Hebben ondertussen al een en ander gelezen over Peru, onder andere ook dat je vanaf dit jaar geruime tijd op voorhand moet boeken omdat er per dag maar 500 mensen meer worden toegelaten op de trail.
Wij willen dit hoogtepunt toch zeker niet aan onze neus zien voorbijgaan.
De prijzen zijn zeer hoog voor 5 dagen 4 nachten vragen ze voor 2 personen 1380 euro.
Heeft er iemand actuele info over de trails ter plaatse ?
De Inca-trail zelf duur slechts 4 en geen 5 dagen, dan moet dit een alternatieve route zijn.
En deze is zeker en vast niet zo duur … vorig jaar betaalden wij 400 dolar per persoon bij www.peru-planet.net inclusief 1 drager voor onze bagage.
Ik hoop eigenlijk dat jullie al geboekt hebben als jullie voor 26 augustus gaan, anders is er geen plaats meer … beschikbaarheid vind je terug op de volgende site http://www.andeanlife.com/machupicchu-tours/incatrail_peru_4dagen.htm
Anders zijn er nog altijd de alternatieve trails.
Succes !!! voor ons was het een onvergetelijke ervaring… maar dit geldt voor het het hele land.
Ter plekke boeken kan voor zover ik weet geen kwaad, en zal een stuk goedkoper zijn aangezien je aardig kan afdingen bij een agencia. 400 dollar is echt de max die je ervoor betalen moet!
DE actuele beschikbaarheid kan je terugvinden op de volgende site http://www.andeanlife.com/ en dan verder klikken op de gewenste trekking. De vorige link die ik meegedeeld had was een link naar beschikbaarheid in 2008 via google gevonden.
De prijzen zijn sinds 2006 wel serieus gestegen hoor ! Ze blijven daar ook niet stilstaan. Ik raad aan via internet prijs te vragen bij verschillende agentschappen en kijken wat inclusief is en wat niet en wat een drager kost voor de hele trip. Je kan 1 drager nemen per 2 personen en je houden aan de max kilo dat je hem mag meegeven.
Hou rekening met seizoenen. Wij hebben de Inca trail geboekt in Cusco.
Op 15 december geboekt, voor 18 december. Geen probleem. Voor twee personen betaalden we totaal 520 dollar. Boek dus aub niet via NL reisbureaus, tenzij je een krap schema in Cusco hebt. Als je de tijd hebt, ga er gewoon naartoe en laat je verrassen door de keuze van bureaus, praat daar met reizigers die ervaring hebben zodat je een goed bureau uit kunt kiezen.
Ik heb de Inca trail vorig jaar augustus gelopen en in Nederland ( 6 maanden van te voren) geboekt. In de zomer zit de Inca Trail snel vol. Koste 270 dollar, alles was goed geregeld en het eten was ook goed.
Wij hebben geboekt bij safeinlima.com. Dit is van een Belgische eigenaar die een hostel heeft in Lima en allerlei toers kan boeken. Echt een aanrader!! Alles was perfect geregeld en bij onze aankomst in lima werden we opgehaald. Wij hebben via hem ook een tour geboekt door de colca canyon van drie dagen voor 60 dollar met eigen engelssprekende gids. Bij ons is het super goed bevallen! Bij de inca trail zaten er bij ons in de groep allemaal mensen die minstens 75 dollar meer hadden betaald. Doordat de eigenaar Nederlandstalig is kun je hem gewoon in het nederlands mailen en je krijgt vrij snel antwoord op al je vragen.
ik wil in oktober naar peru gaan en ook zeker de inca trail doen is het te kort dag om deze trip te regellen of is deze trip aldaar te regellen en vanaf welke plaats vertrekt de inca trail?
Ik werd opgehaald Cusco en vanuit daar met een bus naar de start gebracht. Of het in die periode daar te regelen is weet ik niet, in het hoogseizoen moet je de Inca Trail iniedergeval van te voren boeken, andere trails kunnen vaak wel vanuit cusco geregeld worden.
De trip is gemakkelijk te regelen vanuit Cusco agentschappen zat met uiteenlopende prijzen. Vergelijk dus goed en boek niet direkt.
met de maand oktober heb ik geen ervaring wij zijn in mei geweest dit zijn de langste dagen.
Ik kan je wel de salkanty trek ten zeerste aanraden maar die is wel zwaar ongeveer 75 km stappen in 5 dagen.
Maar prachtig vooral dag 3 is qua natuur adembenemend mooi !!!
Als je nog vragen hebt wil ik ze altijd beantwoorden.
Peru is prachtig ik zou direkt terug willen gaan.
Volgens mij is die Salkantay trek wel een ‘alternatieve’ route en niet dé Inca Trail. Maar wat ik ook hoor is dat die alternatieve routes vaak mooier zijn en veel minder vol dan dé Inca Trail. En inderdaad nog ter plaatse te boeken i.p.v. maanden van tevoren al vol. (Er is een maximum aan het aantal mensen dat per dag op dé trail mag.)
Lees eens wat recente antwoorden in de Inca Trail FAQ op het Lonely Planet forum.
De inca trail (de originele dan) noemen ze zo omdat deze echt uitkomt in Machu pichu.
De salkantay trail komt toe in aquas calientes dus aan de voet van de machu pichu. Ik veronderstel dat gelijk welke trail je doet er overal wel inca’s zullen gelopen hebben, en ja hij blijkt mooier te zijn dan de inca trail.