Hallo Yvette,
Ik begrijp het helemaal dat je aan het aftellen bent, doe ik ook nu al ( ik nog maar 6 maanden en 29 dagen ).
Ik zag je schema en wat als eerste opviel is "Dalat ", en dacht hoe gaan we dit oplossen.
Voor een bezoek aan Dalat moet je als snel 2 dagen reizen incalculeren en je hebt 22 dagen, dus er moeten ergens dagen vandaan komen.
ook gezien je nog enkele dagen strand wilt.
Ik ga in het onderstaande vanuit dat dalat een bewuste keuze is en deze blijft staan?
Dan is het antwoord op de vraag hoe van Danang naar Dalat “vliegen”.
Over de weg kost het je al snel 2 dagen en is dus geen optie.
Wel natuurlijk als je stranddagen wilt inleveren, maar dat is volgens mij niet je bedoeling.
Volgende probleem.
ik zie dag je je stranddagen op het einde hebt ingecalculeerd.
Zou je dit willen wijzigen dan wordt het wat makkelijker en ga je van Danang naar Nha trang , dan daar stand, en dan naar dalat en verder naar Dalat-Saigon-Delta-Saigon-A’dam.
Is daar dan de vraag wat is een leuke strandlokatie.
Buiten de plaatsten die al in je schema staan kan ik er ook Mui Nee bijzetten; probleem is dan wel dat deze ook niet op het einde is zonder onder veel reisuren uit te komen.
Mekong delta en slapen bij iemand thuis.
Dit is niet helemaal waar; je kan een kamer huren bij een door een familie gerund minihotel ( deze is bijna altijd in handen van een grote keten en deze mensen hebben een salaris en verdienen verder op door hen verkochte diensten ( = commissie, denk aan boottochten, diners, drinken ed. ).
Deze verblijven zijn heel charmant en door de kleinschaligheid een heel prettig verblijf.
In de volksmond worden deze homestays genoemd, maar zijn het in principe dus niet naar de letterlijke vertaling.
Wil geen "kruistocht "beginnen tegen deze "homestays " , maar het even duidelijk stellen dat je niet echt overnacht bij een familie in de logeerkamer e de enigste gast bent.
Voor Can Tho kan ik je dan de "homestay 'van Hung voorstellen, want deze heeft vele positieve reviews op deze site ( heb er zelf niet overnacht, maar ben er wel even wezen kijken ).
Maar makkelijker is toch gewoon een hotelekamer te nemen in Can Tho zelf.
Dan zellf even een boottocht regelen naar de drijvende markt, en na dit bezoek je bagage ophalen bij het hotel en dan naar het vliegveld.
Na dit allemaal geschreven te hebben, ben je misschien benieuwd hoe ik het zou dan met dit schema?
Dag 5 Hanoi - Mai Chau
Dag 6 Mai Chau
Dag 7Hanoi, vliegen naar Hue via Danang
Dag 8 Hue
Dag 9 naar Hoi An via de pas en bezoek Danang
Dag 10 Hoi An
Dag 11 Hoi An
Dag 12 via vliegveld Danang naar Dalat
Dag 13 Dalat
Dag 14 Dalat naar Saigon
Dag 15 Saigon
Dag 16 Saigon naar Mekong Delta ( Can Tho )
Dag 17 Mekong Delta naar PQ
Dag 18 PQ
Dag 19 PQ
Dag 20 Phu Quoc naar Saigon
Dag 21 Ho Chi Minh en 23.30 uur terug naar Amsterdam
Dag 22 Amsterdam
Je zou nog 1 dag kunnen verdien; maar deze kost je wat meer is om de eerste trip naar Mai Chau te nemen en dan Halong Bay en vanaf Halong dezelfde dag nog naar Hue te gaan via Hai Phong-Danang-Hue.
Moet nog 1 kwijt.
Ik heb geen rekening gehouden met het weer, want daar heeft niemand invloed op.
In het zuiden zit je in het regenseizoen, maar gezien het klimaat nu in Nederland, kan er volgens mij niemand iets zinnigs erover voorspellen.
gr.
Ton.