Hallo,
Van 9 oktober tot 3 december reis ik met mn reisgenoot door Zuid-Amerika. We landen in Buenos Aires en trekken vanuit hier via Chili en Bolivia naar Peru, om vanuit Lima op 3 december weer terug te vliegen naar Amsterdam.
Behalve begin- en eindpunt hebben we nog geen concrete planning en willen we onze reis aan het toeval (tips andere reizigers, etc.) overlaten. De Inca-Trail/Machu Picchu zal absoluut onderdeel zijn van de reis… en omdat deze vooraf geboekt dient te zijn vraag ik jullie bij deze om tips & tricks hiertoe:
- via welke organisatie kunnen we de Inca Trail al reserveren?
- na een bezoek aan Machu Picchu zal onze reis richting Lima (=eindpunt) moeten gaan. Iemand tips m.b.t. dit traject; bijvoorbeeld vervoer - reisduur - not-to-miss-out-ons - etc.??
Groetjes,
Elvira
Hoi Elvira,
Heb je de Inka Trail al geboekt? Zoniet, doe dat zo snel mogelijk want anders zit het al vol. Er mogen maar 500 personen per dag naar binnen en ze zijn er heel strikt mee.
Dit reisbureau in Cusco kan ik je aanraden, Pachamama Explorers, http://www.pmexplorers.com gerunt door een Zuid-Afrikaans meisje en haar Peruaanse man, en de feedback over hun tours is altijd heel goed.
Mocht het al vol zitten, dan zijn er nu genoeg andere wandelingen via andere routes die minstens zo mooi zijn. Vooral de Salkantay trek schijnt prachtig te zijn, die is 4 nachten en 5 dagen.
Verder om vanaf Cusco terug naar Lima te gaan, kan je natuurlijk gewoon vliegen, voor iets van $70-90, maar als jullie meer tijd hebben zou ik met de bus naar Puno en Arequipa gaan, en vanaf daar afhankelijk van de tijd die je hebt naar Lima vliegen of met de bus (vanaf Arequipa naar Lima is vrij lang met de bus, een stuk of 18 uur!).
Hoop dat het helpt, veel plezier!
Elise