Prijzen en agencies Inca Trail, Salkantay e.d.

Hallo,

Ik zou later in dit jaar graag op reis gaan naar Peru, dus ik zou vantevoren even wat prijzen van een paar dingen willen weten… Weten jullie wat de Inca Trail ongeveer kost? Ik heb ze wel gezien van 200 dollar of soms zelfs minder, maar dat vertrouw ik niet helemaal! En hoeveel kost de Salkantay trek (Mollepata - Santa Theresa) ongeveer? Het ligt een beetje aan de prijzen, misschien pak ik gewoon de trein naar Machu Picchu, kan iemand mij vertellen wat backpackers trein naar Machu Picchu kost? (Vanuit Cusco)

Verder wil ik ook wel wat dagtripjes doen, bijvoorbeeld raften ofzo… Kennen jullie goede agentschappen (het liefs in Cusco) en de prijzen van dit soort tripjes?

Alvast bedankt!

ps: ik weet dat je inca trail echt ruim vantevoren moet boeken, daarom ben ik er nu alvast mee bezig!

incatrail kost ongeveer 250 dollar.
alleen de trein is erg duur, ik geloof 100 dollar ofzo, maar dat weet ik niet zeker.
raften kost per dag ongeveer 30 dollar.

er zitten genoeg agentschappen in cusco, zelfs een belgische.

ps: incatrail is tot juni al volgeboekt…

sjaak
www.wereldrondreis.eu
http://sjaak.aroundtheglobe.nl

Ha Annemieke,

Leuk dat je naar Peru gaat, het is een mooi land om te bezoeken. Ik reageer op je post, omdat ik zelf een paar keer teveel ben afgegaan op de ‘deskundigen’ zoals hier op dit forum, die er steeds naast zaten.

Eén van die deskundigen is degeen die vóór mij op jouw post heeft gereageerd, en vreemd genoeg is hij telkens in staat - op diverse fora - onware zaken te verkondigen. Daar ga ik dus nog een keer, lees mijn post (en mijn daar genoemde ‘links’ met waarschuwingen) op:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=28807

Hier meld ik - kort gezegd - dat de Incatrail maximaal rond de 170 dollar hoeft te kosten (nu wellicht íets duurder) en dat alle verhalen over volgeboekte trips volslagen onzin zijn. Het is simpelweg een oplichterstruc van allerlei touroperators. Met enorme pech zou je bij aankomst in Cuzco een weekje of iets dergelijks moeten wachten voor je zou kunnen vertrekken, maar da’s dan ook het maximum. En als je ook de Salkantay (die iéts duurder is, maar ook heel mooi en rustigers) wil overwegen, dan raad ik je al helemáál af van tevoren te boeken. Overigens zit Cuzco bomvol met agencies (en met bomvol bedoel ik ook echt bomvol), dus óveral vallen allerlei trips te boeken - per direct welteverstaan!

Groet en veel plezier!

Ik lees nu pas dat Martin Brons (wederom) aangeeft dat er ook een Belgische touroperator in Cuzco actief is. Speciaal daarom nog een link:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=16773

In mijn maandenlange tocht door Zuid-Amerika ben ik niet meer opgelicht dan door genoemde touroperator! Ik vind het eerlijk gezegd schandalig (ook naar de Peruanen toe) dat deze touroperator hier nog min of meer wordt aangeraden.

Succes en als er nog vragen zijn, hoor ik het natuurlijk!

anacondor

je leest niet goed.
ik zeg alleen dat er een belgische is (waar ik idd wel positief over ben).
Adviseren is toch iets anders dan kenbaar maken dat er een Belgische touroperator is.

Ik laat jou adviseren, want jij weet het veel beter.

Sjaak
www.wereldrondreis.eu
http://sjaak.aroundtheglobe.nl

Zover ik weet wordt het WEL aangeraden om te reserveren.
Heb wat rondgesurft op de lonelyplanet forums en daar wordt het zeker aangeraden. Las tevens in de Planet dat het reserveren van de trek iets is van het laatste jaar. Er zijn natuurlijkl wel kansen als je niet reserveerd. Andere opties zijn 5daagse treks (anderen) die ook langs de bekende Machu P. gaan. Bij deze treks schijn je altijd te kunnen aanschuiven.

@martinbrons: er zit inderdaad een Belgische operator in Cuzco, met de nadruk op ‘één’; en laat dat nu net die operator zijn waar we al eerder over hebben gediscusseerd.

@lindsay84: als ik één ding heb geleerd in de afgelopen jaren, waarin ik vele landen heb aangedaan, is dat je ook niet altijd naar andere reizigers moet luisteren (dus doe met mijn info ook wat je wil :unibrow: ).

Het wordt op diverse fora inderdaad aangeraden te reserveren, en nogmaals: er is een bepaalde periode in het jaar, waarop het drukker is dan andere periodes, dus er is een zeker risico. Anyway, doe wat je wil: wil je 100% zekerheid, dan boek je gewoon van tevoren, bij SAS of zo. Maar voel je dan niet bedrogen als je werkelijk overal voor heel veel geld minder terplekke nog kunt boeken.

Overigens is sinds enkele jaren (geheel terecht) een maximum gesteld op het aantal mensen dat dagelijks aan de Incatrail mag gaan beginnen; vandaar dat het dus sinds enkele jaren ‘wat sneller vol’ is, maar dit is inmiddels al enkele jaren het geval, en dus niet iets van het afgelopen jaar.

Tot slot: er zijn héél veel Incatrails. En allemaal echte. En allemaal leiden ze naar Machu Picchu. Ze zijn alleen niet allemaal toegankelijk voor toeristen… Maar met een beetje rondshoppen bij de agencies kom je prima alternatieven tegen.

Suerte!

Hoi Annemieke,

Gisteren teruggekomen van Machu Picchu, geweldig!
Even over je vraag, ik wilde ook graag de Inca Trail boeken, maar deze zat helaas vol op de datum dat ik wilde gaan. Ik wilde ongeveer 3 weken later gaan en dat ging niet meer. Vriendinnen hebben wel geboekt voor ongeveer 6 weken later. Let op het is nu laagseizoen en het zit dus nu al redelijk vol. MAAR. Op zich maakt dat niet uit want er zijn ook andere opties. Je hebt bijvoorbeeld de Inca Jungle. De eerste dag ga je mountainbiken en de andere 3 dagen ga je wandelen naar Machu Picchu. Deze trip is altijd te boeken. Hier wordt nog geen maximum aangesteld (ik weet natuurlijk niet of dat in de loop van de tijd gaat veranderen, maar denk t niet). Het schijnt ook een hele mooie wandelroute te zijn en het mountainbiken leek me heel gaaf. Voor 4 dagen betaal je ongeveer 180 dollar.
Helaas werd ik ziek en kon het qua conditie dus niet aan en heb voor de trein gekozen. Afgelopen zaterdag om 6.50 uur vertrokken uit Cusco en ongeveer om 11.00 a 11.30 aangekomen in Aguas Calientes (het dorp naast Machu Picchu). Ik ben zelf niet naar de hotsprings geweest, een vriendin met wie ik was wel en ik mocht wel boven bij het restaurant zitten. Maar ik vond (en zij ook) het weinig voorstellen. Het zijn 5 mini zwembadjes met warm water.
,s avonds overnacht in Aguas Calientes. De volgende ochtend om ongeveer 5.30 de bus vanuit Aguas Caliente naar Machu Picchu genomen. Om 6.00 uur daar en de hele dag rondgelopen. Om 18.00 de triein weer terug. (de directe trein naar cusco was vol, trein naar ollantaytambo genomen en vanuit daar de bus naar Cusco). Ik heb 185 dollar betaald.
Ik weet dat lijkt raar, vond ik ook. Maar van cusco naar aguas calientes kost het al 48 dollar (backpacker) en van Aguas Calientes naar Ollantaytambo nog 31 dollar.
De entree voor machu Picchu is 122 soles (ongeveer 40 euro) en voor studenten de helft.

Het ligt er maar net aan wat je wilt. Wil je per se de originele Inca trail lopen dan zou ik t al wel in Nederland boeken, maar je betaalt waarschijnlijk t dubbele dan wat je hier zou betalen.

Succes ermee!

Annemieke,

Als je In Cusco de originele Inca Trail boekt kost het ongeveer 220 a 250 dollar.
Tip: Bij het Tourist Offive op Avenida el Sol kun je informeren of er klachten zijn binnengekomen over een bepaald reisbureau.

Zie mijn vorige post hierover www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=41537

En die ene belgische operator heeft intussen ZELF de licentie om de inca trail te organiseren. De tijd waar sommigen over spreken was VOOR dat ze eht zelf deden. gelieve dus mee te gaan met je tijd en neit in het verleden te leven en mensen fout advies op te dringen. En nogmaals, ik ben NIET van dat reiskantoor. Dus begin daar aub niet terug over te zagen!

Snuit, f.k.a. Dikkie, of beter gezegd: Dirk, het wordt tijd voor een permaban van jouw ip-adres en lidmaatschap van wereldwijzer (moderator?!). Jouw bericht doet me denken aan de Zware Jongens, die nadat ze een bank hadden overvallen een bordje op hun voordeur hadden hangen “wij hebben de bank zojuist niet overvallen”. Iedereen kan al jouw berichten, inclusief jouw vers-geplaatste ‘afleidberichten’ over weeshuizen, lezen en in de juiste context plaatsen.

Even een citaatje van de website van Peruplanet zelf tussendoor, aangaande de zogenaamd “nét verkregen permit”:

Sinds 2005 hebben, we ook de officiële vergunning verkregen om zelf de bekende INCATRAIL te opereren

De tijd waarover ik sprak zou dus ook al zijn op het moment dat ik (en vele boze/teleurgestelde mensen om mij heen in Cusco); je berichtgeving is dus tegenstrijdig, zo ook een eerder bericht van jouw hand op dit forum:

*"Oh ja, Peru Planet was in de tijd waarover anacondor en jazydinges spreken zelf nog geen officiele toeroperator, intussen wel. Dus, ik kan Peru Planet alleen maar blijven aanraden! *
"

Deze reactie was overigens geplaatst op de vele klachten van ww-leden over Peruplanet.

Voor het overige:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=16740
en
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=28807

Kortom, aan de rest: boek ajb niets bij de moderne kolonialisten van Peruplanet te Cusco.

zeg wat ge wilt. Ook ik heb het recht om mijn mening te zeggen! En als gij wilt verkondigen dat het een slecht kantoor is, dan doet ge dat. Ik mag ook verkondigen dat het wel goed is. En stop met mij zo zwart te maken. Stop met mij zo aan te vallen! Ge kent mij niet eens! En zo wil ik het houden! Ik houd niet van mensen die denken dat enkel hun mening juist is. Dus wees volwassen en laat iedereen vrij zijn mening uiten of blijf hier weg! Misschien kan de moderator zich ook eens met u bezighouden? Mij zo persoonlijk aanvallen, dat kan toch niet???

Anaconder (of andere die er verstand van hebben) zijn de prijzen (ong. 200/300 dollar) die je noemt nu nog steeds van toe passing. killroy travel bood mij een 7 daagse trail aan voor 530 euro, vond dit zelf vrij prijzig. maar heb geen idee of dit realistische prijzen zijn…

mijn planning is overigens om de inca trail in december, laagseizoen dus, te lopen.

Hoi,

Momenteel zie ik hier in Cusco prijzen voor de klassieke inka-trail van zo’n 300-350 dollar. Meer dan 500 dollar is dus echt veel. De overige trails (zoals Salkantay) kun je nog voor onder de 200 dollar boeken. De inka-trail moet je altijd heel ruim van tevoren boeken, de andere trails kun je eenvoudig ter plaatse boeken.

Groetjes uit Cusco,
Donny
www.proyectoperucentre.org

Incatrail minimaal $250 en de prijzen gaan weer omhoog! Altijd te vinden op www.inc-cusco.com, maar alleen in het Spaans.Daar ook een link naar reserveringen = reservas 2010 om te kijken hoeveel plek er nog is.
Andere treks worden drukker, bekendste zijn Salkantay minimaal 6 dagen voor uittrekken en Lares, kan van 2 tot 6 dagen , verschillende routes.
Prijzen:trein Machu Picchu, backpacker was vorig jaar nog $68, maar er is een site van Perurail, ook in het Engels. www.perurail.com denk ik.
prijzen trek: zorg dat dragers/muildiereneigenaars ook goed te eten krijgen en een tent/slaapzak/dekens etc!!! altijd checken! verder hoe men omgaat met afval, hoe toiletvoorziening (toilettent mee en gat in de grond elke dag, ook elke ochtend weer dichtmaken). Zie verder ‘duurzaam reizen in de praktijk’ van Jolijn Geels, of mijn eigen boek ’ Mijn Peru’
Dineke Veerman

Dag allen
De prijzen liggen nu zo rond de 350,-- a 370,-- doller als je het van te voren regelt in NL lokaal ben je afhankelijk van de beschikbaarheid van de permits en kan je dus duurder of goekoper uit zijn. Op het moment komen daar nog extra’s bij omdat de spoorlijn nog niet helemaal hersteld is en de backpacker spaarzaam rijdt. Ook door de problemen met de spoorlijn is het handig dat als je op korte termijn vertrekt van te voren te boeken. In het laagseizoen wordt het steeds moelijker om permits op de gewenste data te krijgen.

Terecht zegt men dat er veel alternatieven zijn (het worden er alleen maar meer) waarvoor geen permit nodig is en die dus lokaal makkelijker te boeken zijn. Het is echter niet waar dat die allemaal te voet naar de Machu Picchu gaan. Ze worden wel altijd met een bezoek aan de berg afgesloten maar daar kom je dan met bv een busje aan en niet te voet. Wellicht dat er voor de Salkatay in de nabije toekomst ook een permit nodig is.

Groetjes
Inge www.terramundo.nl