Alternatief voor de tweedaagse Inca Trail?

Hoi,

Heeft iemand ervaring met een alternatief voor de tweedaagse inca trail? Ik had deze vanuit Nederland geboekt, maar aangezien ik mijn vakantie verzet heb, is de trail nu vol :frowning: en niet meer te boeken.

Heeft er iemand ervaring met een alternatieve trail. Het liefste een dag of twee dagen? de trail hoeft niet perse te eindigen bij Machu Picchu. Het lijkt me gewoon heel mooi om daar in de omgeving een trail te lopen.

Nu heb ik gehoord dat wanneer je in Cuzco bent, ze daar dagtrails aanbieden die ter plekke te boeken zijn en ook nog een stuk goedkoper zijn dan dat je vanuit Nederland iets boekt? klopt dit?

Groetjes Mariska

Wellicht is de Lares trail wat voor je. Je kunt die boeken wanneer je eenmaal in Cusco bent. Heb er overigens zelf geen ervaring mee. Twee en een halve dag geloof ik. In ieder geval, afgezien van de Inca Trail kun je gerust wachten tot je aankomst in Cusco om te zien of er wat van je gading is.
http://www.hostellima.nl/

1 like

Hallo Mariska,

Misschien dat deze site je verder kan helpen?

Ik zelf heb in mij Machu Picchu bezocht en heb geen trail maar wel een alternatieve route genomen.
Eerst met de bus vanuit Cusco richting Santa Maria of Santa Theresa (ben ik even kwijt :P), vandaaruit een collectivo genomen (en de kosten gedeeld met 3 andere touristen) richting Hydroelectrica. Vanuit Hydroelctrica was het een uur of 2-3 lopen naar Aguas Calientes. Je bent wel een hele dag onderweg maar drukt zo de kosten aardig. Terug hebbenw e lekker luxe de trein genomen richting Ollantaytambo en vandaar een collectivo naar Cusco.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

Groetjes,
Hennie

1 like

Van Cusco bus naar Santa María. Dan colectivo naar Santa Teresa. Dan combi naar Hydro Electrica. Dan langs spoorlijn lopen naar Aguas Calientes.
http://www.hostellima.nl/

1 like

Hoi Marizka,

Ikzelf heb de Salkantay Trek gelopen, jeps, ook bij mij zat de Inca trail al vol! Wat balen zeg, dat je door het omboeken nu de trail mis loopt. Tijdens mijn weken in Cusco heb ik het een en andere meegekregen over de verschillende manieren om naar Machu Picchu te lopen en het reisbureau Dos Manos boodt ook de wandeltoch Uchuy Q`osqo aan. Op dag 1 loop je naar deze archeologische plek vanuit Cusco en op dag 2 bezoek je Machu Picchu. Ik wilde informatie over een 1 daagse wandeltocht, omdat ik dus al bij Machu Picchu geweest was en toen raadden ze me deze tocht aan. Ze zeiden dat ze een van de enigste reisbureaus waren die deze tocht aanbood. Tja, of dat een verkooppraatje is of dat ze echt de waarheid spreken weet ik natuurlijk niet. De Salkantay trek via hun was wel erg mooi!

Sharon

1 like