ik twijfel twijfel twijfel… tussen de officiele Incatrail naar de Machu Picchu of de Salkantay Trek. Prijsverschil 200-250 US$ dus een hoop! De incatrail moet je ruim van tevoren reserveren, en wil dit komende week doen voor augustus. Dus heb tijd zat. Salkantay trail kan een week vt voren heb ik begrepen.
Is de 4 daagse officiele Incatrail heel veel mooier/beter dan de Salkantaytrek of is het vergelijkend?
De officiële Inca Trail is aantrekkelijk omdat je langs nogal wat historische plekken en over antieke voetpaden komt. De aantrekkelijkheid van de Salkantay trail ligt meer in (de variatie in) het landschap en de natuur, en in het feit dat je niet ver van te voren hoeft te boeken. Ook is de Salkantay trek wat minder overspoeld door toeristen dan de originele Inca Trail. Het is mogelijk om de Salkantay Trail pas te boeken als je in Cuzco aangekomen bent om die dan een paar dagen later te gaan lopen. Je zult die paar dagen toch nodig hebben om aan de hoogte te wennen. Mensen die beide trails gelopen hebben spreken gewoonlijk geen speciale voorkeur uit voor de ene trail of de andere, maar wijzen meer op het verschil in karakter. De Salkantray Trail wordt als zwaarder ervaren. http://www.hostellima.nl/
4 daagse inkatrail naar machu picchu eindelijk gereserveerd bij een reisburo aangeraden door de gids van mijn vorige vakantie in peru - Peruplanet. Kom ik op een boel websites (waaronder hier) verhalen tegen dat het oplichters zijn, al zijn er ook een boel tevreden klanten die alles weer tegenspreken… wat nu? Wel gereserveerd, maar nog niet betaald. Ze hebben een kopie van mijn paspoort maar geen creditcard-gegevens. Bij twijfel niet oversteken toch…?
Ja, dat is een moeilijke. Ik heb dat in de loop der jaren gelezen. Zelf heb ik nooit met die organisatie te maken gehad en kan geen oordeel vellen. Er is in het verleden ooit wel eens iets kennelijk behoorlijk fout gegaan. Maar is dat niet alweer lang geleden? Ik geloof niet dat ik de laatste jaren klachten ben tegengekomen. Dat is misschien een punt. Zijn het oude klachten? Zijn het misschien dezelfden die steeds weer met dezelfde klacht komen?
Terzijde merk ik op dat de Inca Trail door nogal wat reisbureaus wordt aangeboden die de trek niet zelf uitvoeren (geen erkende “operator” zijn). Die reisbureaus vertegenwoordigen een of meer operators. Dat is denk ik ook het geval met deze organisatie. Dat is niet erg, zelfs vrij gebruikelijk.
Je zou hen gewoon de vraag kunnen stellen. Hoe zit dat met die klachten? Zijn jullie Inca Trail operator? Zo niet, welke operator vertegenwoordigen jullie? http://www.hostellima.nl/
Wij werken samen, niet speciaal voor de Inca Trail, met het reisbureau InfoPeru in Lima (www.infoperu.com.pe). Eigenaresse Laura Gómez. Daar hebben we goede ervaringen mee. Zij bieden drie operators aan, in drie prijsklassen. Je zou eens naar hun website kunnen kijken en hen e-mailen.
Bij de volgende organisaties in Cuzco zijn Nederlanders betrokken: www.vakantieperu.com (Rik) www.proyectoperucentre.org (Donny) www.mijnbestemmingperu.nl (Marit)
Zij zijn, naar mijn beste weten, geen operators maar bieden wel de Inca Trail aan.
Aangezien Casa Ana in Lima is komt het maar een enkele keer voor dat we iets met een reservering voor de Inca Trail te maken hebben of na afloop commentaar krijgen. Ik verkeer dus niet in een positie om een operator of reisbureau speciaal aan te raden. http://www.hostellima.nl/
Bedankt voor je reactie. Ik ga deze zomer voor het eerst naar Peru, dus ik heb veel aan je bijdragen op dit forum. Ik weet nog niet hoelang en wanneer ik in Lima ga verblijven, maar als er ruimte is in mijn planning (die ik niet heb ;)) dan kom ik zeker langs!
Hallo Jenny,
Goed idee. Tenzij mensen een speciale reden hebben (vriend, vriendin, stage, werk, enz.) is één of twee dagen in Lima wel genoeg. Niet omdat ik negatief ben over Lima, maar omdat Peru zo verschrikkelijk veel meer te bieden heeft. En dan komt Lima naar mijn smaak laag op de prioriteitenlijst te staan. http://www.hostellima.nl/
Hallo, ik sta juist op het punt om een trekking te boeken, ik heb al een bevestiging van de reservatie (heb paspoortnummer al doorgegeven) en moet alleen nog het boekingsformulier terugsturen en geld overmaken via Western Union. De organistie www.unitedmice.com ziet er allemaal prima en officiëel uit. Ook in mijn Rough guide staat de organsiatie goed aangeschreven. Nu ik bovenstaande lees, twijfel ik of ik niet zou wachten met boeken tot in Cusco. Het gaat om een vier daagse trekking naar Machu Picchu via Salkantay, deep peru expedition. Zij geven natuurlijk aan dat ik best boek vooraf vanwege high season… we gaan in juni naar Peru. gr Louiseke
Ik kom Unitedmice al jaren tegen als een goed bekend staande operator. Dus wat dat betreft lijkt er geen probleem te zijn. En of je al of niet moet wachten met boeken, dat is moeilijk te zeggen. Voor de Inca Trail is het echt wel nodig, maar het gaat hier om de Salkantay trail. Voor het beklimmen van de Huayna Picchu, als je dat wilt, is vooraf boeken ook wel nodig. Zit dat erbij inbegrepen? Vooraf boeken geeft je in ieder geval de zekerheid dat je het bezoek aan Machu Picchu geregeld hebt. http://www.hostellima.nl/
Dank je wel! De inca trail is idd uitverkocht tot diep in augustus. Het is ook de eerste keer zuid Amerika voor ons, toch wel spannend. Ik heb ook al contact met hostellima! Ik heb al antwoord op mijn aanvraag! We zullen ons dan nog wel tegenkomen zeker?! Groeten uit België.
Louiseke: Begrijpelijk dat de eerste keer Zuid Amerika toch wel spannend is. We zien regelmatig enigszins gespannen nieuwkomers arriveren. We zien ook dat dat heel snel over gaat. Het went heel snel. Zoals Cecilia onlangs schreef, het zijn net mensen daar. Je kunt met allerlei praktische vragen gerust bij Ana en Priscilla terecht, en eventueel bij Harold en Angie als die er zijn. Die zijn die vragen gewend en hebben er plezier in. Vooral Priscilla spreekt goed Engels (heeft een aantal jaren in de Verenigde Staten gewoond). Of je mij persoonlijk daar zult ontmoeten in juni, dat is de vraag. We zien wel. In ieder geval, succes toegewenst met de voorbereidingen. En je weet wereldwijzer te vinden! http://www.hostellima.nl/
Hoi,
Geen idee wanneer je de Salkantay Trail of de Inka Trail wil gaan doen, maar je moet weten dat de Inka Trail permits al volledig uitverkocht zijn tot augustus! De Salkantay trail is een leuk alternatief, maar hij is vast en zeker zwaarder!
Voor meerdere alternatieve trekkings kan je altijd terecht bij Dos Manos, zij hebben tevens een bureau in Nederland: www.dosmanosperu.com
Veel plezier!