Incatrail In Cusco 30 Dagen Voorafreserveren !

hallo , aan iedereen die er aan denkt de incatrail te doen , ik ben momenteel in cusco en er is momenteel enkel plaats 100 % gegarandeerd voor 27 juli , dit betekend 30 dagen op voorhand reserveren ! 3 dagen voor vertrek van een trail geven ze de laatste plaatsen vrij aan woekerprijzen en dus niet gegarandeerd
gelukkig had ik geboekt vanuit Nederland bij een belgisch /peruaans kantoor in cusco ,je boekt bij hen door een paspoort te faxen naar hun kantoor in cusco en 25 % deposit te betalen op hun belgische rekening , de rest betaal je ter plaatse ,ze bieden ook nog veel meer aan in heel peru en bolivia kijk eens op hun website www.peruplanet.be.tf of mail de eigenaar dijobel@yahoo.com
geniet van je reis en de incatrail was fantastisch [ul]
[/ul] :stuck_out_tongue:

Huh?? ÍS dat zo of zeggen ze dat van dat reisbureau? Wij zaten vorig jaar rond dezelfde tijd in Cuzco en toen hadden we echt geen enkel probleem om de Inca trail te boeken. Er zitten zo gruwelijk veel aanbieders in Cuzco dat we zelfs met gemak een aantal aanbieders tegen elkaar konden uitspelen en zelfs nog een forse korting en een gratis citytour eruit konden slepen. Je kunt eventueel zelfs de Inca trail zonder gids lopen, we hebben mensen meegemaakt die dat deden.

Wij hebben in 13 maanden Zuid Amerika nooit iets van tevoren gereserveerd en we hebben altijd overal nog naartoe gekund (zelfs de Galapagos eilanden in het hoogseizoen). De reisbureautjes (zowel de Europese als de Zuid Amerikaanse) vertellen je altijd dat je ruim van tevoren moet boeken maar in de praktijk is dat (bij ons althans) altijd onnodig gebleken.

Maar als jij inderdaad ook bij andere reisbureaus hebt geïnformeerd dan zal het dit jaar misschien uitzonderlijk druk zijn. Ik wil alleen maar zeggen: laat je niet gek maken door dit soort uitspraken van reisbureaus. Ze praten alleen in hun eigen voordeel. Als je de tijd hebt kun je beter even een dagje rustig rondshoppen en bespaar je jezelf meestal fors geld (en dat is toch het meest schaarse goed voor een backpacker - naast schoon ondergoed natuurlijk). B)

Dikky heeft gelijk. De regels zijn veranderd door de overheidsdienst die vergunningen voor de Inca Trail uitgeeft.
Je moet een maand vantevoren reserveren en een aanbetaling doen (die moet het reisbureau doen om de vergunning te krijgen).
Ik heb de tocht met Chaskatours gedaan. Een reisbureau in Cusco met Peruaans/Nederlandse eigenaars. Niet de goedkoopste, wel prima geregeld. Over de goedkoopste hoor je veel klachten.
Bovendien betalen die hun personeel slecht.
Je kan de beschikbaarheid van plaatsen voor de Inca Trail checken op www.chaskatours.com
De eerste mogelijkheid is in oktober.

Veel onafhankelijke info over reizen in Peru en de Inca Trail regels vindt je op: Andean Travel Web

Ja, dat klopt, dit jaar is het heel lastig om alles te boeken. Ik heb het gedaan via www.dosmanosperu.com, en dat is gelukkig allemaal goed gekomen!

Wel doen hoor, de Inca Trail, echt fantastische ervaring vond ik.

M.

Hallo,

Het klopt dus allemaal wat jullie beweren. Sinds 2003 is er een verstrening van de regels. Het is door geologen bepaald dat de site alsook de inca trail elk jaar met elke milimeters tot centimeters verschuift. Daar is een reactie opgekomen van de overheid. Sinsdien moegen maar 500 mensen per dag de tocht aanvatten en met veplichte gids. Verder zou het al zo ver koemn dat het verplicht is een drager / sherpa mee te nmen in de groep.
Maar zeg nu, is het zo plezant om drie dagen in een aangesloten massa te lopen. Waar je je moet excuseren om voorbij te kunnen gaan om dan dat ene ultime moment mee te maken die ene morgen op de vierde dag als je dze zon ziet opkomen aan de zonnepoort?
Let op, als je niet echt goed bent in het afbieden betaal je gemakkelijk 250 dollar.
Dit is DE inca trail, supertoeristisch!!!
Voor hen die zich interesseren voor een alternatief, via de andere kant van de site, een tocht van 5 dagen over een pas van boven de 5000 meter en die je alleen kan doen( mits in het bezit zijn van een goede kaart en gids). Ga er dan voor.
Zoek eens op google : Macchu picchu Mollepata inca trail en je komt er wel.

Succes en ik zeg het jullie, die toch is fabuleus en je komt geen kat tegen.