Welke trekking voor mij geschikt?

Hallo Peru-kenners,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
Ik ben volgend jaar eind maart in peru en ik wil graag vanuit Cusco een korte trekking doen naar Machu Picchu. Ik heb over een aantal trekkings gelezen, vele lijken me mooi maar volgens mij is de inca trail de enige die 's ochtends via de zonneport naar machu Picchu gaat? Ergens lijkt het mij een beetje jammer als je na 2 dagen wandelen bij het eindpunt komt met de bus of valt dat mee?

Mijn probleem is dat ik niet 100% gezond ben. Ik heb een lichte vorm van reuma. Ik ben op zich fit maar 3 zware dagen wandelen, zelfs met drager is iets te veel. Wat denken jullie dat een handige trek is? Ik wil het liefste 3 dagen (3e dag machu picchu) maar 2 of 4 kan ook.

Kunnen jullie ook ook aangeven hoe het koud is het dan ongeveer is overdag en 's nachts? En klopt het dat het redelijk droog is? (al weet je het nooit met het weer natuurlijk). En moet je ook eind maart ver van te
voren reserveren?

Zo dat zijn heel wat vragen. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Vind het lastig inschatten, wat jij met je reuma kunt. Ik kan je alleen vertellen welke trekking wij hebben gedaan: de inca jungle trail. Dit is een 4-daagse tocht, een wat minder zware, dus misschien voor jou goed te doen. Je slaapt niet in tenten, maar in simpele maar prima onderkomens. Een gids gaat met de groep mee.
De eerste dag is met de bus richting de bergpas Abra Malaga. Vanaf daar ga je met een mountainbike een paar uur berg af, dus dat is qua zaarte goed te erg. Echt gaaf om de berg zo hard af te suizen. Dag 2 is een pittige wandeldag door prachtige natuur. Dag 3 is wat minder zwaar (iets minder omhoog en omlaag) en loop je naar Agua Calientes. De volgende dag neem je 's morgens of de steile trappen naar Machu Pichu lopen (ik geloof iets van ene uur lang in het donker trappen in de steile berghelling lopen) of je neemt de bus die het in enkele minuten aflegt. Je komt niet door de zonnepoort, maar daar kun je vanaf Machu Pichu prima heenlopen.

De Inca jungle trail is inderdaad de minst zware tour om te doen naar Machu Picchu en gewoon erg leuk. Je kunt deze tour ook in 3 dagen doen. Je slaat dan de zwaardere dag 2 over en doet dat stuk met de taxi. Ideaal als je naar Machu Picchu wilt en niet met de trein wilt gaan.

Groeten,
Donny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

er zijn indd veel meer trips. als je op killroy.nl kijkt, bij de brochures, zie je een aantal verschilldende trips…, van 1 dag tot, 4 tot 8 dagen…

Allemaal alvast bedankt! De Jungle inca trail klinkt goed. Zeker de 3 daagse moet mij wel lukken. Waar hebben jullie deze trek geboekt en hoeveel er voor betaald als ik vragen mag. Ik zag hem net op internet via google maar die kostte daar ook 360$ is dat een normale prijs?

Wederom dank!

Hoi,

Ik weet de precieze prijs niet meer, maar het mag nooit meer dan $ 200 kosten. Als je via internet niets kan vinden kun je altijd nog ter plekke in Cusco boeken. Kan last minute.

GrDonny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

Hallo,

Bezoek onze website eens voor diverse Trail en Hikings in Peru. Voor meer informatie kunt u altijd kontakt met ons opnemen. www.olimpiatoursperu.nl