Ondanks de vele informatie overal is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk…
Mijn vriend en ik willen eind oktober voor 3 weken naar Peru, backpacken.
We leggen normaliter nooit iets vast, maar ik begrijp dat het beter is, als je de Machu Picchu wil zien en een trail doen, je dit dus wel moet plannen en boeken?
Onze voorkeur gaat denk ik uit naar Salkantay trail of Lares, aangezien deze iets minder toeristisch schijnen te zijn.
Hoeveel tijd wordt geadviseerd om te wennen aan de hoogte alvorens je gaat starten aan de trail?
Salkantay, Lares en de jungle trail hoef je niet van tevoren te boeken. Je kunt dit gewoon regelen als je in Cusco aan komt, en in het laagseizoen kun je dat meestal zelfs ook 1 dag van tevoren doen. Alleen de originele Incatrail moet je ruim van tevoren boeken.
Als je direct vanuit Lima naar Cusco gaat is het verstandig om minimaal 2 dagen in Cusco te wennen aan de hoogte. Als je vanuit Puno of Arequipa komt is (en dus al wat langer op hoogte bent) is dit niet nodig.
Machu Picchu Mountain / Huayna Picchu zijn aparte tours. Zeker aan te raden om van te voren te boeken.
Huayna Picchu bijna altijd uitverkocht, dus zeker op tijd mee zijn.
Kosten voor een van de 2 liggen rond de 20/25 dollar geloof ik.
De trek, treinreis/busreis e.d. zijn allemaal te boeken bij aankomst in Cusco.
Zoals eerder al is vermeldt is het aan te raden om eerst aan de hoogte te wennen!
Bedankt voor de reacties. Dus als ik het goed begrijp kunnen we de trekking daar boeken, maar bezoek aan Machu Picchu Mountain of Huayna Picchu wel hier boeken. Wordt dit bezoek dan gecombineerd aan de trekking of staat het los van elkaar. En wanneer we de inca trail vanuit nederland boeken is dan wel alles inbegrepen? Wat is prijstechnisch gunstiger? Sorry veel vragen!
Dat klopt. Zowel hostels (bijv. Flying Dog, Loki, Mama Simona en Grasshopper in Cusco) en talloze reisbureau’s om de Plaza del Armas bieden alle treks aan, vaak goedkoper dan op internet. Echter, er zijn ook uitzonderingen die juist ietwat duurder zijn bijv. Alpaca Expeditions (ook via internet), kost relatief veel maar is alles wel tip top geregeld.
Als je de Inca Trail vanuit Nederland boekt weet ik niet zeker of één van de twee Mountains is inbegrepen, dat zul je moeten navragen.
Prijstechnisch is het waarschijnlijk het meest gunstig om de mountain van je voorkeur via internet te boeken (20/25usd) en de trek in Cusco zelf.
Het boeken van de mountains is in Cusco ongeveer even duur, maar op korte termijn boeken betekend vaak dat er geen plaats voor je is. Hikes die je boekt in Cusco kun je vaak de volgende dag al wel beginnen, dus dat is meestal geen probleem. Echter, een paar dagen om te wennen aan de hoogte is zeker aan te raden!
Comforttechnisch (als je niet van verrassingen houdt) misschien het fijnst om via internet te boeken.
Geen zorgen! Als je meer vragen hebt schroom dan niet (:
Ik denk…dat na lang twijfelen onze voorkeur uitgaat naar een trekking in Huaraz en dan de inca trail skippen…voornamelijk ivm tijdgebrek en drukte qua toerisme. We gaan dan natuurlijk wel de MP bezichtigen maar geen 4 daagse trekking.
Hoe komen jullie bij een prijs van 20/25 usd, de website die ik overal lees vraagt toch echt meer!
Ook leuk! De route en hike naar Laguna 69 is een echte aanrader. Cafe Andino in Huaraz is een lekkere plek voor ontbijt/lunch/diner tegen een eerlijke prijs.
Ikzelf had de optie de kaarten voor de mountain(s) bij te boeken bij het bedrijf waar ik de trek deed. Daarnaast vond ik ze ook terug rond de Plaza del Armas, echter op dat moment de mountain(s) pas boeken betekent vaak dat je óf te laat bent (uitverkocht) of héél veel tijd moet hebben. Zowel via het trekkingbedrijf als rond de plaza waren de kosten 20/25usd, dus vandaar. Wens jullie alvast veel plezier (: