Inca trail !

Hallo,

Wij willen rond 15 mei de Inca trail gaan lopen.
Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat het niet meer mogelijk is om dit ter plekke te regelen… Is dit waar ?
En zo ja heeft iemand misschien een goeie suggestie waar te boeken.

Alvast bedankt

Rubin alias Wordtravellers 2.

Hoi hoi

De echte inca trail zit vaak al heel snel vol. Maar er zijn heel veel alternatieve routes die je nog prima in Cuzco kunt regelen. Deze routes zijn er zeker niet minder mooi om, maar ik weet niet of alles weer goed begaanbaar is, na de heftige regenval en zo.
Wij hebben zelf niet een wandeltocht gedaan maar hebben wel met verschillende mensen gereisd die dit in Cuzco geregeld hebben en gelopen hebben.

Succes.

Groeten Gean

1 like

Hallo Gean,

Bedankt voor je snelle reactie.
Weet je nie een reisbereau in cusco waar je dit al online kunt boeken voor een 4 daagse trail? mijn excuus voor al deze vragen maar zijn onderweg en hebben op dit moment(Sulawesi) niet zoveel mogelijk heden om het zelf uit te zoeken…

greetz Rubin en Nadine.

Hoi!

Heb vorige week vanuit NL de Inca Trail geboekt bij SAS travel voor eind maart. Ze hadden nog genoeg plekken, maar het liep snel vol (en maart zit natuurlijk nog net voor het hoogseizoen). Ik heb hem dus nog niet gelopen dus kan niet zeggen of waar maken wat ze zeggen, maar ze klinken goed en betrouwbaar en je kan dus via het internet boeken.

Succes ermee!

Groeten,
Lisette

Hoi Lisette

Ik zie dat jij voor langere tijd naar Peru gaat en ook nog de amazone in wil. Dan kan ik je in elk geval aanraden om naar Manu nationalpark te gaan. Dit is jungle in een pure vorm, weinig toeristen en echt geweldig. Ik ben er met Pantiacolla heen geweest. Dit is een organisatie in Cuzco, echt een grote aanrader!

Groeten Gean

Ik heb het vermoeden dat iedereen denkt dat de incatrail de mooiste wandeling is die er bestaat. Er zijn veel mooiere hikes in de buurt van cuzco die een tiende van de prijs zijn en waar je niet met honderden tegelijk loopt. Bijvoorbeeld de salkantay trek of mijn favoriet de ausangate trail.(deze laatste komt niet uit bij machu picchu)
Als je echt een cultuurfanaat bent dan moet je de trail lopen voor z’n tempelruines anders koos ik een andere trek en ging mooi met de trein naar machu picchu.

1 like

Dit is nog een reactie op Ruben

Persoonlijk weet ik geen bureau waar ik zeker van ben dat die goed is. Dit omdat ik er zelf niet mee gereisd heb. Dus vind ik het lastig om je hier advies over te geven. Dit zou je aan ‘schoentje’ kunnen vragen.
Nog een tip:
Mocht je nog een andere avontuurlijke tocht willen die ik zeker aanraad, dan is dat een jungle tocht naar Manu. Te regelen bij Pantiacolla in Cuzco maar ook online. Als je een natuur mens bent moet je dit zeker niet overslaan…

Je moet gewoon in Cuzco gaan shoppen en in zee gaan met de club waar je het beste gevoel bij krijgt en zeker niet de goedkoopste pakken.
Er is altijd een reden waarom iemand goedkoop is.
Ik weet niet of je ook naar Bolivia gaat, anders zou ik een jungle tocht daar doen, scheelt wat centjes.