Vier weken Peru en Bolivia!

Hallo :slight_smile:

in oktober en november van dit jaar gaan een vriendin en ik naar Peru.
We vliegen op 28 oktober naar Lima en vertrekken ook weer vanaf hetzelfde vliegveld op 25 november.
We hebben dus vier weken om Peru en Bolivia te bezoeken/ontdekken.
Op dit moment staat alleen de vliegreis vast.
We hebben dus niet georganiseerd geboekt en gaan zelf alles regelen en uitzoeken de komende weken.
In eerste instantie wilden we drie weken naar Peru maar uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om vier weken te gaan en zodoende ook wat tijd voor Bolivia te hebben.

We moeten nog gaan bepalen wat we willen zien en in welke volgorde.
Nu zal dit ongetwijfeld door meer personen al gedaan zijn en aan die personen willen we raad vragen.
Ik heb van dit forum al wat topics gelezen en daaruit wat locaties opgeschreven.

Wat we al weten: We willen sowieso de vierdaagse Inca trail gaan lopen. Daarvoor is Peru het reisdoel geworden.
Ik lees hier vooral dat je dat bij voorkeur op het eind van de reis doet.
We proberen verder de kosten zo laag mogelijk te houden. Zullen dus met de bus gaan reizen en slapen in hostels.
Excursies willen we wel doen. Ik zou graag wat jungle zien en ergens de rivier opgaan (Tambopata?).
Verder de zoutvlakte in Bolivia, Titicaca meer. Of we de Nazca lijnen willen zien van boven zal aan de prijzen liggen.

Maar wat zijn de highlights en wat is een mooie en efficiënte route om in vier weken tijd in Peru en Bolivia die highlights aan elkaar te rijgen?

Om de Inca trail te boeken zijn we dus wel genoodzaakt om een reisschema op te stellen wat vrij strikt is omdat we daarvoor op de juiste dagen in Cusco aanwezig moeten zijn. We zullen dus zo’n beetje per dag moeten weten wat we gaan doen.
Dit is niet ideaal maar in dit geval wel noodzakelijk denk ik. Of iemand moet hier een ander goed idee/alternatief voor hebben.

Ik hoor het graag! :slight_smile:

B.v.d.
Ab.

In dat geval zou ik MP vrij aan het begin doen. Je zou Lima-jungle-cusco-mp-puno-la paz-uyuni-(evt via san pedro in chili) kunnen doen of terug naar la paz en dan arequipa en nazca en lima kunnen doen. Je hebt dan een klein stukje dubbel. San Pedro in Chili lijkt mij super leuk, vandaar dat ik deze in mijn reis meeneem en geen stukken dubbel hoef te reizen maar dat ligt aan jullie idee en planning. Ik ga in mei dus kan je vanaf juni meer tips geven.

Hallo Ab,

Vanwege het wennen aan hoogte, maar ook aan het andere klimaat en andere eten is het inderdaad handig om de Inca Trail aan het einde te doen. Dan heb je minder kans op ziek zijn. Aan de andere kant heb je dichterbij december meer kans op regen, dus zou je om die reden de Inca Trail juist aan het begin willen plannen. Neem in ieder geval minstens 2 volle dagen in Cusco om te acclimatiseren. Je zou bijvoorbeeld van Lima naar Arequipa kunnen reizen om daar alvast wat aan de hoogte te wennen en daarna naar Cusco. Van Cusco reis je naar Puno en het titicacameer en vanuit daar Bolivia in.

Groetjes, Marit

Wanneer je Machu Picchu aan het begin van je reis wilt doen zou ik beginnen bij Puerto Maldonado/Tambopata. Dit is namelijk op zeeniveau en zo kun je een beetje wennen aan het tijdsverschil en je jetlag uitslapen. Daarna doorreizen naar Cusco en de inca trail lopen.
Op t einde van de reis is natuurlijk ook handig. Dan ben je al aan de hoogtes gewend. Maar je moet dan wel zorgen dat je op tijd weer in Cusco bent zodat je de tour iet mist.

Ik ben zelf ook een maand in Peru, Bolivia en een heel klein stukje van Noord Chili geweest. Je kunt hierover lezen op mijn website.

Highlights: Cusco en omgeving, Titicaca meer, (isla del sol), La Paz, Sucre, Potosi, Uyuni, (als je dropoff in San pedro de atacama doet, dan hoef je geen backptracking te doen, maar dit zul je al wel ergens gelezen hebben in de topics die ik heb geschreven) Arequipa met uitstap naar Colca canyon, Huacachina, Lima.

Daarbij vond ik Uyuni, het Titicaca meer, Colca Canyon, Uyuni en natuurlijk Cusco en omstreken het mooist. La Paz vond ik verrassend leuk, maar Lima vond ik echt niks aan.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=190126&p=1122580#post1122580

Lees dit topic! Hier heb ik uitgebreide informatie beschreven!

Dank voor de antwoorden tot nu toe! :slight_smile:

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hallo,

Je hebt de incatrail toch al geboekt hoop ik? Want dat is 9 maand op voorhand al uitverkocht.

Wat voor ons de hoogtepunten waren van Peru/Bolivië

• Machu Picchu uiteraard :slight_smile:
  • De Colca Canyon en Arequipa
  • Gaan Sandboarden in Huacachina is heel gaaf!
  • Nazca. Let wel op want als je zo’n vliegtuig wil nemen, heeft dat alleen zin als je er echt tegen kan :). Wij waren alle 4 ziek tot en met en hebben bijna geen lijnen gezien! Vanop de grond kan je niets zien dus het is alles of niets.
  • De zoutvlaktes in Bolivië –> Doe de tour vanuit Tupiza!!
  • Het Titicaca meer: doe de Boliviaanse kant met Isla del Sol, is veel mooier en minder toeristischer dan de Peruaanse kant. Die vonden wij echt vreselijk lelijk, vuil en toeristisch uitgebuit.

Een Logische route zou denk ik zijn: Lima - Huacachina - Nazca - Arequipa (met Colca Canyon) - Cusco & Machu Picchu - Titicaca meer - La Paz - Sucre -Potosí - Tupiza (vandaaruit Salar de Uyuni) en dan terugkeren naar Lima. Dan heb je volgens mij de hoogtepunten van elk land mee!

Veel plezier alvast!
Silke

www.reisjemee.com