Peru Trails

Dag allemaal,

In februari heb ik een reis naar Peru en Bolivië gepland en hierbij kijk ik voornamelijk uit naar een meerdaagse trail in Peru. Ik heb oa. gehoord dat de inca trail wel de moeite is maar dat er ook alternatieve routes zijn.

Hebben jullie ervaring met meerdaagse trails (3 tot 5 dagen) en zoja:

• welke trail?
  • waar (goedkoopste) boeken?
  • waarmee rekening houden?

De trail mag best avontuurlijk en zwaar zijn.

Groetjes,
Tom

Ik geloof weleens gelezen te hebben dat in feb. Machu Picchu dicht is ofzo? Moet je even nazoeken. Incatrail moet je lang vt voren boeken.
Heb zelf Salkantay gedaan. En vanaf Huaraz zijn er ook prachtige tochten!

Hoi,

De Inca Trail is gesloten in februari, maar verder kan je dan wel alle alternatieve routes doen.
De Inca Trail is de klassieke, populairste route omdat dat het originele pad is dat de Incas volgden naar Machu Picchu, de plaatsen daar zijn dan ook beperkt waardoor je MINSTENS 4 maanden van tevoren moet boeken. In het hoogseizoen raad ik zelfs 6 maanden van tevoren aan! Deze is ook de duurste treck.

Daarnaast is er nog de Salkantay trekking, die kan op 4 of 5 dagen, sommigen vinden deze mooier dan de Inca Trail maar ook wel zwaarder.

Dan heb je de Inca Jungle trekking, waarbij je het hiken combineert met activiteiten (zoals rafting, fietsen, zipline). Dat maakt de route wat minder zwaar.
Bovendien loop je hierbij een stukje van de originele Inca Trail! Dit is ook de goedkoopste treck.

Verder is er ook nog de Lares trekking, dewelke wat minder populair is.

Samen met mijn Peruviaanse partner heb ik een reisbureau en organiseren we bovenstaande excursies. Wil je graag volledige programma’s ontvangen, stuur ons dan gerust een mailtje!

Veel plezier verder!
Valerie

Huaraz lijkt me af te raden in februari omwille van het regenseizoen. Ik ben er deze zomer geweest (Cordillera Blanca en Huayhuash) en het is daar inderdaad prachtig! Naar Machu Picchu ben ik (nog) niet geweest. :slight_smile:

Ow ja seizoen heb ik ff niet op gelet. Was er zelf begin juni. Laguna 69 op je profielfoto? :slight_smile:

Inderdaad, absoluut één van de mooiste plekken waar ik al geweest ben!

Jaaaa vond het ook super daar!