We reizen 28 oktober naar Peru en komen eerst in Lima toe waar we 3 dagen verblijven. Nadien reizen we richting Arequipa om uiteindelijk 4/11 in Cuzco te belanden. We zijn van plan om de dag zelf in Cusco te blijven en de dag daarop de Valle Sagrado te doen om uiteindelijk in Aguas Calientes te overnachten om de volgende dag naar Machu Picchu te gaan. Diezelfde dag zouden we terug naar Cusco reizen en daar zouden we nog 1 volledige dag willen verblijven om nadien per touristenbus naar Puno te reizen; We regelen alles zelf maar voor de Machu Picchu heb ik wel mijn twijfel om het zelf te regelen. Onze zorg is: kunnen we in Lima als we toekomen 29 oktober een tour boeken enkel Machu Picchu met Valle sagrado en 1 nacht in Aguas Calientes voor de periode 4/11 tot 7/11. Is dit niet te laat. Vanuit België is het denk ik duurder. Zijn de peruaanse sites te vertrouwen. Via internet zouden we wel de touristenbus Cuzco Puno willen boeken alsook de bus Puno La Paz. Kan er me iemand daarop antwoorden. Het hotel in Cusco zouden we zelf doen.
November is geen hoogseizoen meer en aangezien je niet van plan bent de Inca Trail te lopen (die ver van te voren geboekt moet worden) zul je de toegang tot Machu Picchu wel direct na aankomst in Cuzco kunnen regelen. Je zou daartoe je verblijf in Lima wat kunnen inkorten en dat in Cuzco wat verlengen. Natuurlijk zijn er reisbureaus in Lima waar je een tour zou kunnen regelen, bijvoorbeeld InfoPeru (www.infoperu.com.pe), maar of dat (gezien jullie instelling om alles zelf te regelen) echt nodig is…
Dank voor je reactie.