Meest gehoorde vooroordelen??

Hoihoi,
Bij mij vallen de vooroordelen wel mee, ik vind het vooral belangrijk dat mijn vader, broers en goede vrienden het accepteren dat doen ze gelukkig ook alleen zijn ze natuurlijk wel bang dat ik op een dag naar Turkije zal vertrekken maargoed,
1 vriendin zei wel telkens ‘ja hij gaat toch wel vreemd’ dus ik zeg zo jou vriend mag misschien wel in de buurt wonen maar hoe weet jij zeker dat hij niet vreemd gaat… nja daar wist ze niks meer op te zeggen…:smiley:

:dag:

Ik word helemaal gek van die vooroordelen !
Zelf van mijn beste vriendin krijg ik ze te horen ( terwijl ze zelf dol is op Turkije.

• Mijn vriendin zei op nieuwjaar avond: Ik wens je een goed BELGISCH lief.

• Je mag met een turk nooit seks hebben want ze hebben allemaal aids en een bloedziekte door incest

• Hij gaat sowieso vreemd

• Hij ziet je niet echt graag, hij wilt gewoon stoefen bij zijn vrienden

• Ze kopen vrouwen voor kamelen

• Het zijn allemaal zo show ’ ventjes’

Ik word er echt helemaal gek van! En ik hoor het van de mensen van wie ik het meeste hou en dat vind ik nog het ergste ! :frowning:

@Lobje: pff wat onaardig van je vriendin!! en denk dat iedereen wel wat vooroordelen heeft maar hopelijk doen ze wel de moeite om hem te leren kennen… iig vergeet niet dat je voor je eigen geluk moet kiezen en als je gelukkig bent met je askim dan ga daar voor!! als je omgeving ziet dat je echt van hem houd en je gelukkig bent gaan ze het vanzelf accepteren
sterkte met al die vooroordelen en dan ook nog van de personen waarvan je het niet verwacht :kus:

de meeste vooroordelen kloppen redelijk als ik dat zo lees! want veel gaan vreemd, veel gebruike je voor geld veel gebruike je voor sex veel gaan je alles verbiede
ga zo maar door het klopt redelijk!
dit is mijn meningn en ervaring!!!

Ik heb hem gevonden voor je gebruikersnaampje :wink:

De weinigen die ervan weten:
*hij is uit op je geld
*hij wil gewoon seks
*vandaag jij, en volgende week een andere, en de week erop weer een andere vrouw
*als het echt iets zou worden, draag je binnenkort een boerka en mag je niet meer buiten
Verschrikkellijk om het te moeten aanhoren!

• je bent niet de enige
  • hij wil alleen je geld
  • je gaat met hem trouwen, dus nu word je zeker moslim?! (sarcastisch lachje er achteraan)
  • je moet nu zeker een hoofddoek op
  • je mag vast niks van hem (of: je komt/gaat zeker niet naar … omdat je niet van je vriend mag!?)
  • je gaat zeker in ‘dat’ dorp wonen later

Kan een boek schrijven ervan :wink:

Ik heb nog niet veel vooroordelen gehad behalve:

• Turken zijn gewoon slecht
  • Binnen de kortste keren loop je met een hoofddoek (schotelvod zoals sommigen het noemen op het werk) rond.
  • Je ziet elkaar amper, dus je kent elkaar niet. Wat ik nog het meest verkeerde vooroordeel vind aangezien wij niet veel anders kunnen dan enkel praten met elkaar en elkaar zo dus wel goed leren kennen!

klopt wat je zegt je moet wel met elkaar praten als je een vriend hebt in belgie of nederland, ben je sneller andere dingen aan het doen dan praten hahahahaha, maar goed mensen denken aan de tijd die je met elkaar doorbrengt en soms is dat maar 2 weken max in de 3 mnd, ze vergeten voor het gemak maar even alle uren op skype of msn :slight_smile:

Bianca hier kun je het een en ander lezen :wink:

grappig om te lezen, al is het eigenlijk helemaal niet grappig.
tegen mij zeggen ze ook:
nu kan je nog terug voor je je toekomst vergooid.
het is gewoon een kwestie van tijd tot ie geld vraagt.
hij doet alles voor je tot je getrouwd bent en dan mag je niks meer.
hij heeft misschien wel regelmatig deze verliefdheden.
straks moet je een hoofddoek op en het huis schoonmaken.
Etcetera. Mijn ouders weten het niet. Dan heb ik geen leven meer… Maar mijn vader had het laatst nog over wat een achtergesteld land het is en dat ze 50% achter lopen op ons en dat dat hun eigen schuld is. En over de turkse winkel hier. Ik zou maar niks kopen daar, je weet nooit wat voor gifstoffen ze gebruiken.

Hmm Karin, dan snap ik maar al te goed dat je je ouders niks verteld. Maar op dit moment gaat de economie in Turkije beter dan in Nederland en zijn we met sommige dingen afhankelijk van Turkije zoals ik geloof 3 jaar geleden zout om onze wegen te strooien zodat wij in Nederland gewoon de weg weer op konden. Maar goed dat willen mensen vaak niet zien.
De arrogantie van ons Nederlanders om te denken dat Turken perse in Nederland willen leven is niet normaal.

@karin Ik snap dat je het niet aan je ouders verteld. Ik woon hier nu bijna een jaar er zijn hier dingen anders Ja dat klopt. Maar of dat achter lopen is. Ik vind van niet. Ik vind het bijvoorbeeld enorm gezellig als wij hier familie van het gezin bezoeken en met elkaar op de grond gaan eten.
Zoals mutlu ook zegt turkije is op dit moment een van de weinige landen met een groeiende economie kan je van europa niet zeggen. Turken die Ik hier spreek hebben vaker niet dan wel de behoefte om in Europa te gaan wonen.

ik vind ook niet dat het achterlopen is. ook s zegt dat ik daar moet komen wonen. nederland is onpersoonlijk vaak…

Ik heb zooveel naar me hoofd gekregen! Heb nu net 10 dagen officieel me nieuwe askim! (En hiervoor een relatie van 2 jaar gehad met n turk!)

Krijg vaak te horen (nu in me nieuwe relatie)
Hoe gaat hij later voor je zorgen met dat salaris!
Hij is een player!!
Hij kan elk meisje krijgen die hij wilt waarom zou hij alleen voor jou gaan!
Dat hij je een ring geeft betekend niet dat hij alleen voor jou gaat!
Over een maand moet je moslim van m worde! (Hij is niet eens gelovig!)
Het is een leugenaar! Alle turken liegen stelen en bedriegen!

Bladieblabla!!

Ik hou me hoofd omhoog, ik weet dat mijn askim anders is! (Ook omdat n goede turkse vriendin van mij daar hem al lang kent en m geweldig vind! En me ex vond ze al die tijd maar niks!).
En dan nog mijn leven! Word er gek van dat mense me niet met rust laten!