Ik heb paar vraagjes, ik hoop dat jullie me kunnen helpen… waar vlieg ik op voor deze twee landen?! Is Lima het slimst? Of… En dan Peru door naar Bolivia en weer terug naar Lima of is dit juist niet slim?! Hoe hebbrn jullie dit gedaan?
ik wil MP trail lopen… Welke organisatie is hiervoor betrouwbaar en goed? ik begreep ook dat ik het beste aan t begin van mn reis de trail kan lopen dan… Hoeveel dagen heb ik dan nodig om naar het stadje te komen vanwaar de walk is?!
Lima is een grote hub met goedkopere vluchten dan bijvoorbeeld La Paz of Santa Cruz. Er gaan rechstreekse vluchten dagelijks naar Lima. Je kunt dan altijd nog een vlucht nemen of met de bus reizen.
De meeste MP trails vertrekken vanuit Cusco. Je wordt dan opgehaald en afgezet op het punt waar de trail begint. Je loopt dan rechtstreeks naar MP toe. Bij de originele Inca trail loop je rechtstreeks naar Mp zelf. Bij andere trail loop je naar Aguas Caliente en ga je de volgende dag (lopend of met een busje) naar MP. Inca tral is geloof ik 4 dagen en dan nog 1 dag Mp. Salkantay trail is alweer 7 dagen en er zijn ook mini MP trails van 2 dagen. Of een adventure trail van 4 dagen. De mogelijkheden zijn legio afhankelijk wat je zoekt en hoe vroeg je kunt boeken.
Volgens mij maakt het niet uit of je MP aan het begin of het eind van je reis boekt. Als je echt een vaste datum hebt voor de inca trail kan het handig zijn om daarmee te starten maar je kunt ook aan het einde gaan en in Cusco rondshoppen voor de mogelijkheden van het lopen van andere trails.
Ik bewaar Mp voor het laatste maar ga gewoon met de trein.
Samen met mijn Peruviaanse partner run ik een reisbureau in Cusco.
Wij bieden onder andere verschillende trekkingen aan naar Machu Picchu. Ik las het bericht hier en wou enkele dingen rechtzetten:
De Inca Trail duurt vier dagen, waarop je op de laatste dag Machu Picchu bezoekt. Deze trekking moet je minstens 4 a 6 maanden van tevoren boeken.
Nu zijn bijvoorbeeld mei - juni - juli - augustus al helemaal uitverkocht!
De andere trails kan je later boeken. De Salkantay trekking duurt 5 dagen in plaats van 7 dagen. En er zijn nog andere trails van vier dagen en eventueel 2 dagen. Hoewel ik die korte trails wat te kort vind.
Naar Lima vliegen is inderdaad altijd het goedkoopste! Met de bus geraak je gemakkelijk tot in Bolivië (met enkele tussenstops) en daar kan je dan het vliegtuig terugnemen naar Lima.