De Inca Trail zit alweer behoorlijk vol voor dit jaar!

Hoi, ik werk bij Proyecto Peru, een taalschool en vrijwilligersorganisatie in Cusco. Wij bieden ook tours en trekkings aan waaronder de Inca Trail. Deze prachtige beroemde trekking is populair maar kent een zeer gelimiteerd aantal mensen dat per dag wordt toegelaten op de trail. De Inca Trail werkt met een reserveringssysteem en je moet vaak ruim van tevoren de inca trail al vastleggen. Dit jaar gaan de boekingen ook weer ontzettend hard. Er is van 3 april tot 2 juli al geen plek meer beschikbaar! Had je de trail willen lopen in die periode, dan is dat helaas dus al niet meer mogelijk. Wil je in juli of augustus de inca trail doen, wees er dan ontzettend snel bij want het gaat niet lang duren voordat die data ook vol zitten. Wil je de inca trail boeken, dan kun je dat via ons doen: stuur me een mailtje op donny@proyectoperucentre.org voor meer informatie of kijk even op onze website. De Inca Trail kost bij ons $ 395 USD (290 euro) en als je een ISIC student card hebt krijg je $ 30 USD korting.

Grdonny
Proyecto Peru

Mooie tocht, maar juist vanwege de populariteit en drukte zou ik eerder voor 'n andere tocht kiezen.

Sent from my GT-I9195 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

1 like

Ik was vorige maand op de vakantiebeurs en daar gaven ze aan dat zelfs de entreetickets voor Machu Picchu zelf al van tevoren besteld moeten worden, omdat er anders geen plek is op de dag dat je wilt gaan. Klopt dat?

Nee, dat is in zijn algemeenheid niet zo. Ver van te voren boeken is vooral noodzakelijk / aan te bevelen voor de authentieke originele Inca Trail en ook voor het beklimmen van de Huayna Picchu. Maar een “kale” toegang tot Machu Picchu, eventueel met een beklimming van Machu Picchu Mountain of een bezoek aan het museum kan gewoonljk ter plekke in Cuzco geregeld worden. Tenminste voor een paar dagen later. Dat geldt ook voor de alternatieve trails, zoals Lares, Salkantay, enz.
http://www.hostellima.nl/

Een paar dagen voor vertrek regelen in Cusco (met een toertje erbij) is geen probleem.

Oké bedankt voor de info!

Via Wereldwijzer app