Planning reis naar Peru

Goede avond,

Wij willen rond Juni/Juli een reis gaan maken naar Peru.
Nu hebben wij de bezienswaardigheden op een rijtje gezet, we zouden graag 3/3,5 week willen reizen.

Machu Picchu
Sacsayhuaman
Moray
Arequipa
Colca canyon
Nazca
Huacachina
Vinicunca

Is dit te realiseren in 1,5 week? Of hebben we 3 weken nodig om deze bezienswaardigheden te zien en te acclimatiseren?
We zijn vlotte kijkers maar we kunnen niks doen tegen bijvoorbeeld hoogteziekte

Ik (Johan) zou ook heel graag nog een groot deel van Bolivia willen zien.

Uyuni
Tiwanaku
Laguna Verde
En één van de nationale parken te bezoeken.

Kunnen we dit in de reis erbij plannen? Of raden jullie dit af? Omdat we in deze weken zat hebben voor Peru.

We hopen op reactie
Johan en Else

Sent from my iPad using Wereldwijzer mobile app

​Beste Johan,

Het deel dat je in Peru wil zien kan zeker op drie weken. Bolivie erbij is wel haalbaar, maar dan ga je moeten rushen van de ene plaats naar de andere.
De vraag is dan of je ook kan genieten van de reis. Want backpacken aan een snel tempo is vermoeiend. Pas op, ik heb enkele jaren terug op twee weken tijd ook het zuiden van Peru gezien, La Paz en Uyuni inclusief. Dus het is mogelijk, als je snel van het ene naar het andere reist. Persoonlijk had ik een pracht van een reis!

Ik zou aanraden van Lima meteen naar Ica en Huacachina te reizen. Vandaar naar Nasca.
En dan zou het snelste zijn om de bus door te nemen naar Arequipa.
Daar de Colca Canyon bezoeken en vanuit Chivay doorreizen naar Cusco.

Vanuit Cusco kan je rechtstreeks een bus nemen naar La Paz en van daaruit doorreizen naar Uyuni rechtstreeks.

Het zou dus wel moeten lukken mits een strakke planning. Voor Peru zal je eerder twee weken moeten tellen, Bolivie moet wel op een 1 - 1.5 week lukken.

Veel plezier!

Goede avond!

Hartelijk bedankt voor uw reactie, wij zijn wel aardige door reizigers en vinden het niet erg om van plaats naar plaats te reizen.

Wij gaan een mooie strakke planning maken en die zetten we wel weer op het forum!

Ook mooi dat je in Cusco een bus hebt die naar Bolivia toe gaat.

Weet u misschien of er bezienswaardigheden bij Bolivia zijn vergeten?

Groeten Johan en Else

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Geen dank!

Sucre staat bekend als de witte stad van Bolivie, ik vond dit wel niet zo de moeite.

Potosi is nog een stadje tussen La Paz en Uyuni, daar zijn de mijnen een populaire bezienswaardigheid!
Zelf ben ik er niet geweest.

Dichtbij La Paz is ook nog een stukje Amazone dat erg mooi zou zijn (Rurenabaque). Maar vrees dat jullie daar niet genoeg tijd voor zullen hebben!

De vierdaagse trek door Uyuni is absoluut de topper natuurlijk, die mag je niet overslaan :slight_smile:

Veel plezier!

Goede avond,

We hebben een beetje gepuzzeld met een voorgenomen planning. Nu we zo aan het kijken zijn, de afstanden en Peru zijn relatief groot is deze planning dan haalbaar?

16 juni - Amsterdam - Quito
17 juni - Quito
18 juni - Quito - Cotopaxi
19 juni - Quito
20 juni - Banos - Waterval
21 juni - Banos - Quilotoa
22 juni - Banos
23 juni - Banos - Quito - Lima

24 juni - Lima
25 juni - Ica - Huacachina
26 juni -
27 juni - Arequipa
28 juni - Arequipa - Colca Canyon
29 juni - Arequipa
30 juni - Cuzco
01 juli - Cuzco - regenboog berg
02 juli - Cuzco - Moray
03 juli - Cuzco
04 juli - Cuzco Machu Pichu
05 juli - Cuzco - Lima
06 juli - Lima - Amsterdam

Tussen Ica en Huacachina, is nog een vakje leeg. Eigenlijk zouden we hier nog een kleine stop willen maken.
Omdat nogmaals, de afstanden groot lijken op Google maps.

Maar de grootste vraag is, hebben we deze planning goed voor elkaar of zouden jullie toch het anders aanpakken?

Groeten Johan en Else

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums