Rondreis Peru-Bolivia

Hola!

In de gote vakantie vertrekken we met een groep van vier voor een maand met de rugzak door Peru en Bolivia. Het is onze eerste grote rondreis en ik wou eens horen of jullie aanvullingen/opmerkingen/bedenkingen hadden op onze planning, bijvoorbeed: plaatsen waar we beter langer of minder lang bijven of plaatsen die we vergeten (dacht zelf aan arequipa maar hebben we daar mss nog wel de tijd voor als je de planning bekijkt), naar eigen ervaringen, tips in het algemeen,…

We reizen van 18/7 t.e.m. 18/8

18/7: we komen aan 's avonds aan in Lima
19/7: vertrekken met bus naar cusco in de vroege avond
20/7: we komen aan in cusco rond 15u
21/7: cusco
22/7: cusco
23/7: trein naar aguas calientes
24/7: Machu pichu + trein terug naar cusco
25/7: vertrekken met bus naar copacabana rond 10u met halte in puno van 3u om de oeros-eilanden te bezichtigen
26/7: copacabana
27/7: copacabana + isla del sol
28/7: copacabana
29/7: vertrekken met ochtendbus naar La paz om daar over te stappen op verbinding naar Uyuni
30/7: uyuni
31/7-1/8-2/8-3/8: touren met jeep op zoutvlakte
4/8: 's morgens bus van uyuni naar potosi
5/8: zilvermijnen potosi bezoeken + 's avonds (vroege avond) doorreizen naar sucre
6/8: sucre (daar nationale feestdag vieren)
7/8: sucre + nachtbus naar cochabamba
8/8: cochabamba
9/8-10/8-11/8-12/8: 3 à 4 daagse trektocht door jungle of rand jungle (zouden er mss een week jungle van maken en dan is het tot 15/8, anders hebben we nog een aantal dagen over)
16/8: met bus van cochabamba naar la paz waar we 's avonds aankomen
17/8: met vliegtuig van la paz naar lima
18/8: vliegtuig Lima - Brussel

Dus laat jullie bevindingen, tips,… maar de vrije loop :slight_smile:
Alvast bedankt!

Tip la paz: Death road en top chacaltaya 5300 m!
Copacabana 1 dag minder

La Paz is ook een leuke stad om te chillen en de markten te bekijken. Ik zou ook zeker een dag minder naar Copacabana te gaan.
De Uros eilanden zijn wl leuk om te zien, maar het is wel heeeeel erg toeristisch.
Cusco is een leuke stad om te verblijven. Uyuni is echt een must-see! Het kan er wel erg koud zijn. Ik zou een warme slaapzak meenemen.
persoonlijk lijkt 3 a 4 daagse trektocht door de jungle mee dan genoeg. Ik zou de andere dagen gebruiken om La Paz te verkennen. Deathroad en Chacaltaya zijn zeker ook aanraders!

heel veel plezier bij de voorbereidingen van jullie gave reis!!

Ik zou ook de Urus eilanden overslaan, óf ze bezoeken in combinatie met de eilanden Amantani/Taquile, als 2-daagse trip inclusief overnachting bij een familie aldaar. In dat geval zou ik niet naar Isla del Sol gaan, en gewoon een dagje in Copacabana blijven.

Welk jungle gebied willen jullie vanuit Cochabamba bezoeken? Ik ben wel in de stad geweest maar heb in de omgeving verder niets gedaan. Vanuit La Paz de deathroad is zeker een aanrader. Ook kun je vanuit La Paz een (relatief goedkope) Amazonetrip naar de Pampas boeken, dan vlieg je naar Rurrenabaque. Erg leuk en je ziet veel dieren (in tegenstelling tot in puur regenwoud).

Succes!

Hoi yevus,

Ik wil aankomende september ook naar peru(eerst taalcursus 4 weken in cusco en daarna 4 weken vrijwilligerswerk ook in cusco) en daarna door naar bolivia, ongeveer 4 weekjes rondreis maken met me vriend.
Heb je je route hetzelfde gehouden?
Was het te doen?
Heb je alles vooraf gepland en vastgelegd?
Is het een aanrader dezelfde route te nemen?
Heb je tips?

Bedankt!!

Via Wereldwijzer app

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik er was maar hierbij mijn advies:

• vlieg van Lima naar Cusco ipv busrit
  • idd minder tijd in copacabana. Gebruik het alleen als overnachtingsplaats en uitvalsbasis voor het meer. Het dorpje zelf is klein en niet veel aan.
  • Die drijvende eilanden waren toen al heel toeristisch en bovendien een beetje nep. Niet dat de eilanden nep zijn, maar blijkbaar woonde dat volk al enkele jaren/decennia niet meer op die eilanden en zijn ze voor de toeristen weer opgebouwd. Ik heb een dagtrekking gedaan op Isla Del Sol (vanuit Copacabana). We zijn laat in de middag op het eiland aangekomen, hebben daar geslapen en zijn de volgende dag het hele eiland heen en weer gelopen. Was best zwaar maar zeker een aanrader.
  • probeer het Uyuni verhaal vanuit Tupiza te doen. Dat is een stukje verder naar het zuiden maar zeker de moeite waard. Daarnaast moet je eigenlijk ook de trip uitbreiden met de oversteek naar Chili (San Pedro de Atacama). Dan krijgt je echt nog een paar kersen op de taart meer. Onbeschrijflijk hoe mooi. Je kunt dan weer via Arica, Ica, Nazca terug Peru in.