Ik ben van plan om 2 a 3 weken naar Peru te gaan, gezien de relatief korte tijd is het niet mijn doel alles van het land te zien. Op mijn verlanglijst(je) staat ieg de Inca Trail, de rest van de tijd moet opgevuld worden met andere interessante en/of leuke dingen, maar wat weet ik nog niet…
Wanneer er nog anderen zijn die rond die tijd richting Peru willen en het leuk lijkt (vrijblijvend) met z’n tweeen (of meer, 4 max?) rond te trekken, laat dan wat van je horen…
Hoi J.R.,
Ik zit momenteel in Quito en ben van plan om rond maart in Peru te zitten. Ik heb wel interesse om samen rond te reizen in Peru, ook de inca trail. Ik heb in de lonely planet gelezen dat er goede alternatieven zijn voor de inca trail die meer originele natuur laten zien. Misschien iets om over na te denken.
Sjirk
Ik heb van september tot en met november rondgereisd door o.a. Peru en ik heb ook de 2 daagse incatrail gedaan. De Incatrail (de echte) is echt ook heel erg prachtig en als je de kans krijgt zou ik echt voor de echte incatrail gaan. Het is even doorbijten op sommige momenten en je hebt wel een redelijke conditie nodig. Maar het is echt super om de incatrail te ervaren!!!
Willen jullie meer weten of foto’s zien…vraag maar!!!
Peru is zeker een aanrader. ‘De echte’ incatrail bestaat niet. Er zijn er velen, door heel het land (met name in het Andes gebergte).
Om naar Machu Picchu te komen zijn wellicht de alternatieve, zoals Sjirk hierboven aangeeft een mooiere optie. Houdt er rekening mee dat de Incatrails naar Machu Picchu erg prijzig zijn.
Een erg mooi en goedkoper alternatief m.b.t. een inca trail is een 3 of 4 daagse tocht door de Colca Cañon nabij Arequipa. Deze tochten worden lang niet zo masaal gewandeld als de tochten in de omgeving van Machu Picchu, waardoor je zeker niet het idee hebt dat je achter elkaar aan sjokt.
Peru is zeker een aanrader. Om naar Machu Picchu te komen is de inca trail fantastische. Ik heb een vierdaagse ica trail gedaan. Super hoor een echte aanrader al is de tweede dag erg zwaar maar ook erg mooi, je moet 12 honderd meter omhoog klimmen naar een hoogte van 4200 mtr daar kan een tocht door de Colca Cañon toch echt niet tegen op. en van dat achter elkaar aan sjokken heb ik niets gemerkt (wij waren daar in oktober 2007) Dus inca trail als je de conditie hebt altijdt doen.
Succes met de reis!
Wil je de Inca-trail lopen reserveer dan op tijd. Zelf heb ik de 4 daagse gelopen in november (ik was trouwens een van de reisgenoten van Draatje78.) Een schitterende tocht. Onze touroperater was Chaska-tours, en dat was heel goed geregeld.
Kijk eventueel op www.chaskatours.com.
Reserveer op tijd en zorg dat je je paspoortnummer goed doorgeeft. Klopt dit niet dan laten ze je niet lopen, en kan je terug.(en geld terug, ik denk het niet!!)
Probeer ook een keer downhill biken, dat is mij goed bevallen.
Veel plezier op je reis.
Peter.