Met 4 puberdochters een week in Mui Ne verblijven...niet te lang??/saai??

Hallo

In juli gaan wij 4 weken met onze 4 puberdochters naar Vietnam. We reizen in 3 weken van Noord naar Zuid en gaan onderweg veel doen en bekijken, 3 drukke weken dus!! De laatste week verblijven we in Phan Thiet (Mui Ne), in het Bleu Ocean Resort. We willen dan lekker uitrusten en relaxen. Deze reis is inmiddels samengesteld en geboekt. Nu lees ik op het forum dat Phan Thiet niet zo heel leuk is. Op het strand staat veeeeel wind en het is druk met kitesurfers. Aangezien we wel met 4 puberdochters reizen vraag ik me af of 1 week Mui Ne niet te lang en te saai is en vooral, worden we niet gezandstraald op het strand? Ik hoop dat jullie ons advies kunnen geven.
Gr. Henriette

Hallo henriette,

Ik heb even een deja vu op deze vraag.
Heb je misschien een reis geboekt met een uitbreiding van een week bij Mui Nee?
Misschien bij Fox???

Ik kom hierop omdat je bij Fox een 21 daagse rondreis Viet Nam kan boeken en uitbreiding in Mui Nee bij Blue Ocean hotel.
Ik heb afgelopen januari mensen ontmoet in Mui Nee met hetzelfde .

Maar nu even naar Mui Nee/ Panh Thiet.

Je hoeft niet bang te zijn dat je gezandstraald wordt, eerder dat je verbrand met de wind.
Om ongeveer 11 uur steekt de wind op en is zwemmen in de zee moeilijk.
Ideaal dus voor het kite surfen en gewoon surfen.

Om dit gebied zo bekijken.

Wanneer je het in rijd heb je aan de rechterkant de zee en deze kan je niet zien omdat er resorts voor gebouwd zijn.
Aan de andere kant van de weg heb je winkeltjes en restauarants en ook sommige hotels en hostels…
Voor de hostels betekent het wel dat je niet overal op het strand mag komen omdat dit privestranden zijn en je wordt weggestuurd.

Bijv. bij Cham Villa mag je dan op een breedte van 1 a 1.5 meter wel komen om te zonnen ,maar kom je daar buiten dan wordt je weggestuurd.

Strand en het gebeuren rond de resorts zijn leuk, maar persoonlijk vind ik 1 week wel wat lang.
Maar heb afgelopen januari samen met mensen van Mui Nee / Panh Thiet gereisd en deze verbleven ook in Ocean, en vonden het geweldig voor 4 dagen.

Zelf zou ik 1 week niet doen, om dezelfde redenen als je al aangaf, wordt saai.

gr.
Ton.

Hallo Ton

Bedankt voor je reactie.

Wij reizen met Travelnauts, niet met Fox. Omdat we 3 weken “onderweg” zijn, hebben we aangegeven de laatste week graag rustig aan te willen doen. Lekker uitrusten en relaxen aan zee. Travelnauts adviseerde ons deze week in Phan Thiet (Mui Nee) te verblijven.
Nu begin ik te twijfelen of we hier wel goed aan doen. 4 Dagen zijn misschien prima, maar langer???
Het jij nog ideeen voor ons waar we misschien de laatste 3 dagen naar toe kunnen gaan?

We reizen volgens onderstaand schema:
(een gids, verbonden aan Travelnauts, reist met ons mee)

9 juli via Kuala Lumpur naar Hanoi
12 juli met de nachttrein naar Lao Cai / Sapa
15 juli met de nachttrein terug naar Hanoi
16 juli na het ontbijt worden we naar Halong Bay gebracht (+ overnachting op de boot)
17 juli aan het eind van de dag terug naar Hanoi
18 juli via luchthaven van Hanoi naar Hue
20 juli van Hue, via de wolkenpas richting Danang, naar Hoi An
23 juli van Hoi An, via luchthaven van Danang, naar Nha Trang
26 juli via luchthaven Nha Trang naar Ho Chi Minh (o.a. een boottocht over de Mekong rivier in het reisschema)
29 juli naar Phan Thiet (Bleu Ocean Resort)
5 augustus terug naar Ho Chi Minh, alwaar het vliegtuigtuig ons om 19.35 uur terug brengt naar Kuala Lumpur.

We hebben niet zo heel veel ruimte in het reisschema, mede omdat alles al voor ons vastgelegd is en omdat we op 5 augustus terug vliegen naar Kuala Lumpur. Toch is het misschien verstandig om van 2 tot 5 augustus nog ergens anders naar toe te gaan. Heb jij nog suggesties voor ons? We kunnen allicht met Travelnauts overleggen en evt. een wijziging doorgeven.

Ik hoor graag.
Gr. Henriette

Hallo Henriette,

Misschien een idee om met de Easy riders uit Dalat 2 of 3 dagen een motortocht te doen. Dit was één van de hoogtepunten van onze reis vorig jaar. Ze zitten in Dalat maar ik weet dat ze ook van Dalat naar Mui Nee rijden. Wij gingen vorig jaar ook vanuit Nha Trang naar Dalat ipv omgekeerd. Je kunt ze mailen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Dit is hun website http://dalat-easyrider.com/ . Mocht je in Sapa nog niks geboekt hebben is een trekking met de Sapa siters erg aan te raden http://sapasisters.webs.com/ wij hebben een 2 daagse trekking gedaan met een homestay.

Groetjes Ingrid

Wij vonden Dalat ook erg leuk. We hebben daar gewandeld en gefiets, maar met grote kids is het vast geweldig om met de easy riders te gaan. Zie http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g293922-d1459454-Reviews-Easy_Riders_Vietnam-Dalat_Lam_Dong_Province.html

Hallo Henriette,

Ik heb je reis even bekeken op Travelnauts en ook de voorwaarden.
Je kan wijzigingen aanbrengen, kosten 50 euro per boeking + eventuele meerkosten, dus dat is te overzien.

Ik denk dat je de reis als 1 reis hebt gekocht en niet in verschillende delen?
Dan zul je alles via hen moeten wijzigen en kan je niet zelfstandig een ander bureau in de hand nemen, denk hierbij aan de easy riders.
Betekend dus dat zij prijsafspraken maken met de ER en deze met hun servicekosten ( Travelnauts) aan je zullen doorberekenen.
Kan betekenen dat 1 dag Er met 6 personen je zomaar 400 a 500 euro per dag met zijn zessen kan kosten; incl overnachting.
Hier gaan dan wel de kosten van Blue ocean af, maar komen er wel weer de reserveringskosten van Blue Ocean bij.

Zag ook dat de reis exclusief vertrekbelasting vanaf Viet Nam was; die bestaat niet dus die hoef je niet te betalen.
Vreemd dat ze er die bijzetten?

Ik denk dat het verstandig is om niet een hele week in PT te verblijven.

Dalat is een optie.
Leuke stad en je kan er wel 2 nachten vertoeven.
Er zijn daar natuurlijk de watervallen, mooie tempels enz.

Nadeel is wel dat je dan een dag kwijt bent om van Dalat naar Saigon te komen; is een tocht over de weg van een uur of 6 a 7.
Maar prima optie.

Andere optie
Deze kost je bijna geen extra reisuren.

Wanneer ik de reis gevonden heb die jullie gaan maken van Travelnaut, zie ik dat je naar Cai Be gaat als dagtrip.
http://www.travelnauts.nl/bestemming.asp?id=23
Dan zou je ook 70 km verder kunnen rijden en een overnachting in Can Tho kunnen doen.
Daar dan de drijvende markt van Cai rang en misschien die van Phong Dien en een rondvaart door de kanalen en bezoek aan een fruit farm.
Deze tour is rond een uur of 11 afgelopen ( wel vroeg opstaan ; 5 uur).
En dan meteen door naar Saigon, en daar overnachten.

Zie ook dat de tunnels niet bezocht worden, maar weet niet of je met je dochters dit een gemis vind?
Anders zou je naar het Vam Sat national park kunnen gaan; niet naar Can Gio met de apen en ook de vismarkt van Can Gio meenemen en daar verse clambs of krab eten.
Dan weer overnachten in Saigon.

Na deze overnachting naar Phan Thiet en daar de laatste dagen aan het strand verblijven.
Zou ook niet om 12 uur naar Saigon gaan op dag 26, maar om 9 uur al.

Meeste tour operators halen je om 12 uur op en dan ben je om 17 uur bij je hotel.
Kan ook later worden, want je zit met wat pech in de spits vast.
Wanneer je om 9 uur vertrekt, ben je om 14 uur in je hotel, onderweg een snack eten bij de stop tegen de honger.
Om 14 uur kan je gewoon inchecken en heb je geen last van de spits.

Denk dat je zo wel de 2 meest voor de hand liggende opties heb, Dalat of saigon/Delta.

Wil je veranderen, dan even beide voorleggen aan je reisbureau, en na een offerte van een eventuele wijziging zelf bepalen wat je wilt.

Even over hotelkeuze in Can Tho.
Wil je maar 1 overnachting, kies dan voor Ninh kieu 1 of 2, is goed genoeg voor 1 nacht.
je komt rond een uur of 4 aan en dan douchen, en je kan vandaar zo het centrum van Can Tho in.

Je kan ook besluiten om na de markt trip nog een nacht Can Tho te pakken en toch naar vam Sat te gaan ( dus nog een nacht minder Phan Thiet.
Maar dan niet verblijven in Ninh kieu, maar dan overnachten in het beste hotel van Viet nam ( helemaal op persoonlijke titel ) Victoria Can Tho. Is wel aan de prijs.
Dan dus Saigon, bezoek Cai Be, door naar can Tho ( even zwemmen ) diner in Can Tho stad, slapen, drijvende markten tour, 's-middags zwemmen, diner in de stad, en de volgende ochtend weer naar Saigon, overnachten Saigon, en dan naar PT.
Is wel een dure optie.

Ik en ook Nunu en Ingrid wensen je veel succes met je keuze.

gr.
Ton.

Hallo Ton, Nunu en Ingrid

Bedankt voor de adviezen.
We gaan ze goed bekijken en voorleggen aan Travelnauts.

Ton, de reis beschreven zoals op de site van Travelnauts, is niet helemaal onze reis. We hebben zelf ook ideeën aangedragen en die zijn verwerkt in onze reis. De tunnels gaan we ook bekijken. We willen onze meiden van alles wat meegeven, natuur, cultuur, historie en uiteindelijk ook zon/zee/strand.
Het was ons inmiddels bekend dat de vertrekbelasting vanuit Vietnam er af is. Waarom dat nog wel bij hen op de site staat is mij ook onduidelijk.

We gaan in ieder geval in overleg met Travelnauts over bovengenoemde ideeën. De reis is toch al aan de prijs met zijn zessen, maar uiteindelijk we willen het wel graag helemaal naar onze zin. Maar eens zien of nog iets in de buidel zit!

Allen bedankt!
Gr. Henriëtte

Mocht je toch nog op een of andere manier in Dalat aankomen, je hoeft vandaaruit niet met de bus naar Saigon. Er gaat 2 of 3 x per dag een vlucht van 1,5 uur. Dacht dat de bus er 9 uur over deed. Wij hebben daar ook een vlucht genomen. Wij hebben alles 1 of 2 dagen van te voren geboekt , je hebt daar overal wifi we hebben een tablet meegenemen en zo onze volgende stad vast gelegd zeg maar. Alleen de eerste week hadden we zo’n beetje vastliggen allemaal los van alkaar geboekt.
Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes Ingrid.

Wij hebben afgelopen zomer ook een vlucht van Dalat naar Saigon genomen. Dat duurde echter maar 50 minuten. Je hoefde ook niet zo lang van te voren op het vliegveld te zijn…

mui ne voor een week is zeker heel lang…we zijn er net geweest met 4 kinderen.
ik vond het persoonlijk de minst leuke plek van Vietnam omdat ik er de lokale bevolking niet echt vriendelijk vond.- (wel 2 leuke excursies gemaakt)

heel veel russen daar - veel is vertaald in het russisch en sommige excursies mochten wij niet mee omdat we niet russisch waren.

Hallo J,

Ik kan je reaktie alleen maar onderschrijven.
De touristische bezoekers zijn er echt overvloedig aanwezig; 95% en Mui Nee wordt ook het russische dorp genoemd.

Maar wil het wel proberen te nuanceren.

Je moet je indenken dat de bevolking daar ( Mui Nee/Panh Thiet) op school engels leert waar de nadruk vooral op het schrijven ligt en niet op het spreken, moet je in de praktijk leren.

Werkte goed tot 2008 / 9 en dan binnen 3 jaar word de omgeving overspoeld door russische touristen die noch engels spreken of kunnen lezen.

Ik snap het helemaal dat ze wat afstandelijker worden tegenover touristen, is bijna altijd een rus en daar kunnen we niet met converseren.

Maar je bent ook wel afhankelijk van hotelkeuze.
Afgelopen jaar mensen ontmoet via deze site en verbleven in Blue Ocean en hadden geen problemen met de russen.
Dus gezien hun ervaring is Blue Ocean een prima keuze.
Ik moet je zeggen dat ik daar nog nooit gelogeerd heb.

Van de 10 keer dat ik er geweest ben is het meestal "Cham Villa " en afgelopen januari was het Victoria.

Maar inderdaad is 1 week wel wat lang en daarom is wat langer Saigon + Delta en Dalat is dan een goed compromis.
Een dag of 3 a 4 is prima en niets mis mee toch ??

gr.
Ton.

Hey allen,

spijtig dat Mui Ne in 5 jaar tijd veranderd is naar een Russisch dorp. Ik ben er nu 2 jaar niet meer geweest en hoop dat ze het probleem van de straat opgelost hebben. Deze is te klein en te druk geworden de laatste jaren.

Moest je uiteindelijk toch een week verblijven in Mui Ne en je houdt van cultuur, verplaats je dan naar Phan Thiet. Het lijkt misschien een dode stad en is niet zo populair maar ze hebben geweldige koffie-huisjes, restaurants en zelfs discotheken.

Hou je van cultuur, dan moet je in Phan Thiet zijn. Dit is een Vietnamese stad waar je overdag kunt genieten van shoppen, eten, drinken, en dit met een oprechte interesse en verwondering van de lokale bevolking.

Er is een kans dat ik er ook ga zijn die periode. Je mag me altijd contacteren om je de leukste plekjes te tonen van Mui Ne en vooral Phan Thiet. Ik verblijf immers altijd in Phan Thiet en dit een hele maand lang en ben maar zelden te vinden in Mui Ne.

Neem gerust contact op met me voor meer informatie.

Ik hou van Phan Thiet en geniet ieder moment van mijn verblijf. Je moet het gewoon de kans geven om het te leren kennen.

Groeten,

Paul

Hallo Paul,

Ik ben er afgelopen januari nog geweest, en denk dat je de straat bedoelt bij de resorts.
Is dat zo , dan kan ik je schrijven dat deze niet veranderd is, maar er juist kleine winkeltjes zijn verdwenen voor grotere.
Straat is nog helemaal hetzelfde; dus aan de ene kant de resorts en aan de andere kant winkels en restaurants.
Ook zijn er vele resorts bij gekomen en hostels zijn nu bijna helemaal verdwenen.

Volgens mij heb je met Phan Thiet hetzelfde wat ik met Saigon heb?
Maar ik ken Phan Thiet ook een beetje en vraag me wel eens af wie een bezoek heeft gebracht aan de school waar HCM les heeft gegeven of de tempel met de walvis?

Vind daarom dat je best wel gelijk hebt dat phan Thiet een beetje wordt overgeslagen en bijna iedereen meteen naar het strand gaat.
Maar volgens mij ligt het aan het aantal dagen dat mensen te besteden hebben en Phan Thiet daarom wat onderbelicht is geraakt.

Maar wil je bedanken voor je terechte opmerking om deze stad misschien ook in een programma mee te nemen, want een bezoek is het best wel waard.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Dank voor je mooi antwoord. Spijtig dat er nog altijd niks gedaan is met die te drukken en te kleine straat. Het is een grote ramp vooral met de trucks die er voorbij razen.

Ik moet zelf toegeven dat ik de school en de walvis nog nooit bezocht heb. Moet eerlijk zeggen dat mijn familie hier allemaal geen informatie over geeft. Ik wil graag de voetbalclub bekijken maar volgens mijn nonkels bestaat er geen voetbalclub in Phan Thiet :slight_smile:

Toeristen kan ik ook eens meenemen naar Muon Man, het platteland en de geboorteplaats van mijn vrouw. Echt spijtig dat vooral Mui Ne belicht wordt terwijl dit inderdaad niet het meest interessante is van Vietnam. Wel natuurlijk economisch extreem belangrijk voor Phan Thiet.

Ton, ben je woonachtig in Nederland of woon je ondertussen in Vietnam?

Hallo Paul

Nee hoor , woon gewoon in Nederland.

Ga in december weer terug voor 26 dagen.

Maar ben alleen voor vakantie nu 13 maal daar geweest en heb daar best veel gezien.
Halong Bay 3 x, ninh binh provincie 3x , Hanoi 5x , Hoi An 10x, Hue 5x, DMZ 5 x, My Lai 4x, Saigon 13x, Delta 13x, Sapa 4 x, noorden Hanoi 2x, Con Dao 1x, Mui Nee/ phan Thiet 10x enz.

Sla even Dalat,Nha Trang, Phong Nha , Dong Hoi en de rest over.

Heb best wel wat gereisd in Viet Nam.

Het wonen wil ik over 4 jaar gaan doen wanneer het kan natuurlijk.

gr.
Ton.

Beste allemaal

Leuk dat er inmiddels zoveel geschreven is over Phan Thiet en Mui Nee. Het begint voor ons steeds meer te “leven”.

Wij hebben Travelnauts gevraagd of Dalat nog in ons programma opgenomen kan worden. Zij gaan nu voor ons uitzoeken wat een optie zou kunnen zijn. Easy Riders hebben ze afgeraden ivm veiligheid (onze jongste dochter is 11 jaar), niet alle motorrijders schijnen in het bezit te zijn van een certificaat. Wij zijn benieuwd waar Travelnauts mee komt!

Mocht het zo zijn dat we toch een week in Mui Nee (Bleu Ocean) gaan verblijven, dan neem ik de tip van Paul zeker mee!! We gaan dan vanuit Mui Nee tochtjes maken naar o.a. Phan Thiet. Is Muon Man makkelijk met openbaar vervoer vanuit Phan Thiet of Mui Nee te bereiken? Het platteland spreekt ons namelijk wel aan.

Groetjes,
Henriëtte

Hallo Henriette,

Ik hoop voor jullie dat Dalat opgenomen kan worden, ik heb nog wel wat tips voor trips rond Dalat even tueel.

Muon Man is makkelijk te bereiken vanuit Phan Thiet; het station van Phan Thiet is daar gevestigd.

gr.
Ton.

Dag Ton

Dalat kan opgenomen worden in ons reisprogramma bij Travelnauts!! Dat is mooi! We verblijven in Du Parc Hotel. Ken je die?

Op 29 juli gaan we van Ho Chi Minh naar Dalat (we hebben toch voor vervoer over de weg gekozen, omdat we dan nog iets van de omgeving mee krijgen). Gedurende deze 7 uur durende reis gaan we vlak voor Dalat naar de Prenn Waterfall en staat er ook nog een bezoekje aan een thee/koffie en rubberplantage gepland.
Op 1 augustus reizen we naar Phan Thiet (Mui Nee) en verblijven daar tot 5 augustus. In de middag van 5 aug. gaan we terug naar Ho Chi Min alwaar ons vliegtuig vertrekt richting huis.

In Dalat staat een bezoekje aan de Bao Dai Summer Palace gepland evenals een bezoek aan de markt. Ik heb even op google gekeken, maar denk dat wij niet zoveel plezier beleven aan de Bao Dai Summer Palace met onze 4 dochters. Jij gaf aan nog enkele tips voor trips te hebben rond Dalat… Kun je ons hier deelgenoot van maken?
Ik heb nog wel gezien dat er olifanten rondom de Prenn waterfall aanwezig zijn. Nu hoeven we niet direkt een olifantentocht te maken, maar misschien is er een olifantenfarm in de buurt? Ik denk dat onze meiden dit geweldig zullen vinden (weer eens iets anders dan “gebouwen” bekijken).

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Henriette Westerlaan

Hallo Henriette,

Fijn dat je Dalat er bij kon krijgen.

Ik denk dat je gelijk hebt over het zomerpaleis, vond het zelf ook niet echt geweldig.
Is er heel druk en op sloffen door het gebouw sloffen in een rij is niet echt mijn ding, maar zat in de tour.
Laat je ook geen tocht naar het Lang Biang park aansmeren is zonde van het geld en tijd en duur.

Wat ik wel kan aanbevelen in Dalat, mits je er de gelegenheid voor hebt en het nog niet in het programma zit zijn.

Zeker met de kabelbaan gaan naar de truc Lam pagode, echt een aanrader.
Mooi uitzicht en de pagode , is wel weer een gebouw, maar echt gelegen op een schitterende lokatie.
Kan er mooie foto’s maken van het meer ed.

Ook zou ik zeker gaan naar de tempel ( Chinese tempel of Thien Vuong Co Sat Pagoda ) met de crazy table ( of magic table ).
Toen wij er waren had ie geen zin, maar onze vriend wist er nog ( blijken er 2 te zijn in Dalat ) en deze draaide als een gek.

Is dan weer goed nieuws voor jullie, hoef je niet naar de tempel, maar kan je meteen naar de crazy table zonder tempel.
Misschien heb je wel voldoende tempels gezien?

Deze bevind zich wel vlakbij de Chinese tempel ( is nog geen minuut met de auto ), maar denk dat ze bij het hotel wel het adres weten.

De markten vind ik zelf wel altijd leuk, loop er wat rond en ga dan op een stoeltje zitten en dan er wel iemand die vraagt of wat wilt drinken, en dan gewoon kijken, geweldig.

In de omgeving heb je diverse watervallen, zou deze zelf even opzoeken via google en dan een keuze bepalen welke je eventueel wilt bezoeken en of het in het tijdsschema kan.

Wat ik zelf wel leuk vond, was een treintripje naar een dorpje ( vraag me niet naar de naam ), maar dan wel weer naar een tempel.
Maar vond dit wel een leuke tempel omdat alle ornamenten gemaakt waren van lege bierflesjes, echt mooi om te zien hoe ze dat gedaan hadden en je hebt een trein trip door de omgeving.
Tussen aankomst en vetrek bij het dorpje zit ongeveer 1 uur en de tempel is op 10 minuten wandelen.
Wel even naar de tijden vragen van vertrek bij je hotel.

Kom ik bij het hotel dus.
Echt Henriette, daar heb ik in maart 2009 overnacht, dus ik ken het.
Is gewoon een goed hotel zonder poespas, schoon en vriendelijk personeel.
Vond het wel wat DDR aandoen op sommige plekken in het hotel.
Ook moest je voor het ontbijt naar het aan de overkant gelegen restaurant, maar is geen probleem dan helemaal leuk om op het terras daar je ontbijt te nuttigen en heb je wat te blieken.

Ook ligt het vlakbij het centrum, wat ik nog weet is dat je van je hotel de straat moet oversteken en dan het straatje in met het ontbijtrestaurant aan je rechterkant en zo naar een trap, deze naar beneden en dan naar rechts.

De olifanten en waterval.

Ik kan ergens wel begrijpen dat je olifanten wilt zien, maar daar heb je eigenlijk geen tijd voor.
Je ziet er wel een bij de waterval, geloof zelfs 2, maar die zijn van steen, en zijn onderdeel van een brug.

Deze waterval is wel een kleine , maar een leuke onderbreking van de reis naar mui Nee/ Phan Thiet.
Je kan er ook een bootje huren en dan wat rondvaren op het kleine watertje, zou het niet doen, maar voor een foto altijd leuk.

je kan ook via een pad achter de waterval komen.
Ook is de weg naar de waterval zelf wel fleurig; je loopt dan langs een pad orchideeën kraampjes.

Ik weet niet hoe je van Dalat naar Blue Ocean gaat?
Maar ga je prive, kan je met de chauffeur misschien regelen ( kost je misschien een lunch aan hem of wat geld ) dat ie de witte duinen gaat bezoeken met jullie.

Daar kom je vanaf Dalat naar Mui Nee/Phan Thiet praktisch langs.
Scheelt je misschien een excursie wanneer je deze toch wou bekijken; laat hem wel doorrijden tot einde van het water bij restaurantjes ( de lokale ).

Ik weet niet zo even of ik het al over het visum heb gehad?
Maar denk dat voor jullie met 6 personen , en je komt vliegen Viet Nam binnen via Saigon, Danang of Hanoi, het echt veel scheelt.
Dus geen visum laten regelen door Travelnauts, scheelt je echt veel geld.

Met Visa on Arrival kost je dit in totaal voor 6 personen aan visa ( zonder pasfoto ) 225 us; 6 x 15 ( voor VOA ) + 6 x 25 ( visum ) = 240 usd.
Het laten regelen hier kan je ongeveer 6 x 65 = 390 euro voor het visum + commissie van bijv. Travelnauts.

Kan je zo makkelijk 200 euro minimaal verdienen met een half uurtje wachten op het vliegveld.
Wil je daar meer informatie over , kan ke deze vinden op deze site.
Kom je er niet uit laat het dan aub even weten en we helpen je daarmee verder.

Heb je voor andere plaatsen ook tips nodig voor eventuele vrije dagen met je trip, laat het ook maar weten.

gr.
Ton.

Heb je onze faceboeksite al bekeken?

Ps
Nog even iets over Dalat.
De easy Riders zijn ook een optie, maar aangezien je al een hotel hebt en met 6 personen bent is het een dure optie.
Je moet dan denken aan voor 6 personen aan rond de 40 a 50 usd per persoon per dag is dus 300 usd voor je gezin.

Wanneer je een tour boekt + gids ben je rond de 75 a 100 usd kwijt en dan gedeelt door 6 is 12.5 a 17 usd pp met een busje prive per dag.

Dag Ton

Bedankt voor je snelle antwoord.
Het zomerpaleis laten we voor wat het is. Daarentegen lijkt ons de truc lam pagode met de kabelbaan ook leuk. We hebben nog een vrije dag in Dalat. We zien wel even wat we dan gaan doen, of heerlijk over de markt slenteren of misschien toch nog naar een waterval…
Easy Riders leek ons ook erg leuk, maar onze jongste dochter is 11 jaar en dat werd ons afgeraden ivm veiligheid. Een tour + gids is dan een betere optie.

Toevallig dat jij in hetzelfde hotel overnacht hebt. Wij vinden het geen probleem om voor het ontbijt de weg over te steken. Luxe hoeft voor ons ook niet, als het maar schoon is. In jou tekst te lezen is dat gelukkig wel het geval in Du Parc Hotel.

We gaan inderdaad met een prive auto naar Mui Nee, de tip om onderweg naar de witte duinen te gaan nemen we zeker mee.

Voor wat betreft het visum:
We hebben inmiddels een brief ontvangen waarmee we het visum aan kunnen vragen. Onze bedoeling was om hiermee naar de ambassade in Den Haag te gaan, maar ik begrijp uit jou woorden dat het beter is (goedkoper) om deze in Vietnam te regelen?

We gaan er in ieder geval een leuke vakantie van maken!!!

Groetjes en nogmaals bedankt.
Henriette