We hebben het plan om volgend jaar juli-augustus een rondreis te maken van 3 weken met de volgende route:
Vlucht op Lima en de volgende dag naar Cusco vliegen;
4 dagen Cusco met een 2 daagse tocht naar Machu Picchi;
Met de bus naar La Paz;
Vanuit La Paz naar Rurrenabaque en vervolgens naar Pampas of een combi met Madidi;
Een vlucht van La Paz naar Uyuni;
Vanuit Uyuni de 3 daagse tocht naar San Pedro de Atacama;
Nog 1 of 2 dagen SPdA;
Naar Santiago en vervolgens naar Amsterdam.
Vragen:
Omdat juli een drukke maand is in Cusco, moet je van tevoren alles boeken?
Ervaring met een goede reisorganisatie voor Machu Pucchi.
Heeft iemand ervaring met busmaatschappij PeruBus voor de rit naar La Paz?
De vluchten voor in Bolivia zijn die goedkoper als je die via een agent boekt?
Is Amaszonas of TAM een betrouwbare maatschappij?
Iemand in Pampas of Madidi geweest?
Wordt een combi ervan te veel dagen in de jungle?
Hoor graag tips voor hotelletjes of B&B in de plaatsen waar we komen.
Het zijn veel vragen maar alle tips zijn zeer welkom.
Ik ben vorig jaar 4 weken naar Peru en Bolivia geweest. Vanwege mijn werk ben ik ook gebonden aan de zomervakantie.
Het is niet nodig alles al vanuit Nederland te boeken. Alleen de kaarten voor Machu Picchu zou ik vastleggen.
Bustickets en hotels boek je heel makkelijk een paar dagen voor vertrek online. Bustickets kun je meestal ook nog wel de dag zelf op het station boeken.
Ook vliegtickets kun je direct bij Tam online boeken.
Mocht je eind juli/begin augustus in La Paz zijn, dan is de opening van het academisch jaar een aanrader.
Ik ben in Parque Madidi geweest en het iseen fantastische ervaring geweest voor me. En de Pampas is nog gaver met al dat Wildlife. Fantastisch gewoon!!! De vlucht van La Paz naar Rurrenabaque hebben we via www.skyscanner.nl geboekt was dat was goedkoper dan via een agent. Maar dat is een afweging die je eigenlijk ter plaatsen moet bekijken. Wij hadden Amazonas geboekt maar dat kon net zo goed TAM zijn geweest. Om het even…
Voor de pampas en NP Madidi hadden we last minute ter plekke geboekt bij MAX travel in rurrenabaque. Gaat goed en leuke gids, maar wederom dat was een persoonlijke ervaring. Maar om je vragen te beantwoorden : Ja je kan alles ter plekke boeken want er is veel aanbod. Ook in Cusco heb je veel aanbod voor Machhu Pichhu. Beetje lokaal vragen wat een goede agent is om mee in zee te gaan! Je hebt er honderduizenden bij wijze van.
In santiago heb je ECO hostel en die is top. In Uyuni en La Paz weet ik de naam niet meer van het hostel dat we hebben gehad! Maar alles is er erg goedkoop :)… O ja even terugkomend op je vraag : Wordt een combi ervan te veel dagen in de jungle? Dat ligt eraan wat je veel vind… 3 dagen 2 nachten in Jungle en evt 2 dagen 1 nacht in Pampas vind ik niet veel… Maar wij hadden tijd zat
Hoeveel dagen zijn jullie in Pampas/Madidi geweest? Had je een Engels sprekende gids (of wat daar op leek, want wij spreken geen Spaans)?
Was dat ook in augustus, en was de temperatuur goed?
Ik lees dat de vlucht naar Rurrenabaque in een klein toestel is, kan je wel al je bagage meenemen?
Hoeveel dagen zijn jullie nog in La Paz geweest? Heb je ook death road gefietst?
Wij hadden een Engels sprekende gids, hij sprak goed engels. En dat was in oktober. Het was hartsikke mooi weer in Rurrenabaque. Je kan alles meenemen in het vliegtuigje. Ik vond de reis in het vliegtuigje een beleving opzich! En de Death road was ook hartstikke leuk omdat je vanaf 4200mtr ongeveer naar 300 mtr afdaalt. De vergezichten en klimaat worden totaal anders! Super vet en voor iedereen te doen. Je bepaalt je eigen tempo. Ik houd niet van steden dus in La Pas zijn we 2 dagen geweest en naar mijn persoonlijke mening vind ik het een vieze stink stad die op hoogte is gebouwd en ik kan je er niet veel zinnigs over zeggen. Wellicht andere forumleden wel
Ik heb op de site van Max Jungle gekeken voor een combi trip naar Madidi NP en Pampas.
Hebben jullie de trip van 1 nacht Santa Rosa en 2 nachten Madidi gedaan? Aan de beschrijving te lezen lijkt het mij een super trip.
Hoe groot is de groep en moet je zelf nog slaapzak meenemen?
Er staan geen prijzen op de site, aan welk bedrag moet ik ongeveer denken?
Het fietsen van de death road is dat gevaarlijk? Ik vraag dat omdat we met onze kinderen gaan en misschien is er wel een minimum leeftijd (de jongste is 13)?
Het zal wel koud zijn in de juli/augustus om op zulke hoogte te beginnen, hoe lang doe je erover?
Correct die hadden wij gedaan. En we hadden iets van 220 euro pp voor die combi betaald. Onze groep was in totaal 5 mensen inclusief onszelf. En je kan alles huren bij Max. maar wij hadden zelf wat spul meegenomen. En gewoon onderhandelen over de prijs! De Death road kan gevaarlijk zijn,maar jullie hebben kinderen mee dus dat zal wel loslopen. Gewoon rustig aan doen dan komt dat goed. Ik weet niet of er een leeftijd aangebonden is om dat te mogen fietsen. Daar durf ik je niet over te vertellen. En bovenin de bergen is het altijd wat frisjes maar beneden daar is het tropisch dus altijd warm. Maar je zal net in het droog/nat seizoen zitten! En je moet natuurlijk een paar dagen acclimatiseren voordat je omhoog schiet. Alles rustig aan dan komt dat in orde! Ik lees dat de jongste 13 is? Ik denk dat het geen probleem moet wezen om de Deathroad te kunnen fietsen, maar pin me der niet op vast a.u.b! Achteraf had ik 2 nachten 3 dagen pampas willen doen en 2 nachten 3 dagen Jungle. net 1 dag te kort voor de Pampas. Maar dat is meer persoonlijker!
Misschien kunnen we wel een privé tour maken door Pampas en Madidi want we zijn met zijn vijven en dan kan je aangeven hoeveel dagen we in elk park willen zijn.
Kan je in Rurrenabaque ook overnachten zodat je de dag ervoor al bent?
De jungle ligt toch niet op een bepaalde hoogte zodat je daar aan moet wennen. Ik denk dat we maar 1 of 2 dagen in La Paz zijn en daarvoor zijn we in Cusco geweest dus is dat voldoende om aan de hoogte te wennen?
Is 4 dagen voldoende voor Cusco als we een 2-daagse tour naar Machu Picchu maken?
Het verschilt van persoon tot persoon hoe snel je aan de hoogte went. Ik ben heel erg langzaam daarin, zelfs na drie weken heb ik nog moeite met trekkings boven de 3500m. Terwijl ik onder de 3k nergens last van heb!
Ik ben zelf ook twee dagen in Cusco geweest. Prima om een idee van de stad te krijgen, maar er is genoeg te doen om langer te blijven.
Ik ben een Belgische wonende in Curahuasi (2u van Cusco) met mijn Peruaanse echtgenoot en cohtertje, wij hebben hier een kleine NGO en en B&B, camping. Ideaal voor ieder type reiziger! Wij bieden alternatieve maar prachtige tours aan, niets van dat massatourisme! Moest je geïnteresseerd zijn om langs te komen, neem gerust een kijkje op de website: casalenaperu.com en stuur een mailtje!
Ik heb zelf ook veel rondgereisd in Peru en Bolivia dus je kan dan ook andere vragen stellen over je reis. Wij helpen ook bij het plannen van de rest van je reis of mijn man dan ook zelf de reis begeleiden. Allemaal hoe jullie het wensen!
Laat maar weten!
Juli is inderdaad een drukke maand in Cusco, zeker als je de Inca Trail wil lopen raad ik je sterk aan dit al in december dit jaar te boeken! In januari is de Inca Trail vaak al uitverkocht tot juni, dus om zeker te zijn van je plaatsen, boek je best op tijd (6 maanden van tevoren)!
Samen met mijn Peruaanse partner hebben wij een reisbureau in Cusco, wij bieden verschillende uitstappen en trekkingen aan naar Machu Picchu, neem eens een kijkje op onze website voor de mogelijkheden en aarzel niet om ons te mailen als je meer info wenst te ontvangen!
Bedankt voor je reactie.
We zitten eraan te denken om een 2 daagse tour naar MP te maken zodat je er de tweede dag vroeg bent.
Moet je dergelijke tochten ook vroeg boeken voor de maand juli?
Kan je dergelijke tours ook zelf goed regelen?
In de Lonely Planet staat vrij uitgebreid beschreven hoe je op eigen gelegenheid naar MP kan. Maar ook als je de Inca Trail niet wilt lopen maar alleen naar MP wilt zou ik mijn kaarten vantevoren boeken. Dat hoeft beslist niet maanden vantevoren, maar wacht ook niet tot het laatste moment.
Ik wilde vorig jaar in augustus naar MP. Het lukte me toen niet om kaarten te boeken via de officiele website (storingen, problemen met betalen, slecht internet), en ineens leek alles vol te zitten! Balen als een stekken.
Uiteindelijk heb ik een 2-daagse tour geboekt (gewoon ter plekke) naar MP en de Sacred Valley. Iets duurder dan zelf doen, maar ik had tenminste een kaartje! Ik was als één van de eerste in MP, en dat was heel bijzonder.
Wil je niet vroeg je bed uit maar wel rust in MP, dan kun je ook er voor kiezen om wat langer te blijven dan de massa. Na ongeveer 14.00 zijn de meeste dagjesmensen weer weg, dus als je de trein van 18.00 uur richting Cuzco boekt heb je tijd om in alle rust dingen te zien.
De tweedaagse trip naar Machu Picchu hoeft niet zoveel op voorhand geboekt te worden maar wij raden toch aan om dit minstens een 2 weken voor de gewenste vertredatum te doen! Dit omdat we merken dat steeds vaker en sneller (en zeker in het hoogseizoen mei - augustus) de treintickets uitverkocht raken. Als je ook de berg Wayna Picchu of de andere berg " Montaña" wil beklimmen moet je die wel vroeger boeken, minstens 6 weken voor de gewenste vertrekdatum! Er mogen dagelijks maar een beperkt aantal personen deze bergen beklimmen en ook die tickets geraken steeds vaker en sneller uitverkocht. Je hoort het al, hoe vroeger je boekt, hoe beter eigenlijk.
Het is dus ook moeilijk om op eigen houtje ter plaatse zo’n tweedaagse uitstap uit te stippelen, ik raad je sterk aan dit met een organisatie te boeken voor een fijne ervaring.
Zo moeilijk is het dus niet… En je hoeft het niet ter plaatste pas te doen, maar je kan ook zelf treintickets en entreetickets voor MP vanuit NL boeken.
Als je de taal niet spreekt (én dan nog) is het in mijn ogen niet evident om zo’n 2 daagse excursie zelf te regelen. Het is meer dan je treintickets en ingangstickets alleen. Maar daarom is het niet onmogelijk natuurlijk!
Wij werken samen met verschillende organisaties en zien het vaker fout lopen bij mensen die het toch zelf willen regelen maar goed! Ik geef maar tips Voor een zorgeloze en fijne ervaring (die daarom niet zoveel duurder is) raad ik aan om het via een organisatie te boeken. Maar aan jullie de keuze natuurlijk!
Ik heb een 2-daagse excursie naar MP gezien die ons wel leuk lijkt.
Een combinatie van één dag heilige vallei, overnachting in Aguas Calientes en de volgende dag MP.
De kosten hiervoor zijn € 240 (excl lunch en diner eerste en tweede dag) .
Is dit een reëel bedrag of betalen we dan de hoofdprijs.