Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg jij graag naar Indonesië?

Als je naar Indonesië gaat met welke luchtvaartmaatschappij vlieg jij dan het liefste? Ga je voor een Indonesische luchtvaartmaatschappij of vlieg je liever met een bekende maatschappij?

Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord hieronder toe!

Foutje, er vliegen al sinds 2002 geen Indonesische maatschappijen tussen Europa en Indonesia v.v.

Een bekende is Singpore Airlines, niet de goedkoopste. Puur uit gemakzucht, lekker met de schipholtaxi, hoogseizoen.

Ik vraag mij af wat het nut is van deze peiling omdat:

[ul]
[li]De meeste mensen die naar Indonesië reizen gaan eenmalig en boeken een pakket reis (vliegtuig, vervoer ter plaatse, hotel) dus hebben weinig te kiezen wat luchtvaartmaatschappij betreft.[/li][li]De vrolijke backpakkers die voor de eerste keer naar Indonesië reizen gaan voor het overgrote deel voor goedkoop, kijk maar op de diverse fora, hoe goedkoper hoe beter, met welke maatschappij ze dan vliegen interesseert ze geen ene moer.[/li][li]De mensen die hier wel objectief over kunnen oordelen, zijn mensen die minimaal 1 maal per jaar die kant opgaan, want pas dan kun je een voorkeur voor een maatschappij ontwikkelen waardoor deze peiling enig nut zou kunnen hebben. Maar deze mensen worden hier niet serieus genomen, moeten dimmen of worden doodgezwegen door mensen die na 3 weken Java, Bali en Gili Trawangan denken heel Indonesië te kennen.[/li][/ul]En met welke maatschappij ik het liefst vlieg? Dat is met voorsprong MAS, je vertrekt om 12 uur vanuit Amsterdam en de volgende dag arriveer je, na een korte tussenlanding in KL, rond 10:30 uur ’s morgens in Jakarta, dit is voor mij een ideale verbinding.

Cathay en Air Asia vanaf Londoh staan er ook niet bij, terwijl die toch heel populair zijn. Nee dit onderzoekje lijkt wel bezigheidstherapie >>>

Kijk eens op de website van MAS, promo’s! Voor €559 naar Indonesië in 2010. :vak02:
Klik hier.

Hi Sumbar, dat soort promo’s zijn altijd een beetje verneukeratief. Ik ben aan het uitkijken naar een ticket, dus even proberen €559 is tenslotte een uitgeknepen prijssie. Ik wil 10 december naar Singapore en ongeveer 10 maart terug. Voor de terugreis wil ik dat het ticket eventueel veranderd kan worden tegen bijbetaling. Bij boeking krijg ik het volgende te zien Our lowest fares SOLD OUT in beide richtingen, dan maar de “Our basic fares” Dan kost het retour €971,76. Vanwege de flexibele terugkeerdatum grade ik het ticket up naar MHsmart. Kan je je stoeltje alvast boeken en 25 i.p.v. 20 kg bagage meenemen dan wordt de prijs EUR 1066.76, bijna het dubbele.

mijn voorkeur gaat ook uit naar MAS of Singapore Airlines. dit jaar echter met Emirates gevlogen (via Dubai) en dat is me ook prima bevallen.

als het enigszins kan, probeer ik tijdens de stop over altijd een paar uur in een leuke stad te blijven. 't is vermoeiend, maar moe ben je vaak toch na zo’n lange reis. Singapore, KL, en Dubai lenen zich er prima voor.

Ik heb heel lang Garuda gevlogen, was goed in prijs-kwaliteit verhouding. In febr. 1998 werd ik geüpgrade naar Premium classe, in een leeg vliegtuig. Sinds die tijd garuda Premium Classe gevlogen tot dat afgelopen was omdat Garuda stopte. Daarna 2x SIA dat is eenzame klasse, maar werd te duur voor mijn budget dat niet tot in den hemelen reikt. Toen overgestapt op MAS, is vaak goed, soms minder maar in het algemeen OK. Mijn slechtste ervaring is met Gulf Air, wat een rotzooitje was dat, met overboekingen en zo, maar al heel lang geleden dus vergeten. Ik heb toen geleerd nooit meer een goedkoop ticket te zoeken maar een goed. Een vreemde ervaring was Kuwait Air, heel goedkoop met Kiblat in het vliegtuig aangegeven, mensonterende controles vlak voordat je in het vliegtuig stapte, natuurlijk geen drank aan boord wel veel water, het zijn tenslotte woestijnbewoners, 5 uur wachten in een zandbak, maar spotgoedkoop.

Met KLM 1 keer en met Singapore Airlines nu voor de 4e keer,beide zeer goed!>>>

Verkies Lufthansa omdat telkens ik naar Jakarta vlieg Lufthansa (toevallig ?) het goedkoopste tarief vanuit Brussel heeft. Bovendien altijd stipt en correcte service aan boord. Ook weinig tijdverlies bij de tussenstops in Frankfurt en Singapore. Tenslotte verzamel ik telkens miles, waardoor ik al eens een upgrade naar businessclass kan meepikken.

Ik mis in het rijtje CATHAY airlines waar ik zeer prettige ervaringen mee heb genoten.
Hendrik,

In de jaren 80-90 vlieg ik regelmatig met Garuda , Thai , SQ.
Daarna vlieg ik met Lufthansa , Air France , SQ , KLM en MAS (1x).En een paar Arabische airlines omdat het goedkoper is i.v.m de “A” Airlines die “rechtstreeks” van Ams naar Jakarta vliegen.
Afgelopen Januari heb ik voor het eerst Emirates gevlogen.
Voor bijna de helft van de KLM prijs.
Nadeel is de reis naar Dusseldorf en de lange overstaptijden .
In mijn lijst ontbreken nog Cathay (+ stopover in Hongkong) en Eva Air met stopover in Taipeh.

Het retour ticket is geldig in 2010…:chin:

voor ons is Lufthansa deze feestdagen de eerste optie ivm de zeer gunstige prijs. Heen naar Jakarta en retour vanaf Bangkok voor 640 euro pp. ( vlieg je op 22dec- 21 jan terug ). Bij andere gerenommeerde maatschappijen waren we veel meer kwijt en dat vinden we het niet waard.

Komende winter met KLM, die hebben tarieven van 599. En die plaatsen zijn ook werkelijk beschikbaar! Top!

Als je met MAS heen vliegt kan het ook zijn dat je met KLM terug vliegt! De service van MAS is beter, sneller, vriendelijker en geruislozer :biggrin:!