Peru combineren met Bolivia?

Goede morgen,

Wij zijn voor onze volgende reis inspiratie aan het opdoen. Het lijkt ons geweldig om naar Peru te gaan! Ons hoofddoel word Machu Picchu.

De stad Cusco is ook een geweldige ervaring, heb ik gehoord.

Onze verwachting is dat we ongeveer 3 weken / 4 weken gaan rondtrekken
Nu is mijn vraag: Kun je in 3/4 weken Peru zien (de hoogtepunten) of hou je tijd over zodat we nog bijvoorbeeld naar Bolivia kunnen?
Vraag twee: kun je makkelijk in Bolivia komen vanaf Peru. Ook in Bolivia zouden we dan de hoogtepunten willen zien, zoals: Salar de Uyuni en Madadi national park.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook nog niet echt heb rond gekeken op internet, ik heb ook geen idee wat de reisafstanden worden.

Ik hoop dat jullie ons wat opheldering kunnen geven.

Johan en Else

Sent from my iPad using Wereldwijzer mobile app

Dat is te doen en ik kan je het je aanraden. Wel zul je dan alleen de hoogtepunten zien en in een redelijk tempo moeten reizen. Ik ben een maand geweest en ik had nog een stukje Chili meegepakt.

IK heb veel met nachtbussen gereisd, hierdoor verplaats je je terwijl je slaapt.

Dit was mijn route, ik sliep 1, 2 of 3 nachten op dezelfde plek. De vlucht naar Puerto Maldonado had ik van te voren online geboekt bij Star Peru en de vlucht naar Sucre had ik ter plekke geboekt. Lima zou ik skippen, vond ik niks aan, La Paz vond ik dan wel weer verrassend leuk!

Lima - direct een vlucht naar Puerto Maldonado
Tour Sandoval lake
Puerto Maldonado nachtbus naar Cusco
Cusco + Sacred valley en Machu Picchu
Nachtbus Copacabana
La Paz
vlucht naar Sucre
Potosi
Uyuni 3 daagse tour met eindbestemming San pedro de Atacama
San Pedro de atacama naar Arrequipa met de nachtbus en overstappen bij de grens
Arrequipa
Colca Canyon 2 daagse tour
Huacachina
Tour isla Balestas
Lima

Mijn hoogtepunten:
Uyuni
Machu Picchu
Sacred valley (ollantaytambo, Pisak)
Sandoval lake (veel dieren gezien, leuke gids)
Colca Canyon

Ik had overigens weinig last van de hoogte, soms wat moeite met ademen en wat hoofdpijn. Het is me goed meegevallen! Wel veel drinken! En in Bolivia had ik coca bladeren gekocht om op te kauwen, coca snoepjes en coca thee dronk ik ook veel. Ik vond dat dat best goed hielp.

hier vind je meer info;