incatrail in juni nog mogelijk???

Hoihoi!!

In juni ga ik voor drie weken naar peru en dor omstandigheden heb ik niet eerder kunnen boeken. Ik weet dat de Incatrail een aantal maanden van tevoren geboekt moet worden, maar weet iemand hoe ik er achter kom of er nog toevallig een plekje vrij is in juni??

En kan iemand mij vertellen hoe ik makkelijk binnenlandse vluchten kan boeken in Peru??

Groetjes Erlinde

Hoi Erlinde,

Helaas…de inka trail is onmogelijk. Ik heb net even gekeken (http://nahuidev.inc-cusco.gob.pe/) en die zit vol tot 28 augustus. Maar wees gerust, kom gewoon naar Cusco en boek een alternatieve trekking naar Machu Picchu zoals bijv Salkantay. Voor deze trekking geldt geen maximum en die kun je gewoon ter plekke boeken.

Wat betreft vluchten Lima-Cusco (en ook andere routes) zijn er drie maatschappijen die deze route vliegen. Dit zijn LAN (www.lan.com), TACA (www.taca.com) en Starperu (www.starperu.com). Alle drie de maatschappijen zijn betrouwbaar. LAN is de grootste maatschappij en geeft je wat meer keuzemogelijkheden wat betreft vliegtijden, maar is over het algemeen wat duurder. De andere twee ontlopen elkaar weinig. Er begint momenteel ook een nieuwe maatschappij met vluchten van Lima naar Cusco: Peruvian Airlines (www.peruvianairlines.pe). Je kunt eenvoudig een vlucht via internet boeken.

Groeten,
Donny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

Donny!!

Bedankt voor je snelle reactie! Ik had al het vermoeden, maar ja… dan maar een andere prachtige roue naar machu pichu nemen!

Nogmaals bedankt!

Groetjes erlinde

Hallo,
Ik ga om 2 juli 2010 de inca trail maken, ik heb het gebookt in april 2010, toen waren nog 150 plaatsen vrij, natuurlijk heb ik direct contact gemaakt met een reis bureau in Cuzco.
Groetjes
Yuliett