Inca Trail

Hola!

Ik Mei of Juni volgend jaar willen wij (mijn vriendin en ik) de inca trail gaan lopen. De klasieke vorm van 4 dagen 3 nachten. Nu zijn we aan het zoeken voor een goede agency en heb ik cusco explorer’s SAC gevonden, via incapoint.com
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze maatschappij, en of iemand een andere goede tip heeft! Alles is welkom.
Alvast bedankt!

Groetjes Marc

peru-planet.net
een goede belgische-peruaanse agency.

martin
www.wereldrondreis.nl

Beste Marc,

Ik raad je aan onderstaande posts te lezen over tips. Wat in ieder geval van groot, groot belang is, is om de ‘tip’ van ‘martinbrons’ (die dubieus genoeg voor het eerst zélf een tip geeft, ipv te blijven vragen) NIET op te volgen.

Peru-Planet is één groot oplichtersbureau die op een onnavolgbaar slechte wijze met toeristen en dragers omgaat. Vicky en Dirk zijn de eigenaren, en deinzen er zelfs niet voor terug om via dit forum hun dure reisjes aan te smeren. Check de volgende links:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=16773

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=16740

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=13767

Succes!

Hey,
Neem eens een kijkje op de site van SAS travel Peru: http://www.sastravelperu.com/english/inkatrail_itinerary.html.
Groetjes Marijn

SAS-travel is inderdaad een prima reisbureau, zij het dat ze wel duur zijn. Zij vragen rustig 2 maal zoveel als een ander lokaal reisbureautje, met name omdat ze een erg goede reputatie hebben opgebouwd bij buitenlandse reisorganisaties die groepsreizen bij hen boeken; daarom hebben ze soms ook wat minder plaats. Overigens vond ik de service van SAS die we ‘en-route’ op de Incatrail konden aanschouwen soms wel een beetje overdreven: de dragers van SAS renden vooruit om halverwege de dagroute tenten op te zetten en thee te maken; ook stonden er krukjes klaar en een bakje fris water om je handen in te wassen; na afloop braken de dragers alles weer af en renden weer verder… Het is maar hoe ‘luxe’ je het wil hebben…

Bij mij werkte het heel goed om gewoon in cuzco ter plekke verschillende reisbureautjes af te gaan en dan te beslissen. Was ook goedkoper dan als je het via verder af al deed. Maar hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je hebt… succes ermee !

Dat heb ik ook gedaan en was mij ook heel goed bevallen. Zeker daar je zo gelijk al een beetje kan zien met wat voor bureau je te maken hebt. Uiteraard goed om van te voren al wat voorwerk te doen, maar als je er een beetje tijd voor hebt, waarom dan niet gewoon ter plekke in Cuzco beslissen?!

Liefs,
Carolina

Citaat:
Origineel gepost door salsa http://www.wereldwijzer.nl/images/buttons/viewpost.gif
Bij mij werkte het heel goed om gewoon in cuzco ter plekke verschillende reisbureautjes af te gaan en dan te beslissen. Was ook goedkoper dan als je het via verder af al deed. Maar hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je hebt… succes ermee !

Dat heb ik ook gedaan en was mij ook heel goed bevallen. Zeker daar je zo gelijk al een beetje kan zien met wat voor bureau je te maken hebt. Uiteraard goed om van te voren al wat voorwerk te doen, maar als je er een beetje tijd voor hebt, waarom dan niet gewoon ter plekke in Cuzco beslissen?!

Mij is dit ook prima bevallen; zeker na al die spookverhalen dat je geen tripje ter plekke zou kunnen boeken, zoals het eerder door mij vermelde reisbureau doet op zijn website en nav e-mails. Wel klopt het dat in bepaalde periodes in het jaar je bijna een week moet wachten omdat het wat drukker is. Verder geldt altijd een wachtperiode van 2-3 dagen, omdat de bureautjes een permit voor je moeten aanvragen.

Beweer je dat je de klassieke Inca Trail een week op voorhand ter plekke kan boeken? Of heb je het over de alternatieve Inca Trails?

Graag een antwoord, ter verduidelijking, omdat de posting over de klassieke trail gaat en het bij mijn weten tot 2 maanden kan duren om een plekje op deze trail te bemachtigen.

Beste Kohraya,

Inderdaad heb ik het over de klassieke 4-daagse Incatrail en niet over de alternatieve routes. Zoals bij velen was bij mij ook het beeld ontstaan dat je máánden van tevoren moet boeken, omdat je anders de boot in gaat. Dit is echter zoals ik al aangaf pure commerciele list en bedrog. Wél is het dus zo dat sommige zeer populaire touroperators als SAS sneller vol zit en je dus wel van tevoren moet boeken als je met hen mee wilt. En naar ik begreep zijn er ook enkele weken per jaar dat je wel pech kunt hebben en niet zomaar na een paar dagen al mee kunt. Verder is 1 maand per jaar de grote schoonmaak en dus de klassieke trail gesloten, ik dacht dat dit in februari was, maar correct me if I’m wrong…!

Overigens hebben maar een paar touragencies een vergunning om groepen te leiden op de Incatrail. Hoewel er vele bureautjes zijn, komen die vaak dus allemaal bij elkaar samen in 1 groep. Zo kan een andere toerist 100 dollar meer of minder hebben betaald dan de ander. En da’s altijd leuk om te weten, vóórdat je gaat onderhandelen! En zorg gewoon dat je echt goedkoop zit, en geef dan wat je uitspaart aan die arme zielepoten van dragers, zij verdienen het namelijk écht!

Hopelijk heb je hiermee een antwoord…

Toen ik vorig jaar in Cuzco was (juli/aug), had ik de indruk dat enkel de alternatieve trails nog plaatsen hadden. Dat de klassieke vol zat, zal dan misschien met het hoge aanbod van toeristen te maken hebben gehad.
Daarom dus dat ik mijn ogen open trok met je posting. Toch bedankt voor de verduidelijking.

Geen dank. Het zou dus overigens kunnen dat juli/augustus hoogseizoen is voor de Incatrail. Maar het kan ook dat je uitsluitend bij reisbureaus hebt gevraagd die allemaal een bepaald aantal permits uitdeelt. Altijd goed rondvragen dus.

hoi, ik maloe (22) ga in januari naar peru, 3 maanden reizen, en hoorde ook van de verhalen van maanden van tevoren boeken om de incatrail te kunnen doen, maar het blijkt dus niet helemal te kloppen. Het lijkt me een geweldige ervaring, maar ik heb geen zin om nu al een datum vast te hebben staan wanneer ik dan op een bepaalde plek terug moet zijn om de inca trail te lopen. Ik wil namelijk zien wat daar op mijn pad komt en geen vast geplande dingen van te voren hebben staan. Maar het zou ook weer zonde zijn als ik de trail niet zou kunnen doen ivm. reserveren (3 maanden van tevoren hoorde ik…) Ik kan het er, zoals ik nu lees, op gokken dat als ik daar kom en het zou willen doen, hoogstens een week moet wachten, maar geen maanden>? Wat adviseren jullie? Groeten

I refer to my former statement… :slight_smile:

Klinklare onzin, oplichterij van het zuiverste soort, dat je drie maanden van tevoren zou moeten boeken. Nogmaals: hooguit 1 a 2 weken per jaar is het wat drukker, en heb je niet de keus uit tientallen agencies, en moet je een paar dagen wachten.

Succes en veel plezier, de tocht is (itt wat ik verwachtte) zeker de moeite waard!

Hoi,

Ik ben net net terug uit Zuid Amerika en ook wij hebben de inca trail gelopen. Dit hebben wij eind juli gedaan en veel mensen die wij onder weg tegen kwamen konden dus niet meer de originele trail lopen omdat hij al maanden van te voren volgeboekt was. Die mensen hebben dus ter plekker een trail willen boeken, dus ik weet niet via welke organisatie. Zij moesten dus de alternatieve route lopen. Wij hebben in Nederland via outsight geboekt en ik vond het relatief gezien niet duur. Alles was goed verzorgt en ook de dragers werden goed behandelt en kregen heel goed te eten en mochten gewoon in de tent slapen. Wat niet bij alle organisaties als normaal wordt gezien!

Als je trouwens nog tijd over hebt zou ik zeker aanraden om vanuit Cuzco naar Manu te gaan, geweldig regenwoud en wij hebben heel veel gezien, maar daar moet je natuurlijk ook een beetje geluk bij hebben! Pantiacolla is een hele goede maatschappij, want ook daarbij moet je oppassen. Er worden veel reizen naar Manu aangeboden voor heel weinig geld, alleen blijf je dan op het grensgebied waardoor je haast geen wildlife ziet.

succes, groetjes Judith

Voel me geroepen toch nog 1 keer te reageren…

Dat gemeld wordt dat de Incatrail MAANDEN vantevoren volgeboekt zit, is simpelweg niet waar. Weliswaar - zoals hiervoor reeds gemeld - is er een enkele periode in het jaar waar je iets langer moet wachten op je plek. Maar dit zijn dus geen maanden. Bovendien vraag ik me altijd af bij hoeveel agencies de mensen die dit vertellen langs zijn geweest. Na SAS wellicht al de moed opgegeven? Er is sinds enige tijd een restrictie van het aantal mensen dat per dag de Incatrail mag lopen, maar geloof mij maar: als dit tot gevolg had dat de Peruanen minder centjes zouden krijgen, dan werd dat aantal heus wel opgekrikt.

Overigens zijn wij ook mensen tegengekomen die vertelden dat de Incatrail VOLGEBOEKT zat, terwijl ter plekke bleek dat dit gewoon nonsens waren. Kortom: je moet niet alles geloven wat je hoort, niet van andere reizigers (want iedereen lijkt elkaar na te praten) en zeker niet van Peruanen (want die geven áltijd een antwoord, ook al weten ze er totáál niets van af).

Voor de klassieke route van 4 dagen is EUR 160,-- inclusief alles (behalve een drager) een hele normale prijs. Sommige agencies zitten eronder (maar dan weet je wel waarom) en sommige zitten erboven (en ook dan weet je wel waarom :nod:).

Hallo,

Ik heb deze organisatie (Cusco explorers) idd ook gevonden op internet via incapoint.com. Het ziet er netjes uit en is ook een stuk goedkoper dan de organisaties die bijv. vermeld staan in de LP (wat mij dan weer achterdochtig maakt…:tssk:).
Wij willen eind Juli de Salkantay-MachuPicchu trail gaan lopen (op aanbeveling van een vriend) en twijfelen of wij deze reis vanuit Ned al moeten boeken of dat dat ter plaatse kan. Wij hebben niet veel tijd, dus kunnen eigenlijk niet een week wachten op een plek…

Heeft iemand nog tips?

Thanks!