Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg jij graag naar Indonesië?

Ja, ik zoek zelf inderdaad op zo kort mogelijke reistijd, ivm met een meereizende kleuter, die anders het vliegtuig uitstuitert…
Het zal best goedkoper kunnen, maar dan word ik heeeeeel ongelukkig onderweg…

En zo ook de medepassagiers…:crybaby: maar het blijft hoe dan ook een heeeeel lange zit.>>>

Naar Bali duidelijk het snelst met SA en een goede service,wel wat duurder!

Ik denk dat het allemaal niet meer zoveel uit maakt met wie je vliegt wat betreft comfort/beenruimte, service ed. Het enigste belangrijke is dat ze je zo snel mogelijk naar je bestemming brengen, het liefst zonder tussenstop.
Afgelopen week door omstandigheden met Turkish Airlines gevlogen en dat is me 100% meegevallen. Dat kon natuurlijk ook komen omdat ik me op het ergste had voorbereid. Voor mij doen ze niet onder voor MAS. Effen overstappen in Istanbul en dan direct door naar Singapore. Het zelfde vliegtuig vliegt ook door naar Jkt. Betaalde trouwens het belachelijk lage bedrag van 540 euro en dat terwijl ik het ticket 2 dagen voor vertrek pas boekte…en binnen 7 dagen weer retour is ook geen probleem bij hun. Bij de KLM kon ik niet meer terecht en MAS en SA vroegen +1100 euro. Voor mij een heel goed alternatief. Ze schijnen wel regelmatig vertragingen te hebben…

De laatste jaren noodgedwongen gevlogen met MAS, SIA en Cathay (alledrie goed, ik kies dan op prijs). Ik verheug me er op dat Garuda in 2010 weer op Amsterdam gaat vliegen, want dan begint Indonesië al op Schiphol en ik verwacht dat -net als vroeger- de binnenlandse vluchten dan weer voor een prikkie zijn.

wijzelf hebben een vlucht geboekt met malaysia airways 1 april 2010 heen en 17 april terug voor €529 leek ons een goeie prijs aangezien we voor Egypte toch ook al gauw €400 moeten neertellen. Hebben nog geen ervaring met M A vorige keren zijn we met singapore airlines gevlogen ( Indonesie en Maldiven).

IK ga altijd op vakantie wanneer iedereen op het werk op vakantie is geweest. Vorig jaar bijvoorbeeld in september. Maar dan realiseer je je dat het bulan puasa is. Vervolgens de wens dat je op hari Lebaran wil aankomen. Ik kan dit niet iedereen aanbevelen die naar java gaat, want tot 4 uur in de morgen kun je dan genieten van gebeden via de luidspekers.

Dan gewoontegetrouw bij dezelfde reisorganisatie in Den Haag de tickets kopen voor een vlucht naar** Solo**. Singapore Airlines was hier de enige optie. Zo rond de 780 euro + tax wordt het net over de 1100 euro voor een ticket.
Ach ja, daar heb je dan 2 jaar voor gespaard.

U bedoelt dat dan de ellende al 15 uur eerder begint, wie verheugt zich hier in Godsnaam op.

He he Plopper toch, hij bedoelt natuurlijk die fragiele, smal getailleerde en krampachtig glimlachende stewardesjes in die lange sarongs met split.:slywink:

Te beginnen met die vernederende bagagechecks op Schiphol. als vee in de rij en dan afgesnauwd worden door een gangsterachtig type in uniform met een vreemd accent. Als ikke zeg…en natuurlijk de bordjes “Onze excuses voor de overlast” die er al tien jaar hangen. De wandeling naar pier G, alle rolbanen zijn “in onderhoud”

BULE-je hebt helemaal gelijk. Heb net zelf op het Thailand forumdeel iets vergelijkbaars gepost-ben pas net nieuw op dit forum. Heb zo’n 60 keer retour EURopa-Azie (bvb SIn/BKK/DPS oid) gevlogen met 24 airlines en zowel direct als met stop. Ben naar Indo geweest met GAruda, THAI, SIN, China, MAS en korte vluchtjes vanaf Malay. Overigens kan favorite airline ook verschuiven met de tijd.
Mijn beste keus recent is EY=Etihad, vanaf FRA of MUC of LON (BRU kan ook-kost meer)-1 overstap in AUH=hun basis Abu Dhabi. Vaak heel goede prijzen en goede service ala Singy. Maar SQ zit meest helemaal vol-en bij hun heb je nogal eens de ruimte.
Untuk kembali lagi yah.

Oh-BUle-als je de uang toch in ogenschouw neemt-je kan ook combo vliegen-MAS of wie dan ook naar KUL-dan AirAsia=de prijsbokser, naar Solo, of Yogya. Maar wel ruime overstaptijd in KUl inplannen! Air Asia XL vliegt LSN=Stansted nonstop naar KUL, je kan met EZ of Ryan naar LSN vanaf NL.

:vak02:

Cathay Pacific is een stuk goedkoper dan Singapore Airlines**.** En de Service is ook goed, wel langer vliegen.

Ik heb vandaag Singapore Airlines geboekt AMS - SIN en dan naar SOC met Silk Air. Prijs 975 euro voor een 6 mnd ticket, vertrek 7 december. Allemaal direct en maar 1,5 uur wachten op Changi voor de aansluiting naar Solo.

Wij gaan in 2010 voor het eerst met ons gezin naar Indonesie. De luchtvaartmaatschappij met de meest aantrekkelijke prijs bleek vanuit Nederland Turkisch Airlines (Amsterdam-Jakarta in juli-augustus voor 2600,- euro). Geen ervaring met deze maatschappij, maar we hebben maar een beperkt budget.

Singapore Airliens komt nu ook met aanbiedingen naar Indonesië v/a € 709,=. Nou zal de gemiddelde Nederlander nou niet vinden dat dat echt goedkoop is, echter SIA is wel een van de beste Airlines ter wereld meteen geweldige service.:

”Laat Singapore Airlines uw vliegreis verzorgen naar één van de 9 exotische bestemmingen in Indonesië waar wij 117 keer per week naartoe vliegen. U kunt t/m 30 november boeken voor reizen vertrekkende van 1 februari t/m 31 mei 2010 (behalve van 25 maart t/m 11 april). U kunt nog meer uit uw reis halen door een stopover te maken in Singapore en terug te vliegen vanuit een andere stad dan die van aankomst. Een Singapore Stopover Holiday boekt u reeds v.a. 34 euro p.p”

http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/content/email_marketing/NL/eNewsletter22/eNews22_NL_Static.html

Daar ben ik het volkomen mee eens! Jammer dat zij een maand later zijn met hun aanbiedingen dan Malaysia airlines.:slapen:

Als je vroeg boekt bij Air Asia kun je voor een schijntje vanuit London Stansted naar Kuala Lumpur en van daaruit gemakkelijk naar diverse steden in Indonesie. Air Asia is weer uitgeroepen tot de beste low cost carrier ter wereld. Binnen Azie vlieg ik meestal met hun en tot groot plezier. Ik ga het nu binnenkort proberen naar NL. (www.airasia.com). Hun website is ook erg gebruikersvriendelijk.