Advies nodig, machu picchu, entreebewijs.

Hallo,

november dit jaar ben ik in Peru en wil natuurlijk ook naar de machu picchu.

Eigenlijk vind ik het niet relax om nu al een entreebewijs te kopen, aangezien ik nog geen duidelijke tijdslijn heb.

Is het nodig om in deze periode te reserveren?

Alvast bedankt,
Lonneke.

Als je de officiële Inca Trail naar Machu Picchu wilt lopen dan zou ik zeker nu al reserveren, als het nog kan. Of wil je alleen maar Machu Picchu bezoeken? Er zijn diverse opties. Zie de website www.machupicchu.gob.pe. Daar kun je zien in hoeverre opties al volgeboekt zijn. November is niet de meest drukke maand, dus wellicht is het mogelijk zonder reserveringen naar Cusco te reizen en daar dan een bezoek een of meer dagen later aan Machu Picchu te regelen (en eventueel een alternatieve trail)
Ik denk trouwens dat het plannen van een bezoek aan Machu Picchu en het reserveren voor velen niet direct een relaxed gebeuren is. Als het bezoeken van Machu Picchu geen absolute must is (je wereld stort niet in elkaar als je er niet geraakt), dan kan het op goed geluk naar Cusco gaan wel zo prettig zijn.
http://www.hostellima.nl/

1 like

Voor november hoef je Machu Picchu niet van te voren te boeken (alleen de inca trail zoals HendrikHerman al schrijft). Machu Picchu heeft een maximum bezoekersaantal, maar is alleen in het hoogseizoen volgeboekt. Van begin mei tot september dus van tevoren regelen, de rest van het jaar kun je gewoon naar Cusco gaan en daar je ticket regelen.

GrDonny
Proyecto Peru Spaans en vrijwilligerswerk in Cusco

1 like

Wij zijn net 3 dagen terug uit Peru en zijn in mei naar macchu pichhu geweest, (dat is natuurlijk geen november) maar we hebben 1 ne ik vergis me, 2 dagen van te voren in cusco onze tickets gekocht bij het bureau van macchu picchu (alleen wacchu picchu zat vol, maar dit vonden wij na de helse weg naar boven achteraf echt helemaal niet erg)

Trail wordt wel aangeraden van te voren te boeken.

Hoi Lonneke,

Ik zit nu net in Bolivia en heb 8 weken Peru achter de rug met Amauta. Via hunkwam ik bij het reisbureau Dos Manos terecht en zij gaven mij perfecte informatie. De Inca Trail… inderdaad, zoals men hierboven schrijft, ver van te voren boeken, toch zeker drie maanden van te voren. Ik maakte die fout en heb dus niet de Inca trail kunnen lopen tot mijn spijt. Of ik moet gewoon nog een keertje terug! :slight_smile: Dit was natuurlijk niet hun fout, maar mijn fout omdat ik me niet goed heb ingelezen. Ik ben via de Salkantay Trek gegaan wat ook zeker een mooie trek is. Machu Picchu zelf boeken kan met een aantal weken van te voren. Dan ben je zeker van de dag dat je wilt gaan!

Groetjes Sharon