Hallo allemaal,
Op 25 juni ga ik naar zuid america voor een jaar en mijn ouders komen mij opzoeken in september. Met zijn 3en willen we dan van Lima naar La paz reizen en ook machu picchu bezoeken.
Maar dan nu de vraag: wanneer moet ik boeken? En, wat voor soort trip moet ik boeken? Mijn ouders zijn bijna 60, nog wel fit en houden van wandelen. Wel willen we de zonsopkomst zien op machu picchu en wandelen. Wat raden jullie aan? Graag hoor ik van jullie!!!
Groetjes liset die niet kan wachten om te reizen!!!
:zon02:
ik ga er in april naar toe, zal hier wel posten welke trip ik genomen heb. Ik heb me laten informeren dat het best is om het daar ter plekke te regelen, dus dat ga ik ook doen:)
heej bedankt voor je reactie. Ik wordt alleen aan alle kanten bang gemaakt dat je het ver van te voren moet boeken anders kom je niet eens bij de machu picchu. … Hoop absoluut dat het niet waar is… ! hoor het i.i.g van je!
Ciao gr liset
Je komt er sowieso wel, geen zorgen.
Dit is een grote mythe die niet op waarheid berust. Vrijwel alle trekkings kunnen 1 dag van tevoren geboekt worden, er is geen prijsverschil (het is vaak zelfs velen malen goedkoper als je het gewoon ter plaatse boekt terwijl er geen kwaliteitsverschil is. :))
Boeken kan tot een dag voor vertrek. Er is geen verschil in plaatsen en vrijwel altijd plaats (alleen Inca Trail en Verkorte Inca Trail kunnen lastig zijn, zeker aangezien het hoogseizoen is)
Er zijn 5 georganiseerde trektochten die naar Machu Picchu gaan, waarbij de laatste dag steevast op Machu Picchu besteed wordt. In alle tochten heb je dus evenveel tijd op Machu Picchu:
- Salcantay 5 dagen.
- Inca Trail 4 dagen.
- Verkorte Inca Trail 2 dagen
- Inca Jungle Trail 4 dagen (combinatie fietsen en wandelen)
- Combinatie van Choqueciraeo/Lares en Machu Picchu 8/9 dagen (zoek online voor meer info)
Verder heb je ook Lares (3 dagen, trektocht langs meren, gaat NIET naar Machu Picchu)
Hai Lisette,
Ik ben afgelopen zomer naar Zuid Amerika geweest en had inderdaad, door al die verhalen, hier in Nederland al een tour naar de Machu Picchu geboekt. Dit was echt onzin en zonde van het geld! Gewoon daar doen, misschien paar dagen of dag van te voren, maar er is altijd wel ergens plaats!! En bovendien is het veel goedkoper.
Je kan allemaal trektochten doen inderdaad, de een zwaarder dan de ander of je kan met de trein. Met de trein kan je alleen niet de zonsopgang zien, je komt dan pas daarna namelijk. Je kan dus gewoon bij reisbureautjes daar kijken wat jullie het meeste aanspreekt en dan ter plekke boeken!
Heel erg veel plezier
groetjes, Wanda
Met de trein kan je ook de zonsopgang zien.
Meeste mensen die per trein gaan komen al de dag ervoor aan in Aguas Calientes om ook de zonsopgang op Machu Picchu mee te maken. ![]()
Bedankt voor al jullie reacties! Wat een idioterie dat er dan het gerucht gaat dat je het een aantal maanden van te voren moet regelen. Ben blij dat ik het ter plekke kan regelen! Hoeveel daagse tocht zou ik kunnen maken met mijn ouders in de 53 en vader van 60? We willen wel graag wandelen en de zonsopkomst zien op de machu picchu.
Mochten jullie nog tips hebben… Graag!
Groeten Liset
Hoi,
Ik vind het allemaal wel erg dubbel. De één zegt het zit zo vol en de ander zegt het kan ter plekke makkelijk geboekt worden…
Wij gaan in augustus, zijn er drie weken in totaal. Wat raden jullie aan? Wel boeken of het daar bekijken? Ik had hier al een reactie, kan de Inca Trail boeken voor $400 pp. Doen???
Groeten Sanne
Ik zeg maar zo, als je het vooraf kan boeken, dan zal ik dat doen. Maar mocht je de exacte datum niet weten dan is dat lastig.
400 dollar is sowieso te duur. ik betaalde in 2006 280 dollar.
400 dollar is inderdaad veel te duur!! Dat kan voor de helft!
Ik was er afgelopen jaar ook in de zomer en toen kon je overal gewoon nog boeken, dus ik zou als je niet teveel hoeft vast te leggen gewoon daar kijken en dan boeken.
Veel plezier,
Wanda
Is dat per persoon ?Mijn kids komen in juli mij opzoeken hier in lima…ik zou ze graag de machu pichu laten zien…(heb ik zelf ook nog niet echt gezien)…per trein dan wel he !Wat kost dat nu ?En dat kan ook gewoon de dag ervoor boeken ofzo?
Daar boeken, zat 3 weken geleden in Cusco en je wordt doodgegooid met travel agencies…Ik ga in april terug en dan de Jungle trail doen (1 dag mountainbiken, 3 dagen wandelen). Dacht dat dit rond de 150 dollar koste. Dus zeker niet in NL een dure tour boeken, zondezondezonde!
Hallo,
De meeste tours zijn volgens mij idd daar nog te boeken, alleen de Inca Trail is in de zomer wel vol. Dit was iniedergeval vorrig jaar het geval toen wij er waren.
Als je alleen naar Machu Picchu wil kun je altijd wel terplekke boeken. Al zou ik dan wel vroeg gaan want op het middag uur is het een mierenhoop in het hoogseizoen.
hai,
Ik ga augustus voor een half jaar naar Zuid Amerika.
We beginnen in Peru en willen begin augustus
de inca trail doen. 4 dagen, 3 nachten.
Wij stonden op het punt om alles te boeken,
maar sinds vandaag ben ik aangemeld bij dit forum
en begin ik enorm te twijfelen.
Is het in september zo druk dat we de incatrail misschien
niet kunnen doen?
Zou het echt enorm jammer vinden als ik
de inca trail niet zou kunnen doen!
Alvast bedankt voor jullie adviezen
Gerrianne
Tja…ik weet niet hoe druk het dan is die periode…maar dan zal je misschien wel een tijdje van te voren moeten boeken als je die trail per see wilt lopen.
Er zijn overigens erg mooie, leuke, goedkopere alternatieven waar je ook een stukje incatrail bij loopt (inca jungle trail).
Ik zou voor een goedkoper alternatief gaan, Inca Jungle trail is een goed alternatief.
Een ding is zeker: boek het ter plekke.
Dat is stukken goedkoper!
150 dollar ofzo incl alles.
hallo,
ik heb hetzelfde dilemma als Lisette, heb gisteren een ticket Peru gekocht en vertrek eind juni, zit er de hele maand juli (volgens mij behoorlijk hoogseizoen) maar wil uiteraard ook Machu Picchu bezoeken, krijg echter volop adviezen dat ik dan heel snel nu nog iets van tevoren moet boeken, omdat het zeker in juli lastig zou worden… weet iemand in hoeverre de Inca trail echt zoveel verschilt vd alternatieven die worden aangeboden?
Ik heb de Lares trail gedaan! Ook een goed alternatief voor de Inca Trail. Je eindigt alleen niet bij Machu Piccu. Je gaat de 4e dag smorgens vroeg met de bus.
Maar de Inca Trail moet je idd van te voren boeken. Ik was in het laagseizoen en zelfs toen zat het vol.