Met 4 puberdochters een week in Mui Ne verblijven...niet te lang??/saai??

Hallo Henriette,

Ik moet toch weer even snel reageren, vind ik, omdat je schrijft dat je je visa in Viet Nam kan regelen.
Dat gaat dus niet, je moet het wel even van te voren regelen; kan gewoon thuis vanachter de computer en is binnen een half uurtje geregeld.

Ik hoop dat Travelnauts geen kosten heeft gerekend voor de brief die je hebt ontvangen, want daar heb in principe helemaal niets aan, dus kan gewoon in de vuilnisbak; denk dat het een aanbevelings brief is.
Heeft echt geen toegevoegde waarde mits het wel een "Letter of Approval ".

Moet er dan zo exact uitzien
http://www.visumvietnam.nl/visa-approval-letter-example.html

Omdat het weer even geleden is zal ik de procedure weer even vermelden wat te doen.

1
Je gaat een "Letter of approval "aanvragen bij een vietnamees kantoor.
Na betaling krijg je deze via de mail terug en controleer dan wel even de paspoortnummers.
Op deze site worden er diverse genoemd met ervaringen; prijzen gaan van 8 tot 25 usd per paspoorthouder ( en dus aanvrager ).
2
Deze LOA print je uit en neem je mee naar het vliegveld ( is helemaal gelijk aan een normaal visum; is het dus niet want je kan er niet over land Viet Nam binnen komen, alleen op de vliegvelden van Saigon, Hanoi en Danang ).
3
Bij aankomst op het vliegveld ga je naar de speciale balie en lever je je paspoort+de LOA + 1 pasfote pp + form on arrival ( ingevuld ) in.
4
Na wat tijd ( kan variëren van 10 minuten tot een half uur afhankelijk van de drukte ) word je naam geroepen en tegen betaling van 25 usd pp krijg je je paspoort met visum en kan je naar de douane.

Meestal staan de mensen met een echt visum nog te wachten op hun bagage, dus je hebt geen tot weinig tijdsverlies.
Is dus makkelijk verdient met wat wachten bij een balie; kan je met zijn zessen 2 dagen van eten en drinken in Mui Nee.

Probeer nu even je vragen voor te zijn.

Wat is een "form on Arrival"en waar kan ik deze vinden en downloaden?

Dit formulier kan je hieronder downloaden en thuis invullen.
Wanneer je dit niet bij hebt bij de balie van VOA krijg je deze daar en moet je hem op het vliegveld invullen en dan weer naar de balie.
Scheelt je tijd en je hebt je paspoort al afgegeven en dan moet je op dit formulier de paspoortnummers invullen, heb je die paraat?

2
Op de "Letter of Approval " staat een rode stempel, moet ik in kleur printen om deze rood te krijgen?
Nee, kan gewoon in zwart.

3
Op sommige websites staat 2 pasfoto’s en jij zegt 1?
Wil het niet beter weten , maar 1 pasfoto is voldoende.

4
Ik de "LOA"binnen en alle nummers kloppen , maar er staan meerdere mensen op deze brief.
Geen probleem, is zo om de kosten te drukken voor het visumbureau.
Doen niet elke dag de aanvragen weg maar sparen deze op om zo kwantumkorting te krijgen bij de immigratie dienst.

5
Ik wil niet dat iemand onze paspoortnummers, namen, land enz. weet en dus een LOA krijg met alleen onze namen, hoe dan te handelen.

Kan je aangeven in de aanvraag, maar praktijk leert dat bij een goedkope aanbieder dit niet altijd wordt gehonoreerd, maar wel in kosten wordt gebracht.

6
Als de aanvraag wordt geweigerd?
Vraag dan de uitleg waarom en kom je niet verder stuur mij dan een PB.

7
Is dit VOA helemaal oke
Ja, en is voor luchtvaartmaatschappijen gelijk aan een normaal visum?

8
Deze is eventueel voor jouw Henriette wanneer er iets niet duidelijk mocht zijn?
Natuurlijk ook voor andere mensen die nog iets over visa willen weten.

Weer terug naar Dalat.
Vind toch dat je de "crazy table " wel gezien moet hebben; is echt ongelooflijk en wanneer kan je dit nog eens zien.
Is gewoon een vrouw rond de 50 jaar en volgens mij geen familie van Hans Klok gezien de genetische eigenschappen.
Helemaal bizar.

Dus vind je een plekje hiervoor zou het zeker doen.

Hotel
Zoals geschreven , helemaal niets mis mee.
Het ontbijt op het terras bij het aan de overkant gelegen restaurant was voor mij ook helemaal geen probleem .

Hoop dat ik je weer wat verder heb geinformeerd, zoniet laat het even weten aub.

gr.
Ton.

Hoi Ton

Het visum verhaal is duidelijk! We gaan ermee aan de slag!
Travelnauts heeft idd geen prijs voor een visum berekend, dus dat moet goedkomen.

Ik heb de tips waar wij wel gecharmeerd van zijn (pagode met kabelbaan en de crazy table) doorgegeven aan Travelnauts. Het zomerpaleis kan wat ons betreft geschrapt worden en daarvoor in de plaats bovenstaande bezienswaardigheden. Mocht dat niet ingepast (kunnen) worden, dan regelen we dat zelf als we in Dalat zijn!

Bedankt voor alle informatie! Mocht ik nog meer willen weten, dan weet ik je op het reisforum te vinden :slight_smile:

We hebben al veel zin in de reis!!

Groet, Henriette

Hallo Henriette,

Ik heb al een vermoeden wat Travelnauts je kan voorstellen.

Wanneer je van Dalat naar Mui Nee gaat kom je ook langs de de pagode die je met de kabelbaan kan doen.
Zou deze echt doen met de kabelbaan ivm het het mooie uitzicht en je kan er de mooiste foto’s maken en filmen.
Dus dit doen wanneer je in Dalat bent en dus met kabelbaan en niet gaan voor het bezoek aan de pagode op de weg van Dalat naar Mui Nee.
gr.
Ton.

Hoe is het bevallen in mUi Ne? Wij zijn nu op zoek naar een hotel voor aanstaande zomer.

Het is ons afgelopen zomer goed bevallen, alhoewel wij in Mui Ne niet veel gedaan hebben. Voor ons was Mui Ne onze laatste bestemming, na 4 weken door Vietnam te hebben gereisd. Ons doel was relaxen en dat is goed gelukt. Wij zaten in het Bleu Ocean Resort. Een prima resort, aan zee met een overheerlijk ontbijt (uitzicht over zee). Zwembad was ideaal en het aantal ligbedden voldoende. De zee ligt pal naast het resort. Vanuit een aantal kamers heb je ook uitzicht op zee. De avonden brachten wij door in de winkel-/restaurant straat. Daar moet je echt even op zoek gaan naar de kleinere restaurants waar je voor weinig geld heerlijk kunt eten. In de periode dat wij er waren (eind juli) was het niet druk. De aanwezigheid van Russen waar zoveel over gesproken wordt, hebben wij niet ervaren. Al met al kijken wij vooral terug op een aantal heerlijke relaxdagen in Mui Ne.

1 like