Trail naar Machu Picchu

Hallo!

Op 20 augustus ga ik voor 3 weken naar Peru en Bolivia.
We willen uiteraard Machu Picchu bezoeken, alleen helaas is de officiele Inca trail al volgeboekt t/m eind september. Deze optie valt dus af voor ons.

Op internet zie ik wel dat er nog andere trails aangeboden worden. Heeft iemand tips voor wat een goed alternatief is?? We willen het liefst zo’n 3 a 4 dagen lopen en overnachten in een tentje. De laatste dag willen we 's ochtends vroeg, al lopend, bij Machu Picchu aankomen (dus niet met de bus).

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft! Alvast bedankt!

Groetjes,
Jessica

In de Inca Trail FAQ op Lonely Planet lees je er alles over.

Voor zover ik her en der lees, is de Salkantay trek een goed alternatief. Maar je zou ook kunnen kiezen om met de trein naar Machu Picchu te gaan, en in een veel rustiger gebied te gaan wandelen, bv. in Bolivia vanuit Sorata.

Beste Jessica,

De Salkantay is inderdaad een goed alternatief, hele mooie tocht met overnachtingen in tentjes. De laatste nacht overnacht je wel in Aguas Calientes, het dorp dat onder Machu Picchu ligt en vanwaar mensen met de bus naar Machu Picchu kunnen. Veel mensen kiezen er voor om te gaan lopen, omdat je dan vooraan in de rij staat om Machu Picchu in te kunnen en je dan een stil en verlaten Machu Picchu inwandelt én je een kaartje kunt bemachtigen om Wayna Picchu te beklimmen (die bergtop naast Machu Picchu van waar je een mooi uitzicht op Machu Picchu hebt). Daarnaast is de klim omhoog ook een hele ervaring en uitdaging, waarbij je steeds een beetje meer uitzicht hebt en de laaghangende bewolking maakt de klim heel bijzonder.

Ook de Lares trek is een mooi alternatief voor de Inca Trail en als je van avontuur houdt, kun je de Jungle Trail overwegen. Op onze website kun je informatie lezen over deze treks. Ik ben persoonlijk het meeste fan van de Jungle Trail en de Salkantay trek.

Groetjes, Marit
Mijn Bestemming Peru
-Vrijwilligerswerk-Spaans-Gastgezin-Tours-Trektochten-

Beste Jessica,
Wij hebben op onze website diverse alternatieven voor de Inca Trail. www.olimpiatoursperu.nl

Bedankt voor de goede tips. We denken er nu inderdaad over om de Salkantay trek te gaan doen. Die klinkt erg mooi. Is het wel een beetje te doen zonder dat je een ervaren wandelaar bent??

Beste Jessica,

Iedereen kan de Salkantay trail lopen die gezond is en over een goede conditie beschikt.
Je draagt tijdens de trail je persoonlijke spullen zelf; we adviseren dan ook een ruime rugzak met een goede heupband. De trail is niet gemakkelijk en ook voor wie een goede lichamelijke conditie heeft een behoorlijk zware opgave, ondat deze trail tot ongeveer de 4600 meter gaat. Doe hem dan ook alleen als je zeker weet dat je het aankunt. Twijfel je, neem dan contact met ons op of ga bijvoorbeeld voor de tweedaagse trail in combinatie met de Sacred Valley.

Ik weet niet welke leeftijd u hebt, maar oncer de 30 jaar met een beetje doorzettingsvermogen is het mogelijk.

Overweeg ook eens om de 4 of 5 daagse ausangatetrail te lopen. Deze komt niet uit bij MP en is een busrit verwijderd van Cuzco maar is waarschijnlijk mooier dan alle treks die wel in MP uitkomen. Deze is wel nog hoger en conditie is dus best belangrijk. De hoogste pas is boven de 5000 meter. Deze is ook stukken goedkoper. Deze is ook per paard te doen in 3-4 dagen.
Je kan MP dan rustig per trein bezoeken. Als je wayna pichu wil beklimmen kun je ook vroeg opstaan en zorgen dat je in de eerste bus zit. Dan maak je nog een goede kans op een kaartje. Ook hier is een beetje conditie noodzakelijk. Als je hoogtevrees hebt deze niet doen. Ik heb veel huilende meiden gezien die niet meer over de steile treden naar onder durfden en dus iedereen ophielden omdat het een erg smal pad is.

Beste Jessica,

Bekijk onze website eens. Wij hebben diverse alternatieven voor de Inca Trail.
www.olimpiatoursperu.nl
Misschien heb je er iets aan.

Hallo Jessica,
Vandaag vertrekken jullie. Veel plezier!! Ik heb de Salkantay gelopen met een ongetraind lichaam. Ik weet zeker dat als ik thuis was geweest men mij, aan het einde van de trail of misschien wel eerder, naar de huisarts of eerste hulp had gebracht (zonder geintje). Mijn beenspieren waren zwaar overspannen. Mijn kuiten zaten strak in mijn spijkerbroek. Als ik tien seconde stopte schokten al mijn spieren en moest ik snel verder lopen. Toen ik tien minuten pauze had genomen kreeg ik mijn onderbenen al niet meer recht. Aangekomen bij de trein kreeg ik van een plaatselijk vrouwtje Ibuprofen omdat ik echt niet meer kon lopen. Ik had dus een ongetraind lichaam (28 jaar oud, wel zwemmen, dansen, paardrijden). Als je mijn blog wil lezen moet je mijn hyves even opzoeken, want dan kan ik je toevoegen. Jessica de Koning Purmerend 32 jaar. Kijk maar even wat je doet.
Groetjes en succes en veel plezier!!!

Hoi,

Ik heb in mijn blog een overzicht gemaakt van de manieren om naar Machu Picchu te gaan. Ook heb ik beschreven hoe het zit met de nieuwe regels met betrekking tot de ticket verkoop voor Machu Picchu en hoe je dit zelf online kunt regelen. Hier de link naar mijn blog.

GrDonny
Proyecto Peru

Mooi en overzichtelijk weergegeven in je blog inderdaad, handig!