Reisroute Peru & Bolivia

Ik ben van plan om begin september ruim 4 weken te gaan backpacken door Peru & Bolivia. I.v.m. Nu lees ik dat de weersomstandigheden in Macchu Picchu over het algemeen beter zijn in september, dan in oktober. Waardoor ik de neiging heb om gelijk vanaf Lima door naar Cuzco te gaan.

Wat is jullie advies?
Lima - Cuzco - Puno - Copacabana - La Paz - Uyuni - Arequipa - Paracas - Lima
Of juist andersom? Ik wil namelijk ook weer niet tegen de stroom reizigers in reizen omdat ik graag met anderen meereis! Tussen Lima en Cuzco wil ik met het vliegtuig doen om tijd te besparen.

En is het te doen om vanaf Uyuni door te reizen naar San Pedro de Atacama (Chili) om vanuit daar via Arica naar Arequipa te gaan?

Groetjes,
Valerie

September is een wat gunstiger maand voor Machu Picchu omdat je daarna geleidelijk aan steeds meer in het regenseizoen terechtkomt. Dat kan inderdaad een reden zijn om gelijk vanaf Lima door te gaan naar Cuzco. Je gedachte dat je niet tegen de stroom reizigers in wilt gaan spreekt mij niet zo aan. De vele Peru reizigers geraken op allerlei manieren voor een groot deel in Cuzco (en dan eventueeel verder), en ik zie weinig aanleiding om je te oriënteren op een vermeende grote stroom.
Trouwens, als je via de luchthaven van Lima gelijk doorboekt naar Cuzco, en je blijft op de luchthaven van Lima, dan zal je bijvoorbeeld daar waarschijnlijk al medereizigers aantreffen.
http://www.hostellima.nl/

Ik zou de route andersom doen, aangezien Cusco en Machu Picchu toch wel het hoogtepunt van je reis zullen zijn en die zie je best op het einde.
Als mensen starten met Machu Picchu gebeurt het wel vaker dat ze teleurgesteld zijn door wat ze nadien zullen zien.
Zoals Hendrik reeds zei, toeristen kom je overal tegen en er is niet echt sprake van een “stroom”, ze komen inderdaad van overal.

Ook is er weinig verschil qua klimaat tussen september en oktober, oktober is inderdaad dichterbij het regenseizoen maar niet dat je daar zoveel meer regen zal hebben dan in september. Ik zou het daarvoor allesinds niet laten.

Veel plezier!

Dank voor jullie info! Ik ga erover nadenken! Ik ga sowieso niet de incatrail lopen dus ben oriënterend naar een goed alternatief. Zou graag zonsopkomst bij MP willen meemaken, bezoek aan de ruïnes, zonnetempel en een mooie spot willen bezoeken waarvandaan het hele MP complex mooi te zien is.

Als je zeker wil zijn van een mooie spot te zien waarvandaan jeMachu Picchu volledig kan bewonderen, dan raad ik je sterk aan om de Wayna Picchu bij te boeken, dit kan je combineren met eender welke uitstap of trekking naar Machu Picchu, maar moet je wel ook goed van tevoren aanvragen!

Okay! Dan rest mij voor nu nog 1 vraag! Is het nodig om op voorhand al een vlucht te boeken van Cuzco naar Lima of is dat prima een aantal dagen van te voren plaatselijk te doen?

Aangezien je niet in het hoogseizoen zit is dat wel een aantal dagen van te voren ter plaatse te doen. Anderzijds, hoe langer je wacht hoe meer kans je hebt dat de goedkopere tarieven niet meer beschikbaar zijn. Ook zou je kunnen kijken naar de prijsverhouding van twee enkele en één retour.
Op die route zijn Star Peru en Peruvian Airlines het meest gunstig geprijsd.
http://www.hostellima.nl/