Inca Trail?

kan iemand me helpen met wat info over de inca trail. ik wil niet de commerciele route volgen maar het liefst mijn eigen gangetje gaan. maar als het echt niet anders kan moet ik wel sommige stukken georganiseerd doen.

wat is het beste startpunt, is het mogelijk de inca trail geheel zelfstandig te reizen, etc?

Volgens mij mag je niet op eigen houtje de inca trail doen. Het is een 4-daagse tocht en je wil echt niet verdwalen daar in de Andes :wink:

Een rustige periode is wel de regentijd, want ik heb gehoord dat op drukke dagen je 1 sliert met mensen door de bergen ziet trekken…

En het is aan te raden op tijd te reserveren, omdat deze tochten snel vol raken. ca. 2-3 maanden van tevoren. Op internet zijn denk ik wel organisaties te vinden (in Cuzco) waar je kan informeren.

Oh ja, er bestaat wel een alternatieve inca trail die veel rustiger is, maar dit is dus niet de originele!

Maare…ga hem wel doen, want het is een prachtige tocht!!!

Hallo!

Afgelopen december heb ik de Inca-trail gelopen. Ik heb dat toen een maand van te voren geboekt. Dat wordt aangeraden.
Maar er waren ook mensen die een ‘last-minute’ hadden geboekt en bij ons in de groep zaten.
Qua drukte vond ik het meevallen, het is nu eenmaal een trekpleister in Peru. Het is ook nog eens afhankelijk wanneer je groep vertrekt; vroeg (05.00 uur) of laat (07.00 uur). Allemaal factoren die meespelen.

Volgens mij mag je de Inca trail niet op eigen houtje lopen, (het is beschermd gebied), tenzij je daar speciale papieren voor hebt, als een onderzoeker of zo, maar dat zal wel heel zeldzaam zijn.

Ik ben het Marieke hierboven eens; zeker lopen!!! Het is pittig, maar zeker de moeite waard. B)

Groet Marieke

hoi,

afgelopen zomer ben ik in peru geweest en heb daar de ‘alternatieve’ incatrail genomen, die route heet de salcantay-trail. deze route is minder populair, maar is ook zeer mooi en veel minder druk bezocht dan de echte incatrail. hij eindigt ook in aguas calientes (het laatste stukje kan ook met een busje gedaan worden).
deze tocht wordt ook georganiseerd aangeboden in cuzco en is een stuk goedkoper dan de echte incatrail omdat je daar geen vergunning voor hoeft te kopen om m te lopen. zelf heb ik m ongeorganiseerd gelopen, goed te doen! je kan zelfs bij het begin van de tocht een muilezel huren voor relatief weinig geld die je dan de eerste dagen omhoog helpt met je bagage. de weg is goed te vinden, gewoon de muilezelpoep volgen :-). de south american explorers club in cuzco kan je veel info geven over het ongeorganiseerd lopen van deze route. zij verkopen ook een kaart van het gebied.
naja, ik hoop dat je er nog wat aan hebt! succes!

ciao, bart

Ja de peruaanse regering heeft de laatste maanden weer aardig huisgehouden in Incalandia. Entree- en treinprijzen zijn weer eens flink verhoogd en de service minder…Voor de Inca Trail is een maand of 2 van te voren boeken noodzakelijk geworden als je tenminste zeker wilt zijn deze te kunnen lopen. Het max. aantal toegestane stappers is behoorlijk beperkt. Zelfs in het afgelopen laag seizoen zat alles steeds al voor een 6tal weken volgeboekt. Je kunt er natuurlijk op gokken dat je iemand treft die geannuleerd heeft maar besef dat er -tig anderen in Cuzco zijn die daar op zullen azen…
Let ook op dat je niet genaaid wordt als je dan maar de alternatieve 2 daagse tocht wilt doen, waarbij ze vaak het idee geven dat je dan toch een stuk van de Inca Trail loopt (en is bijna net zo duur als de echte inca trail tour!). Maar deze is gewoon via het treinspoor! Dit kun je dan beter op eigen gelegenheid doen! alhoewel er tegenwoordig soms ook al op gecontroleerd wordt , zelfs dat schijnt niet meer te mogen.
Inderdaad de genoemde Salcantay trail doet niet onder qua natuurschoon. Misschien nog wel mooier, maar als je die georganiseerd wilt lopen is ie ook niet echt goedkoop meer.(vanaf ca 150 dollar). Zelf ter plaatse(niet in Cuzco dus!) een gids organiseren is ook een optie natuurlijk