Inca-trail

Hoi,

We zitten nu in Cusco en willen heel graag in mei de Inca-trail gaan lopen. Maar helaas zit alles vol!! Echt heel kut… De eerstvolgende optie is 7 juni. Eind mei moeten we terug naar Nederland en omdat we een 4maandenticket hebben kunnen we onze datum ook niet meer zo ver verzetten. Nu vroegen we ons af of iemand zou willen ruilen. Stel je kan bijvoorbeeld 7 juni de Incatrail lopen en het maakt voor je planning niks uit en je hebt hem nu geboekt ergens in mei?? Who knows… We zouden dolgraag willen ruilen met 2 mensen die ook 7 juni of een andere datum, zouden kunnen en nu in mei geboekt hebben!

Groetjes,
Lysanne & Marthe

Hallo,

ik was krap 2 jaar geleden in Peru en heb ook de inca-trail gedaan, maar ik kreeg echt het idee dat je ter plekke ook nog wel de trail kon regelen. Ik zou dus nog maar even navragen en goed doorzoeken.

Er zijn ook alternatieve inca-trails, wellicht is dat een optie.

Succes!

Hoi L & M,

Ik ben er twee keer geweest, en twee keer heb ik niet de trail gelopen, misschien wel omdat het té toeristisch is. Er zijn inderdaad alternatieve trails, bijv. de Salkantay, als ik me die naam goed herinner. Wanhoop niet, landschappen met nevelwouden en bergen zoals in de trail heb je op wel meer plekken in de Andes-landen. Ik vertrok 'sochtends vroeg om 05.00 lopend vanuit Aguas Calientes, en in de ochtend naar Wayna Pichu (de berg boven de site) en dat was allemaal prachtig, zonder al te veel geldsmijterij

Andres

Naast de bekende trek is er een andere wat onbekendere optie, heb ik pas ontdekt. Namelijk een trek van 5 dagen vanaf Cusco ook naar de Machu picchu. Je hoeft hier ook niet zo ver van ter voren te reserveren en de prijzen zijn goed!

Op deze website vind je alle informatie over de trek en organisatie.

http://www.salcantay.info/

Succes !

Groetjes lindsay

Hallo,

Stel je vindt mensen die de datum van de trail met je willen ruilen dan is het nog de vraag of ze het in Cusco willen/kunnen omzetten. De trail wordt geboekt op je paspoortnr. & naam. Ze doen daar nogal moeilijk over, weigeren of vragen een behoorlijke hap geld.

Hoop dat het jullie gaat lukken… ontzettend mooie route nl!

Vlakbij Arequipa (wordt geregeld vanuit Arequipa) kun je een trail door de Colca Canyon lopen. Welliswaar niet naar Machu Picchu maar wel ontzettend mooi, goedkoop en 2 dagen. Want het klopt idd dat je ontzettend veel routes hebt met nevelwouden en bergen. Deze route bevat die voldoende en met een beetje geluk zie je behoorlijk wat condors vliegen. Misschien een leuk alternatief als “de inca trail” niet meer lukt.

Succes!