Meest gehoorde vooroordelen??

Ik lees vaak op het forum dat mensen last hebben van vooroordelen, nou heb ik ze zelf ook wel eens gehoord (gelukkig niet van familie en vrienden) en ik dacht misschien is het grappig om ze hier eens neer te zetten, kijken hoe orgineel de mensen eigenlijk zijn hahaa

Hier een aantal die ik gehoord heb:

*Hij zal zeker vreemd gaan, geen man die 3 maand zonder seks kan!

*Pas maar op als er straks kinderen zijn, die neemt hij mee naar zijn land en dan zie je ze nooit meer!

*Als hij eenmaal een verblijfsvergunning heeft is hij zo weg!

*Hij heeft vast nog wel meer vriendinnen, zeker weten, die turken zijn niet te vertrouwen.

• Hij doet het alleen voor de sex.

• Denk je nou echt dat hij de enige is?

• Nog even en hij zal je gaan slaan.

• Hij ziet jou gewoon als een rijke hollandse…

Ik heb er gelukkig ook altijd weinig last van gehad, en volgens zijn de vooroordelen altijd hetzelfde…zo creatief zijn de mensen…haha

Wat ik hoor roepen is:

1. Voor de sex
  2. Voor het geld
  3. Voor een visum
  4. Ze zijn niet te vertrouwen
  5. Je bent niet de enige

-kijk maar uit, straks moet je ook een boerka dragen en mag je niet meer naar buiten.

• Ga maar niet naar zijn woonplaats toe, dat ligt vlak bij syrie en straks ontvoerd hij je daar naar toe en kan je nooit meer het land uit.
  • sta maar niet garant voor hem met het visum, als die hier is pakt ie je geld en zie je hem nooit meer terug.

oooohh…ik kan hier echt een boekje over volschrijven…

Hij wil je voor je geld.

Hij wil je voor een verblijfsvergunning.

Hij houdt echt niet van je hoor, hij gebruikt je voor geld/sex/verblijfsvergunning/als statussymbool.

Denk je nou echt dat je de enige voor hem bent? Hij heeft vast uit elk land zo’n meisje als jij.

Hij maakt je een moslima.

Hij gaat je later zeker slaan.

Hij laat je later nooit meer alleen het huis uit gaan.

Als jullie kinderen krijgen, ontvoert hij ze en zie je ze nooit meer terug.

Geef hem nooit je geld of je paspoort als je daar bent, want hij geeft het niet meer terug.

Hij zal je ontvoeren.

Hij is zeker dom, omdat hij een barman is?

Hij zal hier nooit een goede baan vinden, want hij is vast niet erg slim.

Ik wist niet dat jij zo naïef bent, dat je hem gelooft.

Sinds wanneer val jij op Turken?

Kijk, een Turk, ook iets voor jou zeker?

Heb je al een hoofddoek gekocht? Die hoef je nu ng niet te dragen, maar later wel.

En ga zo maar door… om hopeloos van te worden…

haha ik lees al tijdje mee maar dit is me eerste reactie :slight_smile:

• mijn vader zei eerst ja ik ga niet garant voor hem staan voor je het weet komt hij het vliegtuig uit en gaat hij ervandoor en dan staat er kei veel politie aan de deur…
  • hij ligt nu vast met een ander in bed
  • nou lekker hoor zie je jezelf al met je hoofddoek
  • wat moet je nou met zo iemand denk je dat dat stand houd? zo ‘lange afstands relatie’
  • wat moet je nou met een barman zonder opleiding daar heb je niets aan ga een man zoeken met een hbo of universiteit achtergrond… (net of die meer liefde kan geven…)
    ja en meer van die veel voorkomende dingen die jullie opgenoemd hebben.

Hier alleen het feit dat hij moslim is
Maar verder weinig gelukkig
Komt misschien ook dat het een turkse man is die een eigen bar heeft
En begint in het voorjaar volgend jaar een restaurant
Hij wil hier niet wonen maar mij een goed leven bieden in Turkije

• Je moet zeker moslim worden, of niet??
  • Mag jij dat shirt wel aan??
  • Pas maar op, je hebt zo een blauw oog of erger??
  • Mag jij wel met vriendinnen afspreken???

Enz. Enz. Je wordt er zooooo moe van.

Groetjes Karin

• Ja ja nu is hij nog lief wacht maar tot dat je getrouwd bent!!
  • Geen moslim??? OOOH Oke dan valt het misschien mee!!
  • Ja maar je weet toch dat ze in die cultuur meer vrouwen hebben??
  • En wanneer komt hij weer voor een vakantie naar Nederland je gaat altijd daarheen (misschien geen vooroordeel maar betekend wel dat de mensen totaal geen idee hebben van het verhaal VISUM) en dat wordt je zo zat om iedere keer weer uit te leggen
  • Haarband in OOOH JE BENT AL AAN HET REINTIGREREN??
  • Kinderen zijn daar ontzettend verwend
  • Hebben die mensen niets anders te doen dan de hele dag eten maken??
  • Het is een islam land dus een SLECHT land

En …

Waar ik wel om moet glimlachen dat het ook iedere keer dezelfde gezichtsuitdrukking is als ze vragen: Ben je weer op vakantie geweest (met een glimlach)?? En dan zeg ik: ja me vriend woont daar:smiley: :smiley: Dan die reacties (toch met een iets bezorgdere blik): god meis waar begin je aan!!! Als je maar wel weet…

ojaaaaaaaaaaaaaaa die hoofddoek hahaha en dan wordt jij zeker ook moslim, want dat verwacht hij wel van je!!!

Haha ik herken alles zo erg. Gelukkig is het niet zo letterlijk tegen me gezegd.
Ik krijg meer vragen van:
-Zou jij later voor hem moslim worden? Nou 1 woord: NEVER! Ik wil dat niet en als hij mij daartoe dwingt is het voor mij heel duidelijk en dus over.

ik word altijd zoo gek van al die vooroordelen.
mijn vaders kant van de familie is er helemaaaal niet blij mee.
ik krijg vaak dingen naar me hoofd zoals:

• jij bent gewoon zo’n standaard vriendinnetje
  • hij wil alleen maar naar nederland komen
  • hij wil alleen maar ervoor zorgen dat hij het leger niet in hoeft
  • hij gaat toch wel vreemd
  • stel jullie izjn later getrouwd gaat hij je slaan zo zijn alle mannen daar

deze dingen hoor ik het meest.
maar vaak zodra mensen hem echt gesproken hebben of kennen praten ze ineens heeeel anders over hem. ik vind het echt vervelend dat zoveel mensen zo’n slecht beeld hebben van de turkse jongens, want niet iedere jongen is zo er zijn ook jongens die je dan echt leuk vinden, maarja
xxxx

Ik denk dat die vooroordelen komen met name door wat mensen in nederland in het verleden gezien hebben. Toen ik een jaar of 16 was zag ik een turkse man zijn vrouw slaan in het park ik riep tegen hem doe normaal je slaat je vrouw toch niet, waarop hij in heel slecht nederlands zei bemooi je niet anders ik jou slaan en sloeg zijn vrouw zo verder.

Kijk als meer mensen dit gezien hebben dan hebben ze hun vooroordeel klaar staan, maar dat niet iedereen zo is vergeten ze voor het gemak maar even!

Ik herken zo veel, hoef niet alles te herhalen.

De ergste die ik hoorde was iets in de trant van; hoe ik het in mijn hoofd haalde, zo dom kon zijn en wie ik wel niet dacht te zijn om een domme, luie turk deze kant op te willen halen ooit, terwijl hij me toch alleen maar gebruikte. Nou, dag beginnende vriendschap, dit vond ik wel zo’n domme, rot opmerking. Maar typisch voor een Wilders stemmer (was ook de enige die ik kende en ik weet nu weer waarom ik die mensen niet wil kennen).

De grappigste kwam van mijn broer. Die was ook zo bedoeld hoor. Maar echt werkelijk elke keer als ik hem sprak vroeg hij me of ik al een trouwjurk had gekocht. De eerste keer echt grappig, maar na zoveel keer was ik het ook echt zat. Heb toen geantwoord dat ik mijn droomjurk gezien had, die ene witte. Daar moest hij zelf ook wel om lachen en sinds dien heeft hij dat niet meer gevraagd. Het nieuwste is; wanneer komt hij hier? Maar die is positief, al is het een beetje jammer dat het visum verhaal niet echt blijft hangen.

oja visum ook zo een wat ik wel vaker hoor, waarom altijd daarheen en hij nooit hier heen, als ik dan uitleg waarom, weet gewoon niemand hoe dat allemaal gaat en snap het ook nog, want wij kunnen gewoon overal heen hoeven maar voor 15 euro een visum te kopen en we zijn klaar, maar ja voor hun even iets anders en even iets duurder :wink:

Ik had laatst klanten, en die ging naar Ghana… Nou dat is ook een heel drama om daar als NL zijnde een visum voor te krijgen. Wat een drama zeg… Ook steeds weer een ander document nodig…

Dus ook wij, kunnen niet overal gemakkelijk heen :wink:

Eet je geen varkensvlees?? Je vriend is toch moslim??? heeft hij je nu al in zijn macht??
dat ik al 3 jaar geen varkensvlees meer eet en mijn vriend in februari 2 jaar ken vergeten ze alleen even…

Als je kinderen krijgt samen en je gaat uit elkaar dan is het op zeker dat JIJ ze kwijt bent en NOOIT meer ziet!!! Dan worden ze opgevoed door de oma

De vraag wanneer komt hij weer dat gebeurt regelmatig en inderdaad het verhaal visum maakt geen indruk want dat gedeelte vergeten ze maar dus ik antwoord nu gewoon NEE voorlopig niet KLAAR :smiley:

hoi hoi! dit is mn eerste reactie, ik ben erg blij om te lezen dat ik niet de enige ben… (sorry dames!) :slight_smile: Maar wat mij opvalt is dat het niet alleen nederlandse mensen zijn (familie en vrienden) maar ook turkse (vrouwelijke) collega’s die denken me te moeten waarschuwen…! vooral is ik vertel dat hij Koerdisch is…

xxx Ansje