In juni ga ik voor 6 weken naar Peru en Bolivia. Van Lima ga ik naar Cusco en van hier uit wil ik MP bezoeken met de 4 daagse tocht. Kan iemend mij vertellen hoe lang je er ongeveer de tijd voor moet nemen om te wennen aan de hoogte alvorens aan deze wandel tocht te beginnen.
Zijn er ook nog suggesties voor een betrouwbaar reis bureau die trekkings naar MP organiseert
ik was in september in peru. We reisden met KRISKRAS, belgisch begeleide jongerenreizen.
En de Trekking naar Machu Picchu deden we met VICKY TOURS.
Deze is terug te vinden op PLAZA DES ARMAS in Cusco.
Alles was dik in orde… en je hebt ook keuze in hoeveel dagen je in Machu Picchu geraakt. Wij kozen voor een trektocht van 4 dagen: de SALKANTAY-trekking.
je vertrekt in mollepata en komt aan in soraypampa. Daar is het 'snachts ijzig koud… voorzie u van ne goeien slaapzak want slapen gebeurt in tenten.
Naarmate je dichter bij machu picchu komt, gaat het klimaat over naar jungle… dus warmer en warmer… en de natuur is prachtig!
de 4de dag van de trekking van ik de zwaarste. dan loop je een ganse dag over treinbils om zo in aguas calientes aan te komen.
De volgende dag nemen ze je dan mee naar machu picchu, waar je kunt genieten van een super uitzicht als je de Wayna Picchu beklimt.
Over hoelang het duurt om te wennen aan de hoogte, kan ik je niet echt helpen… we zijn pas op het einde van onze reis naar cusco afgereisd…
we deden wel al na 5 dagen in Peru de COLCA CANYON-trekking, en iedereen was eigenlijk al heel goed gewend aan de hoogte…
hmmm… Ik kreeg de volgende site aangeraden; exploreperu.nl
Hierop staat dat alleen de eerste en laatste paar dagen van Mei de incatrail kan worden gelopen, omdat de andere dagen al helemaal zijn volgeboekt… Weet iemand dit te bevestigen… Weet niet zo goed what to do now, want als ik vanaf nederland wil reserveren, bij welke maatschappij dan??
Dat ligt er heel erg aan. Sommige mensen zijn gevoeliger voor de hoogte dan anderen.
Ik zit momenteel al een maand in Cusco, heb net vorige week Salcantay gelopen (alternatieve Inca Trail), en heb twee keer hoogteziekte opgelopen. Meeste mensen die ik hier gesproken heb hebben nauwelijks last gehad van de hoogte (meteen binnengevlogen in Lima en de ochtendvlucht naar Cuzco), ikzelf heb drie dagen niet kunnen slapen/eten.
Denk dat over het algemeen 2/3 dagen geld om te acclimatiseren.
Ikzelf heb Salcantay gelopen, 5 dagen (trek kan ook in 6/7 dagen), kan deze erg aanraden. Ben via een trekking-bureau naast Plaza de Armas gegaan, 155 dollar all inclusive (incl ISIC card, zonder 175). Naam was iets van inka … maar weet het niet zeker.
Dus het is nog mogelijk ter plaatse te boeken in Cuzco? Want ook ik had al gehoord dat alles voor de zomervakantie volgeboekt zou zijn. (ikzelf ga in juli naar Ecuador en in augustus naar Peru en zou ook héél graag machu picchu bezoeken!)
En weet er iemand meer over het transport van Lima naar Cuzco? Ik zou graag een binnenlandse vlucht nemen, maar weet niet goed waar deze te boeken en hoeveel deze kost. Ik vermoed dat je deze ook best vooraf boekt?
Ik heb de Inca Trail geboekt via het reisbureau Dos Manos, dat is een reisbureau in Cusco met o.a. Nederlands-sprekende medewerkers. Ik moet nog gaan, dus ik kan nog niets vertellen over mijn ervaringen. Tot nu toe was het reisbureau via de mail heel behulpzaam.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal dan ook nog eens verder online zoeken om machu picchu te boeken, hopelijk vinden we nog een plaatsje…
En waarom we niet met de bus gaan? Een vriendin (die ook naar Peru gaat) vertelde me dat de bus Lima-Cuzco (die in mijn reisgids zelfs niet instaat) via Arequipa rijdt, een hele omweg dus waardoor je superlang onderweg bent…
Maar het blijft wel een optie als we geen vlucht meer kunnen boeken…