Hallo Henriette,
Fijn dat je Dalat er bij kon krijgen.
Ik denk dat je gelijk hebt over het zomerpaleis, vond het zelf ook niet echt geweldig.
Is er heel druk en op sloffen door het gebouw sloffen in een rij is niet echt mijn ding, maar zat in de tour.
Laat je ook geen tocht naar het Lang Biang park aansmeren is zonde van het geld en tijd en duur.
Wat ik wel kan aanbevelen in Dalat, mits je er de gelegenheid voor hebt en het nog niet in het programma zit zijn.
Zeker met de kabelbaan gaan naar de truc Lam pagode, echt een aanrader.
Mooi uitzicht en de pagode , is wel weer een gebouw, maar echt gelegen op een schitterende lokatie.
Kan er mooie foto’s maken van het meer ed.
Ook zou ik zeker gaan naar de tempel ( Chinese tempel of Thien Vuong Co Sat Pagoda ) met de crazy table ( of magic table ).
Toen wij er waren had ie geen zin, maar onze vriend wist er nog ( blijken er 2 te zijn in Dalat ) en deze draaide als een gek.
Is dan weer goed nieuws voor jullie, hoef je niet naar de tempel, maar kan je meteen naar de crazy table zonder tempel.
Misschien heb je wel voldoende tempels gezien?
Deze bevind zich wel vlakbij de Chinese tempel ( is nog geen minuut met de auto ), maar denk dat ze bij het hotel wel het adres weten.
De markten vind ik zelf wel altijd leuk, loop er wat rond en ga dan op een stoeltje zitten en dan er wel iemand die vraagt of wat wilt drinken, en dan gewoon kijken, geweldig.
In de omgeving heb je diverse watervallen, zou deze zelf even opzoeken via google en dan een keuze bepalen welke je eventueel wilt bezoeken en of het in het tijdsschema kan.
Wat ik zelf wel leuk vond, was een treintripje naar een dorpje ( vraag me niet naar de naam ), maar dan wel weer naar een tempel.
Maar vond dit wel een leuke tempel omdat alle ornamenten gemaakt waren van lege bierflesjes, echt mooi om te zien hoe ze dat gedaan hadden en je hebt een trein trip door de omgeving.
Tussen aankomst en vetrek bij het dorpje zit ongeveer 1 uur en de tempel is op 10 minuten wandelen.
Wel even naar de tijden vragen van vertrek bij je hotel.
Kom ik bij het hotel dus.
Echt Henriette, daar heb ik in maart 2009 overnacht, dus ik ken het.
Is gewoon een goed hotel zonder poespas, schoon en vriendelijk personeel.
Vond het wel wat DDR aandoen op sommige plekken in het hotel.
Ook moest je voor het ontbijt naar het aan de overkant gelegen restaurant, maar is geen probleem dan helemaal leuk om op het terras daar je ontbijt te nuttigen en heb je wat te blieken.
Ook ligt het vlakbij het centrum, wat ik nog weet is dat je van je hotel de straat moet oversteken en dan het straatje in met het ontbijtrestaurant aan je rechterkant en zo naar een trap, deze naar beneden en dan naar rechts.
De olifanten en waterval.
Ik kan ergens wel begrijpen dat je olifanten wilt zien, maar daar heb je eigenlijk geen tijd voor.
Je ziet er wel een bij de waterval, geloof zelfs 2, maar die zijn van steen, en zijn onderdeel van een brug.
Deze waterval is wel een kleine , maar een leuke onderbreking van de reis naar mui Nee/ Phan Thiet.
Je kan er ook een bootje huren en dan wat rondvaren op het kleine watertje, zou het niet doen, maar voor een foto altijd leuk.
je kan ook via een pad achter de waterval komen.
Ook is de weg naar de waterval zelf wel fleurig; je loopt dan langs een pad orchideeën kraampjes.
Ik weet niet hoe je van Dalat naar Blue Ocean gaat?
Maar ga je prive, kan je met de chauffeur misschien regelen ( kost je misschien een lunch aan hem of wat geld ) dat ie de witte duinen gaat bezoeken met jullie.
Daar kom je vanaf Dalat naar Mui Nee/Phan Thiet praktisch langs.
Scheelt je misschien een excursie wanneer je deze toch wou bekijken; laat hem wel doorrijden tot einde van het water bij restaurantjes ( de lokale ).
Ik weet niet zo even of ik het al over het visum heb gehad?
Maar denk dat voor jullie met 6 personen , en je komt vliegen Viet Nam binnen via Saigon, Danang of Hanoi, het echt veel scheelt.
Dus geen visum laten regelen door Travelnauts, scheelt je echt veel geld.
Met Visa on Arrival kost je dit in totaal voor 6 personen aan visa ( zonder pasfoto ) 225 us; 6 x 15 ( voor VOA ) + 6 x 25 ( visum ) = 240 usd.
Het laten regelen hier kan je ongeveer 6 x 65 = 390 euro voor het visum + commissie van bijv. Travelnauts.
Kan je zo makkelijk 200 euro minimaal verdienen met een half uurtje wachten op het vliegveld.
Wil je daar meer informatie over , kan ke deze vinden op deze site.
Kom je er niet uit laat het dan aub even weten en we helpen je daarmee verder.
Heb je voor andere plaatsen ook tips nodig voor eventuele vrije dagen met je trip, laat het ook maar weten.
gr.
Ton.
Heb je onze faceboeksite al bekeken?
Ps
Nog even iets over Dalat.
De easy Riders zijn ook een optie, maar aangezien je al een hotel hebt en met 6 personen bent is het een dure optie.
Je moet dan denken aan voor 6 personen aan rond de 40 a 50 usd per persoon per dag is dus 300 usd voor je gezin.
Wanneer je een tour boekt + gids ben je rond de 75 a 100 usd kwijt en dan gedeelt door 6 is 12.5 a 17 usd pp met een busje prive per dag.