen dan zou het SA zijn,dit omdat ik al lovende woorden heb gehoord.gegroet:georgessiam.
Dieren praten met de ogen vaak verstandiger,dan mensen met hun mond!!
En mensen zijn vaak handiger dan dieren met hun kont…!!!
Ik moest vandaag even op mijn ticket wachten bij mijn reisbureau en hoorde toen dat de KLM jaartickets naar Denpasar verkoopt voor € 925. Echter als je de terugreis vastlegt, dus die kan niet verandert worden zou dit ticket slechts € 725 gaan kosten. Dan nog even bedenken dat de vliegtijd AMS – DPS 16 uur en 10 minuten bedraagt. De KLM staat echter in kwaad daglicht bij de Indonesia kenners.
Hier de webmaster van de grootste Indahnesia site ter wereld over de KLM:
“Na het avondeten dat we kregen - halal ook nog, zo ver zijn ze al afgegleden bij de KLM - tikte ik twee flesjes witte huismerk Albert Heijn-wijn weg en viel ik al snel in slaap, om af en toe door een dikke kont in het blauw te worden gestoort. Dat noem ik storen inderdaad, want zo’n kontje in het knalrood (AirAsia) of donkerblauw (Mandala) is iets plezieriger om mee wakker te worden over het algemeen.”
Nou moet wel even vermeld worden dat dit een van de lelijkste mannen van Nederland is, die naar Indonesië is vertrokken voor vrouwelijke aandacht, ervaring met het vrouwelijke schoon is dus zeer beperkt.
Nu hoor je het ook es van een ander, Serikambelo. Het voordeel van Air Asia boven de over het algemeen vreselijk onvriendelijk, op het arrogante af, handelen van KLM personeel is ook nog dat je zelf bepaalt waneer je je terugvlucht boekt. Bij hun boek je steeds een enkele reis, of als je zeker weet kun je ook direct een retour boeken, hoor.
Ook dit jaar is Air Asia weer uitgeroepen tot de beste low carrier ter wereld. En die prachtige, leuke service verlenede stewardessen krijg je er gratis bij. Evenals lekkere (gratis) maaltijden en een drankje op zijn tijd; want ook Air Asia heeft zich te houden aan internationale afspraken wanneer je langer dan zoveel uur gaat vliegen.
Nu maar wachten dat Air Asia me eindelijk met free tickets gaat belonen, na zoveel reclame.
Deze man is in Indonesia ontmaagd…ik denk dat ie stiekum wel verlangt naar zo’n goed gevuld achterwerk… inderdaad, helaas met dat uiterlijk voor hem niet weggelegd.
Ben de laatste tijd erg tevreden met de KLM….goed eten, goed persoonlijk entertainment systeem met een afstandsbediening die niet heel onhandig, zoals bij de meeste, in je armleuning zit maar gewoon naast het schermpje en het belangrijkste de stoelen zijn ook goed. KLM vraagt voor de stoelen helemaal achterin extra geld en dat is voor mij echt een uitkomst want de meeste zuinige Nederlanders willen natuurlijk niet extra betalen met als gevolg dat ik dus bijna nooit iemand naast me hebt zitten. Bediening is ook goed, erg professioneel. Piloten geven ook regelmatig extra info wat ik altijd wel kan waarderen. Regelmatig hebben ze erg concurerende prijzen.
Hi Bruin,
(Lijkt wel alsof ik een Paard aanspreek
)
Ik heb erg veel met Aziatische maatschappijen gevlogen, zeker binnenlands in Indonesië, ik ken het charmante gestuntel door en door. Met Air Asia heb ik 4 keer gevlogen, en dat was erg goed omdat de vliegtuigen meer dan half leeg waren. Ik neem aan dat het Maleise Air Asia naar London vliegt, dat zal vast goed zijn, ik heb de laatste 4 x met MAS heen en weer gevlogen, weinig op aan te merken. Komt nog bij dat ik op fora wel een sijkert ben, maar in het normale leven een inschikkelijk mens. Lang op Java gewoond dus ik heb een hoge buigbaarheidsgraad. Ik stel echter hoge eisen aan de verplaatsing, waarvan de vliegtijd een belangrijke factor is, daarom is Air Asia vanaf London niets voor mij. Ik had dit keer eigenlijk KLM naar Singapore willen vliegen, maar de aankomsttijd stond mij niet aan.
proficiat heb jij dat helemaal alleen gevonden?g.s
Goed hé Het hart van een vrouw is even ongrijpbaar als een dauwdruppel op een lotusblad. Ja daaag ik blijf niet aan de gang…:dag:
Hi Sumbar,
Wat ben jij een cultuurbarbaar zeg, die man schrijft schitterende haiku’s en jij zit dat effies belachelijk te maken, FOEI !! Ik las dat van dat hart en die dauwdruppel, hoorde dat scheldende wijf in de keuken, keek naar buiten, bijna geen blad aan de boom, regen en storm.
Sint zei tegen Piet, ik weet het niet, ik weet het niet
Ik beken schuld: En Piet zei tegen Sint, wat stinkt die wind, wat stinkt die wind!![]()
Wat een onzin…:zon02:
Dit is een leuke, schrijver onbekend:
**Ik loop door 't weiland;
Als 't beest “boe” tegen mij roept,
Groet ik met: “Hai koe” **