De zorgverzekeraar heeft een deal met Meditel, daarom wordt daar alles vergoed. De GGD echt niet. Dat is bij mij ook zo. Ik vind het prima. Heb ook andere ervaringen bij Meditel. Wij waren te vroeg, maar het leek wel of we de enige waren die dag, ze vroegen meteen, oh zijn jullie die en die en toen waren we dus meteen aan de beurt.
Nou hebben wij ons wel voor gele koorts laten inenten en hebben we wel malarie pillen genomen. Maar nu ik dit 2 keer gedaan heb denk ik toch dat ik dat niet meer doe. Ik heb er geen enkele last van, maar heb ook geen last van muggen gehad, dus het komt nogal overdreven over. Misschien ze nog wel meenemen (want als je het via Meditel en hun apotheek doet wordt de Malarone gratis thuisgestuurd) zodat je het al in je bezit hebt mocht je ziek worden
Goed gedaan meid ! Kwa malaria ben ik het helemaal eens.
Gele koorts weet ik niet zeker, ik heb hem als kind gehad en nooit herhaald, maar las onlangs dit :
There hasnāt been a REPORTED case of yellow fever in Kenya since 1996, BUT 85% of cases have mild flu/malaria like symptoms, which clears up in a few days, so is most unlikely be reported as YF. These cases then have immunity from the disease.
However, after a few days of remission, 15% of cases develop into a far more serious stage 2 of the disease, which has a 50% fatality rate. THERE IS NO CURE, Only palliative care for those who develop stage 2. So, the only sensible answer is HAVE THE JAB, be done with it; the cover is for 10yrs, which may be increased to life. You need to get the jab at least 10 days before travel to make it acceptable, preferably a little more to give time for any effects to wear off.
So itās up to you. The only caveat is if you are allergic to eggs you should NOT have the jab. Also is not recommended for over 65s."
As suggested, your insurance may well be invalidated; insurance companies are notorious for finding reasons for not paying out.
en
LINK
Waarvan ik vooral onthoud : Yellow fever is an acute viral haemorrhagic disease transmitted by infected mosquitoes and can be transmitted from one person to another by the mosquito that bites during the day.
ALs je dus toevallig in een taxi zit, die toevallig in Baringo is geweest, die toevallig de chauffeur en jou bijt⦠tja
In de apotheek in Kilifi kost een Malariakuur 700 Ksh.
Het is niet omdat je āāgeen last hebt van muggenāā dat je niet gestoken bent !!! KIJK MAAR
Ja, leuke test, maar mijn moeder merkte toch echt dat ik uit huis gegaan was, toen werd zij opeens meer gestoken! Denk dus wel dat er verschil is in aantrekkingskracht.
Daarnaast reageer ik heel heftig op muggen (in Nederland, weet niet of de muggen in Kenia zo anders zijn dat die reactie ook minder zou kunnen zijn), als ik gestoken ben ziet het er heftiger uit dan bij de meeste mensen en ik hou er langer last van (minstens een week).
En toch vond ik de deet genoeg werken om te zeggen, de volgende keer neem ik geen Malaronne. Het meenemen van de pillen is dan meer een prettig gevoel voor jezelf. Mijn vader woont (praktisch) in Kenia, inmiddels 4 jaar en al zijn medicijnen (geen Malaronne) zijn wel een keer op geweest of vergeten en hij heeft ze altijd ter plekke kunnen krijgen (zonder receptā¦), dus dat dat wel goed zit weet ik
ik ben wel bij GGD geweest zoals je al kon lezen, kon rekening gewoon bij mijn verzekering indienen
had de basis verzekering met een klein aanvullend pakket
werd totaal vergoed
malerone bestelde ik via assistent van huisarts afhalen bij mijn apotheek
werd ook totaal vergoed
ben later ook met malerone gestopt
gewoon bekijken naar welk gebied je in kenia gaat en in welke periode regentijd-droge tijd
Ja, andere verzekering, andere regels. Het advies is dus om het na te vragen bij de verzekering voor de naar de GGD en huisarts gaat en er vanuit gaat dat het vergoed wordt. Nou is de GGD niet zo duur, maar als je de malerone zelf moet betalen wordt je niet echt blij, zeker niet als blijkt dat het niet nodig was.
Ik heb trouwens ook basis verzekering en het simpelste aanvullende pakket, maar ik geloof dat je pas bij de meest uitgebreide je van Meditel van bent
En ja hoor daar hadden we net de Meditel arts weer!! Ik vond net 3 Gele Koorts verklaringen voor mijn man en 2 jongste dochters in mijn mailbox. Snap niets van de verklaringen maar volgens hem was het uiterst belangrijk dat we die dan iig meenamen voor het geval we de wel bekende corrupte taxichauffeurs
tegenkwamen nu we toch echt niet lieten vaccineren.
Er staat met de betreffende namen:
āMedical contraindication to vaccination
This is to certify that immunization against yellow fever is contra indicated on medical grounds.
The appropriate authorities are kindly requested to grant exemption from vaccination.ā
Op deze manier word je nog banger voor de gele koorts dan voor de verkiezingen,haha
Je hebt op medische gronden ontheffing gekregen voor gele koorts vaccinatie, Handigje!
Wat een poespas maakt die arts zeg!