Machu Picchu

Hallo allemaal!
Wij zijn bezig met onze rondreis door Zuid-Amerika en willen graag in juni naar de Machu Picchu. We weten dat de ´echte incatrail´ niet meer beschikbaar is en we zijn nu op zoek naar andere mogelijkheden.
Heeft iemand tips?
We zijn geen echte hikers, we hebben bijvoorbeeld sites gevonden waar je gedeeltelijk of helemaal met trein/bus gaat. Weten jullie of het mogelijk is om dit in Cusco terplekke te boeken of dat we ook dit vooraf moeten regelen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!

Groetjes,
Carmen en Rianne

Hoi, normaal gesproken hoef je het niet van tevoren te regelen als je niet de klassieke inca trail gaat lopen, maar in juni en juli zeker wel! Het is dan hoogseizoen en omdat er een gelimiteerd aantal mensen per dag in Machu Picchu wordt toegelaten moet je dat wel vantevoren regelen. Je kunt met de trein gaan of eventueel met de bus. Je zou ook de inca jungle trek kunnen doen, een eenvoudige trekking die bus/fietsen/lopen combineert om bij machu picchu te komen.

GrDonny
Proyecto Peru

Hoi Carmen en Rianne,

Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat jullie willen doen. Als jullie niet houden van hiken zou ik de Incatrail sowieso niet in overweging nemen. Het is duur en je bent vier dagen lang aan het hiken.
Wij hebben afgelopen januari de Inca Jungle Trail gedaan via Reserv Cusco. Dit hebben we ter plekke geboekt bij Arturo zelf, twee dagen voordat we vertrokken. Hij heeft ook de toegang tot de Machu Picchu en zelfs de Huaynapicchu geregeld op die termijn, alsook de treinreis terug. We waren met z’n vieren, met één gids. De eerste dag is bergaf fietsen, de tweede dag hiken, de derde dag hiken en evt een zipline (aanrader!! en je hoeft een halve dag minder te hiken) en de vierde dag klim je naar de Machu Picchu. Dit stuk is ook met de bus te doen (maar zonde van de gemiste ervaring). 's Avonds heb je dan een trein en bus terug naar Cusco. Het voordeel van deze trail is dat je in fijne accommodaties verblijft en je niet veel bagage en geen eten hoeft mee te nemen. De maaltijden zijn heel goed. Maar goed, dit was in het laagseizoen. Ik weet niet hoe ver van tevoren je erbij moet zijn in juni/juli.
Ik zou je aanraden contact op te nemen met Arturo van Reserv. Cusco via http://www.reserv-cusco-peru.com/. Daar kunnen jullie zijn contactgegevens vinden. Offline heeft hij alles goed geregeld. Online weet ik niet hoe snel hij is, maar het is het proberen waard. Hij kan je vast ook meer vertellen over andere mogelijkheden om bij de ruïnes te komen.
Als jullie gewoon gezond zijn zou ik aanraden deze trail te doen. Er wordt goed voor je gezorgd en als je de laatste dag echt kapot bent kun je altijd nog de bus nemen omhoog. Lees onze ervaring op Veni Vidi Scripsi: Inca Jungle Trail.

Succes en geniet van jullie reis.
Groetjes, Carin

Hallo

In mei gaan wij naar Macchu Picchu.
Wij hebben ons laten begeleiden door een Belg die in Lima woont en die ons via de alternatieve reismarkt in Brugge werd aangeprezen.
Zijn naam Jean Paul Hemelaer
jperutravels@yahoo.com

Je kan een offerte laten maken. Voor ons was het interessant. Hij heeft ook onze hostal geregeld zodat we aan de start van onze reis een beetje op temperatuur kunnen komen voor de grote trek naar Bolivië.
groten
Lut

Hallo,

Wij hebben de Lares trek gedaan. Was ook super en geen enkele andere toerist gezien. Je komt veel in contact met de lokale bevolking en ziet het echte dagelijkse leven. De omgeving was ook echt geweldig. De Lares trek duurt 4 dagen, de laatste dag bereik je de Machu Picchu. De 3e dag ga je met de trein naar Aguas Calientes en dan de volgende ochtend heel vroeg naar Machu Picchu. Waarschijnlijk kun je de Lares trek daar nog boeken, want is minder toeristisch. Wij zijn ook niet echte hikers (nooit eerder gedaan) maar het was goed te doen. Hopelijk kunnen jullie nog iets leuks vinden. Hele fijne reis nog gewenst!

Groetjes Astrid

Wij zijn afgelopen oktober geweest, vrienden van ons hebben hem gelopen en wij hebben de 2 daagse gedaan en deze was ondanks de regen ook heel erg mooi en je slaapt gewoon in een hotel. Wij hebben de reis geboekt via een buro in Cuzco
Destinos Turisticos <destinos@travelagencyperu.com> Etiene is een hollander die daar dit burootje beheerd. Hij heeft ons fantastisch geholpen en ideetjes aan gedaan. Het buro heeft een eigen site http://www.reisbureauperu.com/over-destinos-turisticos.html.
Wensen jullie een hele mooie reis, Jos>>>

Ik twijfel nog tussen de 2 of 4 dagen. Ik ben al eerder in Peru geweest en dat lopen op grote hoogte viel erg tegen
Had vaak geen adem meer na een trapje van 30 treden… dus 4 dagen klimmen, ik zie er tegenop.

Iemand die 4 daagse al gedaan hier?